• chbw

Fertilitetsutredning

Iskristall skrev 2015-08-12 11:42:23 följande:

Jag vet inte om jag berättat det i just den här tråden förut, men du kan ha läst det i nån annan tråd också haha ja, jag tycker det är rätt så fiffigt. Har ju liksom inte lust att lägga ut en förmögenhet på clearblue direkt. Har använt mig av stickor i ca 2år nu så det blir ju en del

Iskristall skrev 2015-08-12 16:22:39 följande:

Du jag tänkte på en sak. Du har inte försökt att tempa? Det gör jag sen två år tillbaka och det har hjälpt mig massor att förstå min struliga cykel pga pco:n. Detta gör jag parallellt med äl-testen. Man tar sin temp varje morgon innan man stiger upp och registrerar i en app som registrerar detta i en kurva, sen kan man utläsa om/när äl varit. Då höjs tempen och håller sig förhöjd fram till mensen kommer ca 14 dagar efter el förhoppningsvis ett plus.

Ja det blir fasligt dyrt efter ett tag.. :o i slutändan är det ju förhoppningsvis värt det, men just där o då (här o nu) blir det bara som slöseri för att "kissa på en pappersbit"... Nä snart är det vår tur :)

Okej :) jag har tempat ca en månad bara, missat någon dag. Tyvärr blir det lite olika tider varje dag pga att jag jobbar nätter o vaknar allt.mellan 1430-1900 beroende på om.jag jobbar ellee inte. Tror jag har för lite data för att det ska gå o räkna ut, men öe på g iallafall. Har fått högre temp pga levaxinet också. Föeut hade jag mellan 34.5-35.5, o nu i snitt kring 36.3-36.5 varje dag, rätt ovant haha. Var upp i 37.1 imorse utan feberkänslor så känns ju som det börjat stabilisera sig,då går det säkert o lita mer på tempen framöver också :)

Tack föe tipset, ska definitivt fortsätta tempa också! :)

Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-13 08:23:11 följande:

Godmorgon

Igår drog mensen igång, fast känns inte lika riklig och har fortfarande inte ont. Nu ska jag inte klaga men det känns som kroppen spökar med mig.

Nu drar jag igång med pergotime på Söndag, känns både spännande och lite nervöst på samma gång. Hur känns allt för dig? Hoppas ni din smärta försvunnit så du slipper ha ont.

Igår hade jag en mysig dag med syrran, har knappt träffat henne under sommaren och hon var mycket saknad. =)

Nu har jag börjat gå till sjukgymnast och kommer gå ett par veckor, känns som det blir mycket sjukhusmiljö för mig i höst, hehe.

Nu ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. I helgen är jag ledig så då ska jag iväg och hyra hästar på ett ställe jag brukar rida på sen ska jag besöka ett nöjesfält i grannlandet Danmark på Lördag. =)

Vad har du för planer? Kramar

Okej :/ lustigt att det ör annorlunda, skönt du slipper ont :) spännande o dra igång med pergon snart! Håller alla tummar att det går vägen nu!! :)

Jag vaknade några gånger av att jag haft ont, men det känns lugnare nu!

Okwj, vad härligt att ni hann ses nu!! :)

Haha :) hoppas sjukgymnastiken hjälper nu, så ryggen blir helt bra :)

Ååh låter som.en toppenhelg! Vill försöka få till en ridtur med nån gång. Det är nog minst 10 år sen jag satt på en häst senast :)

I helgen så jobbar jag. Personen jag är assistent till ska på en resa så jobbar på bortaplan. Om jag orkar blir det bio på.söndag med min syster :) nu har jag bara fyra pass kvar till semestern. Ska bli så härligt! :)

Massor med.kramar!
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-08-14 07:40:44 följande:

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar

Hej :)

Det är okej. Haft galna ägglossningssmärtor men de värsta är äntligen över :) hade mest troligen äl i onsdags.

Näata fredag ska jag träffa läkaren igen,så blir det inget den här månaden borde jag få sprutorna till nästa cykel.

Hur mår du själv o hur går det? Vart i cykeln är du nu? Hur går det med pergon? Kännet du några biverkningar?

Kramis
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-08-14 13:42:35 följande:

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar

Det är okej. Haft galna ägglossningssmärtor men de värsta är äntligen över :) hade mest troligen äl i onsdags.

Näata fredag ska jag träffa läkaren igen,så blir det inget den här månaden borde jag få sprutorna till nästa cykel.

Hur mår du själv o hur går det? Vart i cykeln är du nu? Hur går det med pergon? Kännet du några biverkningar?

Kramis
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-15 00:24:49 följande:

Hur långt har ni kommit i era utredningar?? Kraam

Vår utredning vart klar i.maj/juni :)

Hur går det för er?

