• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-09-15 21:46:11 följande:

Haha, min sambo är tack och lov ingen fotbollsfantast men han älskar att spela dataspel men det gör faktiskt jag också, vi är spelnördar. =)

Tack för tipsen om fotoframkallning, jag har faktiskt skrivit ut ett foto idag på syrrans dotter och satt in i en fin ram. Blev hur nöjd som helst, tror också det är billigare att framkalla över nätet. =)

Vet du om det kommer några spännande trevliga tv-serier i höst?

Hoppas du får en trevlig kväll, kramar i massor och lycka till nu under ägglossning...kram

Nä, här tittar han typ på nån match om året som tur är... :p själv tycker jag fotboll är riktigt trist.. :p haha vad kul! Här är vi spelnördar med =) 

Okej =) åh så härligt när man blir nöjd med bilderna man framkallar! 

Jaa, flera av mina favoritserier börjar igen efter uppehåll (fast i usa, inte här :P)! Hehe. däremot vet jag inte så många nya. 100 code började häromdagen på femman dock, säsong 1 avsnitt 1. Den verkade rätt bra, så ska nog försöka se den =) Men bl.a. så har awkward och young&hungry börjat, o så ska bones, criminal minds, greys anatomy, doctor who, supernatural m.fl. börja :D så blir massor att se, hehe. 

Haha, är typ ett hormonellt vrak känns det som. Sambon var tvungen o åka till jobbet, då kicka hormonerna in o en annan började nästan grina... haha. Och sen surig. Och sen som vanligt igen.. Man blir ju knäpp =) Som tur är lär vi hinna ses en stund imorgon innan det är dags o sova iallafall =) Han är hemma kring 08, så lagom o gå o lägga oss samtidigt :p 
    Hoppas du får en härlig kväll med! tog efter dig och tände lite ljus o starta en film medans jag syr =) massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-16 08:05:34 följande:
    Ja fotboll är verkligen tråkigt, händer ju inget. Tittar hellre på ishockey då. =)

Hehe, tur att hösten är laddat med bra tv serier, perfekt en kall höst kväll. Ska kolla upp den 100 code, tror nämligen jag också hört bra om den serien.

Hehe, det förstår jag verkligen. När man har ägglossning då måste det bara ske, inget får komma mellan, typ så känner jag.

Nu ska jag packa min lilla resväska idag ska jag åka ner till Lund efter jobb och sova över hos kusinen, vi ska på den andliga seansen ikväll, spännande.
    Skriver imorgon kväll igen och berättar hur det gick, ska även till akupunkturen imorgon innan jag drar till jobb.

Hoppas du får en bra dag, massa kramar
    Ja.. haha. tycker det kan vara kul o spela själv, men att titta på några små gubbar på tvn som sparkar på en boll är dötrist... :p 

Ja =) Gillar att många spännande serier kommer igång igen under hösten! =) 

Ja, men typ så hehe. Var nog ägglossning inatt, hade så ont så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen ett tag. Tröck in vetekudden innanför byxorna, mot ryggen o sydde typ hela natten bara för o tänka på annat haha. Hann se ett par filmer också =) Är fortfarande öm kring äggstockarna idag.. Är framförallt vänstra som har gjort ont, men även den högra har känts en del. Nu är det mest ömt kring båda två haha. 

Oh ja justja! Väntar med spänning på hur det gick!! =) 
    Här händer ingenting särskilt spännande ikväll, hehe. Ska åka till jobbet =) 
    massor med kramar!
  • chbw
    Redcat skrev 2015-09-16 10:40:24 följande:
    Jag ska ringa till kuraton vi fick träffa och prata med henne hon var snäll och väldigt hjälpsam när vi träffade henne så hoppas hon fortfarande är det. Jag tänkte fråga henne hur man går tillväga när man vill byta doktor och berätta vad som hänt.

Jag förstord att det va något sådant mm man tycker ju att hon hade kunnat gjort de på ett bättre sätt..

Ja det är kul vi fick ju lite bra nyheter igår endå Okej hon sa inget om det och jag glömde bort att fråga så det va därför jag undrade

Okej :-/ va tråkigt, vet hur jobbigt det kan va

Det va så sjukt igår hon liksom försökte typ leta på så mycket fel som möjligt i våra papper och i våran historia. Hon hade inte haft tiden att försöka söka om min sambos operation men hon hade hittat allt som står under tiden han satt inne..det kändes som att hon redan innan vi kom dit hade bestämt att försöka ändra oss :-/

Tack för att du finns kram
    Redcat skrev 2015-09-16 11:07:34 följande:
    Jag tolkar det också som positivt Va kul, håller tummarna för dig

vad bra! håller tummarna att hon fortfarande är bra =) 

Ja, det hade hon verkligen kunnat. Kanske bör gå en kurs i bemötande... 