Kram
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-15 14:01:48 följande:

Vad har ni gjort för tester ? Vi är också typ klara nu men tog det sista blodprovet i juli och då skulle dom kolla serum-progesteron och det visade 12.5 och har ingen aning om hur det ska ligga. Så stod det bara i brevet att vi skulle återkomma efter sommaren? Hmm. Kraam

Jag har lämnat blodprover, gjort spolning och vanligt vul. Sambon lämnat spermaprov.

Okej. Jag vet inte heller riktigt hur det ska ligga. Knasigt attninte de hör av sig. Men de har säkert stängt över sommaren, säkert därför det står efter sommaren :)
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-15 22:03:21 följande:

Okej. Samma som här då jo men jag fick ju vad mina värden låg på . Men inte någon tabell eller liknande om hur det ska ligga när man har ägglossning. Men dom sa vid sista besöket innan sommarem att vi ska försöka själva nu under sommaren och blir det ingenting så skulle vi höras av eftrr sommaren för att få en remiss till Göteborg för IVF eller vad det nu heter :-P Äter iallafall folsyra varje morgon ! Hoppas det snart kan ge resultat ! Kram

Okej :) dumt.att de inte gav referenserna! Jag fick bara veta att mina prover såg bra ut. Här ärndet ägglossningen som strulat pga sköldkörteln o eventuellt pga pcos. Men hade äl nu i onsdags så nu är det bara vänta :)

Okej! Dumt de inte skickat med en gång. Går ju slltif att avboka om man skullr bli gravid :o

Okej! Hur hög dos folsyra tar du? :)

Kram
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-16 02:53:17 följande:

Okej ! Både mina och mannens prover är ua så dom förstår inte riktigt varför vi inte blivit gravida ! Men vi har väl samlag vid fel tidpungt men försöker ha det så ofta som möjligt. Jag äter dom folsyra som man köper på apoteket Tar 1 tablett varje morgon men är osäker på hur mycket dom ligger på.

Kram

Okej :) kanske ägglossningen inte är när du tror? Hsr du regelbunden eller oregelbunden mens? :)

Okej! Tror de från apoteket kan va på 200 eller 400. Dock osäker. Men läste nånstans att rekommenderat är 500 när man vill bli gravid, men inte säker på det heller :)

Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-16 09:32:41 följande:

Godmorgon, känns som jag inte har skrivit här på några dagar nu och tänkte på er direkt när jag gick upp idag. hehe.

Vi har haft kanon väder i Skåne hela helgen och jag har passat på att njuta utomhus. =)

Hann med en runda till Danmark också och nöjesfält med massa karuseller.

Tar en kvart med båt från Helsingborg sen är man i Danmark. =)

Idag börjar jag med pergotime, har inte tagit den än men tänkte göra det efter frukosten. Står inte på förpackningen när tabletten ska tass så jag hoppas jag gör rätt.

Ryggen är mycket bättre idag, sjukgymnasten hjälpte mig verkligen, ska dit nästa fredag igen.

Om du träffade systrarna i helgen, hoppas jag att ni fick trevligt på bion.

Massa kramar

Hej tjejen!

Låter som du har haft en underbar helg! Själb har jag jobbat hela nätterna o sovit hela dagarna, så missat det bra vädret. Ät ledig nu till onsdag natt så hoppas det blir okej väder så jag kan hänga ute lite iallafall :)

Okej! Så spännande :) o va konstigt det inte står något! :o

Så himla skönt att ryggen är bättre! Hoppas det fortsätter så :)

Inte hunnit hem.än,så bion hoppat vi över. Men ska ta med båda mina äldsta systrar efter semestern sen :) fullt upp nu fram tills dess med jobb o svärmors bröllop :)

Massor.med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-16 18:08:18 följande:
    Hej tjejen =)

Skönt med några dagars ledighet nu för dig, det behövs.
    Nu åker ni snart, jag är inte alls avis. =)

Ja det känns verkligen bra att ryggen är bra igen, den är nästan helt återställd. Ska stretcha lite ikväll här i soffan och sträcka ut ryggen ordentligt.

Nu tänkte jag mysa lite med choklad och en kopp te =)

Hoppas du får en fin kväll, så hörs vi snart igen. Massa kramar
    Hallå =) 
    ja, känner mig helt överkörd nu, efter tre dagar med dålig sömn, och en extra tuff natt på jobbet. Så skönt att få sova mycket nu några dagar =) Jaa, snart snart! Nio dagar kvar bara! Är så laddad! 

Åh, så härligt! Låter skönt med stretch o sträcka ut ryggen =) 

Oh, så härligt! Jag ska nog bädda ner mig i sängen tidigt o kika serie, och vila en himla massa =) 

Har du tagit första pergon nu? =) Händer något kul den här veckan? 
    massor med kramar!
Svar på tråden Fertilitetsutredning