Ja =) förstår att du glömde fråga med tanke på hur läkaren betedde sig mot er! 

ja.. Nu är det över ett år sen senast, men har legat på gränsen ett tag för depp igen. Har precis gått basutredning på psyk och fått bra svar (inte adhd och inte bipolär iallafall, "bara" återkommande depressioner och gad) o ska få lite hjälp därifrån, så känns tryggt =) tror till stor del nu att svajigheten kommer från att bäbisverkstan inte funkar, och att jag blev så dålig i min smärtsjukdom i vintras. Men har börjat stabiliseras o kännas bra, nu är det bara bäbis som fattas =) 

Men fy, ja det låter så på din beskrivning också, och det är ju verkligen så himla fel av henne!! :( Vilken människa. 

Gulledu! tack själv =) kramar! 

Jag tror det minsann var rättolkat av mig och er härinne, tror nämligen jag hade ägglossning igårkväll/inatt nån gång, för hade så himlans ont i äggstockarna, ffa vänster men även i höger. Så nu är det bara o fortsätta med myset här hemma och vänta... :p 

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-17 09:12:50 följande:

Godmorgon =)

Har du alltid ont på båda sidorna vid ägglossning? Jag kände samma denna månaden men det var säkert för att jag blev hormonstimulerad, började med första tabletten idag, blev lite nervös. Nu orkar jag inte bli besviken mer när mensen kommer. Är lite nervös över hur äggblåsorna kommer se ut denna månaden också.

Det blev en trevlig kväll igår, lite flummigt men väldigt underhållande. Har inte bestämt om jag ska tro på det eller ej, hehe...

Nu ska jag snart på akupunktur igen, skönt. =)

Kram

Godmorgon och god "kväll" ;)

Nja. Eller jag får ju typ ont överallt. Men förut vet jag med mig att det främst var vänster sida som gjorde ondast, alltså vänstra äggstocken. Dock ont överallt ä. Nu gjorde det visserligen ondast på vänster men högg på höger också. Borde iallafall ha ägglossat annars blir jag riktigt ledsen med tanke på bpde positivt test o sjuk värk :o

Blä på tal om ledsen, kollade på bäbiskläder inatt o blev helt gråtig o kände mig dålig o ovärdig att vara kvinna. Fan för dessa hormoner :o nu känns det helt normalt igen
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-17 09:12:50 följande:

Godmorgon =)

Har du alltid ont på båda sidorna vid ägglossning? Jag kände samma denna månaden men det var säkert för att jag blev hormonstimulerad, började med första tabletten idag, blev lite nervös. Nu orkar jag inte bli besviken mer när mensen kommer. Är lite nervös över hur äggblåsorna kommer se ut denna månaden också.

Det blev en trevlig kväll igår, lite flummigt men väldigt underhållande. Har inte bestämt om jag ska tro på det eller ej, hehe...

Nu ska jag snart på akupunktur igen, skönt. =)

Kram

Såklart skicka telefonen igen. Avskyr den här telefonen.. Vill ha samsung igen.... :p

... o nu känns det normalt igen förutom att jag e rätt trött haha..

Okej! Skönt o börja igen iallafall. Jobbigt dock med ovissheten :(

Hehe okej!

Oh härligt! Här blir det borsta tänder o sova. Äntligen!! :)

Massor med kramar !
  • chbw
    Zazou skrev 2015-09-17 12:19:30 följande:
    Hur vet man om det är äggstocken man känner? Förstår att det är svårt att svara. Men jag känner hugg och stick på sidorna i höjd med höftbenen men mer i mitten då. Men det kommer lite då och då. Varje gång tänker jag "åh, kan det va ägglossning" och så sticker det från och till i en dag och sedan kommer det tillbaks veckan efter och sedan efter två dagar kanske. Ja ni hör, ingen ordning.
    Jag tolkar det som äggstockarna, strax ovanför livmodern o lite till antingen höger eller. Får som ont som strålar mot höften/ljumsken. Får som "mens"värk (fast är ju pga endometriosen troligen) fast mer på ena sidan, då tolkar jag det som äggstocksvärk =)  Men som du säger, svårt o förklara =)
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-09-17 21:42:29 följande:

Hej alla!

Idag var jag på vul, cd 13 och det visar sig att jag har fem äggblåsor i olika storlekar på G. De största var på 12,6 och 14.

Jag har ätit letrozole denna månaden och det visade sig alltså att jag svarat väldigt "bra" på detta. Betydligt bättre än pergotime. Så bra att jag ska tillbaka på vul på måndag och fram tills dess har vi sexförbud. Slemhinnan var på 6,6 mm vilket min läkare tyckte var mycket bra!

De (två läkare kollade på mig, då min läkare är relativt ny på att stimulera med letrozole) är oroliga för flerbörd och vill se hur äggblåsorna utvecklat sig till måndag.

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

Låter ju som att det verkar bra iallafall. O bra att de kollar igen mtp att det är flera äggblåsor =) Håller tummarna att det går bra på måndag! 

kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-09-18 06:42:12 följande:

Tack! Ja nu är det bara att hålla tummarna för att några av blåsorna går tillbaka och inte mognar samtidigt...

Hur har det gått med din äl?

Kramar

Håller tummarna för er :)

Jag ska ja haft nu troligen natten tisdag-onsdag,så är bara o vänta... :p får se om det går eller inte den här gången. Jag tror inte. Så väntar bara in mensen så jag kan få starta behandlingen :)

Kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-18 08:10:05 följande:

Hej =)

Du är också en samsung älskare, jag har den senaste samsung telefonen och den har en vass kamera. =)

Förstår att du blev ledsen, varje gång jag ska öppna något eller se ett klipp på internet så kommer den där satans clearblue reklamen upp, där bebisar skrattar och kvinnan frågor om man vill bli gravid snabbare med ägglossningtest, ja om det vore så enkelt...är jag inne i min PMS- fas, stänger jag av reklamen direkt men är det nu så skiter jag i vilket,vissa dagar må man bättre och andra sämre.

Tack och lov kommer alltid bättre dagar, tänk så hade man varit nere hela tiden?

Jag tycker också det är svårt att förklara ägglossningssmärta, jag får ont antingen på vänster eller höger sida, lite som stickningar och något molande men jag tror min smärta kommer mer från ryggen, haha svårt att förklara.

Nu är det helg igen, jag jobbar hela denna helgen, vad ska du hitta på?

Hur känns det nu efter ägglossning? Kram

Ja.. Är på riktigt arg på mig själv för att jag köpte Sony när min samsung gick sönder haha. Ska köpa nya samsungen efter London, o sälja min sony hehe. Nä samsung är mycket bättre :p så du är nöjd med den? Har du edge eller "vanliga"? :)

Jaaa. Åh de där reklamerna är överallt. O så gravidmagar o nykläckta bäbisar överallt. Tur jag e bra på o hålla inne gråten när jag har gråtiga dagar. Jäkla hormoner! Jaaa. Tack för att bättre dagar finns mitt i röran :)

Ja. Haha skitsvårt o förklara! Det äe ju på en av sidorna
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-18 08:10:05 följande:

Hej =)

Du är också en samsung älskare, jag har den senaste samsung telefonen och den har en vass kamera. =)

Förstår att du blev ledsen, varje gång jag ska öppna något eller se ett klipp på internet så kommer den där satans clearblue reklamen upp, där bebisar skrattar och kvinnan frågor om man vill bli gravid snabbare med ägglossningtest, ja om det vore så enkelt...är jag inne i min PMS- fas, stänger jag av reklamen direkt men är det nu så skiter jag i vilket,vissa dagar må man bättre och andra sämre.

Tack och lov kommer alltid bättre dagar, tänk så hade man varit nere hela tiden?

Jag tycker också det är svårt att förklara ägglossningssmärta, jag får ont antingen på vänster eller höger sida, lite som stickningar och något molande men jag tror min smärta kommer mer från ryggen, haha svårt att förklara.

Nu är det helg igen, jag jobbar hela denna helgen, vad ska du hitta på?

Hur känns det nu efter ägglossning? Kram

Såklart skicka den igen. Åååååh avskyr den här telefonen mer o mer varje dag haha. /Ilandsproblem..

Oj okej :) middag med vänner ikväll, imorgon en födelsedagsmiddag o en födelsedagsfest o söndag kanske bio :) Förutom ett möte på måndag är jag ledig till torsdag, så skönt :) kan jag klättra på väggarna hemma istället haha!

Känns bättre psykiskt iallafall! Mer stabil nu :) fortfarande öm, men det brukar jag vara. Tror inte på den här gången heller, så orkar inte riktigt hoppas. Väntar in behandlingen istället :)

Hur är det själv? Är det dag två eller tre på pergon nu? Känner du av något? Hur var akupunkturen? :) Massor med kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning