• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-07-28 16:33:30 följande:

Ja precis, man får försöka visa glädje för de som väntar barn, man vill ju att de ska vara glada när man kommer med gravidbesked, fast att känns lite i hjärtat när man kämpat ett tag såklart men vår tid kommer den också. =)

Haha ja skumt det är med kvinnokropparna, vissa blöder inget och andra blöder som värsta blodbadet, hehe...orättvist =)

Jag hade både tur med mensvärk och blodmängd.

Haha, den magic mike xxl skulle jag vilja se, har precis lånat ettan av svägerskan, tänkte faktiskt se den ikväll om jag får ro till det.

Verkar som du står dina syskon närma, härligt. =)

Jag står båda mina systrar nära, både tvillingen och lillasyster. Idag var syrran här med bebis och vovve, vi hade en mycket trevlig stund.

Känns som att sen jag blev moster jag inte mått lika dåligt över min barnlöshet som innan, jag har ju henne att passa och låna när jag vill. Idag log hon när jag höll henne, nästan så att man får tårar i ögonen. =)

Jag är ganska säker på att jag har ägglossning nu, flytningar, lust och bröstsmärtor avslöjar det. =)

Berätta gärna om filmen sen, hoppas ni får en trevlig biostund =)

Kramar i massor

Ja men precis :) nu pratade jag iof inte så mycket om det med henne, känner inte varandra så bra så känns lite skumt o ta upp det när hon inte gör det själv haha :)

Ja, den gör ju det! Kul om vi skulle plussa ungefär samtidigt! Spännande att få följa resan efter plusset också :)

Ja men typ haha! Att samma grej är så himla olika för alla! :)

Skönt det iallafall! Önskar inte smärtab jag får ens på min värsta fiende!

Haha okej ;) gillae iallafall skådespelarna som är med så det är ett plus :)

Ja, det är mysigt :) äldsta systern är väl den jag träffar mest, men vi tränade judo tillsammans när jag fortfarande kunde, så vi har setts mest hela tiden.

Åh så mysigt! Kan tänka mig :) bäbisgos lindrar mycket tycker jag :) har känt sån ro i kroppen när jag fått låna kollegans bäbis när jag varit på besök. Känna liksom som det är det jag finns för, att vara mamma. Lite knasigt egentligen när man tänker efter! :p

Så härligt med ett leende från lillan! :) så underbart!

Oh spännande! Bara mysa på då! ;) Håller tummarna för er!! :)

Det ska jag göra! När var det ni skulle på Diggiloo? /Nyfikenienstrut ;)

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-29 09:01:55 följande:

Hihi, ja det vore underbart att plussa ungefär samtidigt, resan efter pluset är ju mycket roligare. =)

Haha, jag såg magic mike igår, den var helt ok, mike är en skön snubbe, dansa kan han i alla fall, sjukt grymt. Kommer nog se tvåan också senare. =)

På fredag ska vi till Diggiloo, hehe längtar tills dess....får både biljetterna gratis och maten, har du varit där någon gång? Jag såg artistlistan och det såg lovande ut, kommer nog bli en helskön kväll, hoppas bara solen tittar fram så man slipper frysa allt för mycket.

Händer annars för dig i veckan? Nu måste ja dra mot jobb, vi hörs senare..

kramar i massor

Ja men precis!! :) Spännande sen med alla symtom,magar osv! :)

Haha okej! Jag minns att jag var besviken på första,för mycket drama. Tvåan var dock högt över förväntan tycker jag :)

Okej, spännande! Vart är det nånstans? :) Nej jag har inte det! Okej,vad roligt! Låter jättespännande!

I veckan händer inte så mycket, skulle träffa en vän imorgon, men det blev udag istället haha. Så ingenting planerat. Försöka sy mycket! Haha. Försöka beställa hem minneskort till kameran att ta med när vi åker till sardinien! Så det jag har inte blir fullt :) slappa o dra ur det sista av semestern ;) blir det sol nån dag går jag nog ut med kattälsklingarna :)

Hur är det mes ryggen nu?

Massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-31 14:56:55 följande:

Hej =)

Snart är det dags för diggiloo för vår del, ska bli riktigt skoj faktiskt. Min kompis bor i närheten av showen så vi kommer sova över i deras husvagn, blir nog en härlig frukoststund imorgon också. hihi

När åkte ni till Sardinien förresten? Åh jag vill också resa igen, det kan man aldrig få nog av. =)

Ryggen är bättre nu, tränade ett lätt pass med syrran igår men tog det väldigt lugnt, körde lite stretching övningar och sånt. Jag har inte alls ont på samma sätt mer utan upplever nog mer stelhet, innan kunde jag knappt resa mig upp utan att få ont. Tur är det ju något som går över och det är jag oerhört tacksam för.

Händer något skoj i helgen? =)

Nu ska jag sminka och fixa till mig och packa med mig lite grejor. Ha en underbar dag, kramar i massor

Hejhej :)

Åh spännande! Låter som ni får en toppenkväll!

Vi åker den 25 augusti :) längtar maasor nu! Bim kring 27-28 augusti, så extra bra nu om mensen uteblir. Både för bäbis och att vi e på semester :) blöder jag så blir det som tur e bara tre dagar. Glad vi förlängde från sex nätter till tio!

Vad härligt att ryggen känns bättre!! :) o bra att mjukstarta kroppen!! :)

Nä, ingenting speciellt. Sambon jobbar 06-18 o e borta från 430-19 ca, sen sover han så är jag o katterna hela helgen haha :) får se om det blir något som.händer.. :)

Spännande! Ha en underbar dag o kväll!!

Många kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-01 13:59:37 följande:

Hej =)

haha, det var en helt underbar kväll igår, så bra artister =)

Martin Stenmark och Andreas Johnsson var helt klart bäst. Var bara en stol ifrån att ha Martin Stenmark i mitt knä, men han valde tanten framför min stol istället, hehe. Fick en bra närbild på honom i alla fall...

Då förstår jag att det blir en myshelg för dig, men det är inte fel att bara vara och ta det lugnt. =)

Ikväll ska vi hem till sambons bror och hans tjej och grilla, vi håller på att koka revben nu sen ska sambon göra världens godaste marinad till revbenen.

Åh det är ju inte så långt fram tills dess, ska bli spännande att höra om sardinen sen. =)

Nu är jag säker på att jag haft ägglossningen nu ska vi bara se om det är mens på väg eller bebis...

Ha nu en mysig kväll med katterna. många kramar

Härligt!! :) haha okej! Stenmark e ju så bra!

Ja, bara lugnt. Försöka städa lite också. O dras mellan serie, sy och läsa haha :)

Oh låter härligt! Själv är jag inget stort fan av revben men sambon älskar det :p

Nä, det går fort nu! Åtta arbetspass sen åker vi :D

Okej! Håller tummarna för bäbis :)

Beställde hem ett gäng äl-tester igår, så hoppas de kommer på måndag så kan jag börja testa i mitten av veckan :) förra cykeln blev det starkt positivt samma dag jag kände av äl, o enligt mensen var äl den dagen, så kanake funkar ändå :)

Det ska jag ha! Tänkt göra "godis"mat, kyckling o jordnötssås :) o så kanske något gottis efter. Får se :D

Ha en toppengrillning ikväll!

Många kramar!
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-02 12:06:23 följande:

Hej på er!
    Hoppas ni har en bra sommar med bättre väder än vad Norge har erbjudit iår :P En liten uppdatering från mig kommer här :)

Min ägglossning kom betydligt tidigare än väntat, 28/7 istället för 13/8 som jag hade räknat med, vilket känns bra. Kände av den tydligt på måndagen och testade med äl-sticka och den gav ett starkt resultat, på tisdagen var utslaget så positivt som det kan bli, och sen svagare igen på onsdagen. Hoppas att det här betyder att min cykel tagit ett ordentligt steg mot en normallängd. 

Så nu väntar vi bara på bim, räknar lite löst på att det blir 14 dagar efter äl var, men vet ju inte helt hundra. Om inte mensen kommit innan den 11/8 så blir det att ta grav-test 11e eller 12e :) Hoppas hoppas! 

Kram på er :)

Hej! 

Haha här är det regn/storm mer eller mindre varannan dag :P Som tur är åker vi på solsemester snart :D 

Vad spännande! Håller tummarna att det blir ett plus för er nu! =)
    Här väntar vi in äl, får hem mina stickor på måndag, så kommer nor börja testa då, eftersom min cykel blir kortare o kortare (mer normal) så kan äl komma när som helst från o med typ tisdag :O 

kram

• chbw
    Maalon skrev 2015-08-02 17:42:50 följande:
    Haha men usch! Sämsta sommarvädret någonsin verkligen :/ Härligt! Var åker ni?

Ja hoppas så myckt! Vi lyckades hitta tid att mysa 7, 5 och 1 dag innan äl, själva äl-dagen och dagen efter. Vilket känns mer än okej just nu :)
    Åh vad kul! Hoppas ni kan pricka in den :) Tyckr själv att äl-testerna har underlättat något extremt. Håller tummarna för er :)

Kram
    Men typ haha. Haft nån fin dag här o där, men regnigare än på länge! Hade hoppats på en repris av förra sommaren :O Vi åker till sardinien =) Har beräknad mens när vi är där, så hoppas hoppas extra mycket att den inte kommer, skulle vara fantastiskt o få fira ett plus där, i samma veva som vår förlovningsdag =) 

låter ju lovande i allafall! =) håller alla (två haha) tummar  jag har =) 

Ja. Jag känner ju alltid av äl, då min vanliga värk blir mycket värre, så kroppen är ju tydlig iallafall! Har dock inte haft lika tydliga äl-flytningar som jag hade innan sköldkörteln strulade, så hoppas på att de kommer igång den här månaden igen =) 

har ni haft semester än? något kul gjort/planerat? =) 

kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-02 19:42:28 följande:
    Hej =)

Grillningen blev trevlig igår, vi spelade kortspel halva natten, hehe.
    När har du beräknad ägglossning ungefär?

Kyckling med jordnötssås är riktigt gott. =)
    Hoppas du också hade en trevlig kväll, nu tänkte jag fortsätta kvällen med att mysa ordentligt. Titta på några serier och bara slappa, imorgon är det dags att jobba igen.

Sänder dig massa kramar. =)
    Hej =) 

Vad härligt att det blev bra! 
    Enligt alla appar är den beräknad kring den 13, men eftersom mina cykler blivit mer regelbundna har de blivit kortare o kortare, så äl kan komma när som från typ nu på tisdag. Så börjar testa på måndag. Har redan ont, så nog är kroppen igång igen. Jäkla skitsjukdom. Ondare o ondare ju jämnare cykeln blir. Vi har fått till lite mys i dagarna iallafall, så ifall det skulle råka vara extra tidig äl så har vi inte missat haha. Dock tror jag på tidigast onsdag =) 

Jo, det är ju det :D 
    Låter supermysigt! Jag ska kika serie och fortsätta sy. Äntligen börjat sy bodys =) Och så har jag sytt ett linne utan axelband till mig själv, så hyn blir jämn på semestern :D 
    Okej! Jobbar du hela veckan? =) 
    har semester till onsdag kväll, så imorn blir det massage sen vila vila o så blir det två nätter jobb =) 

massor med kramar =)
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-03 08:57:27 följande:

Åh vad härligt det låter, är inte lite avundsjuk, hehe :P Kryssar fingrarna för att ni får korka upp något alkoholfritt och fira dubbelt upp :)

Tack! :)

Ja jag hade inte haft koll på att jag redan haft äl ägglossning om det inte hade gjort lite ont. Har du testat något av "husmorsknepen" som ska maxa äl-flytningarna? Det är ju sånt som forskare har called bullshit på men ändå, jag överväger att testa bisolvon till nästa månad om det inte tar nu :) 

Vi hade semester i maj redan. Vi hittade världens billigaste flygbiljtter tur och retur LA-Oslo, så vi hade två veckor i Los Angeles med en liten roadtrip till Vegas. Hur underbart som helst :) Annars har vi mest spenderat lediga dagar på fjällen med fiske. Min sambo är en riktigt klyschig norrman på det viset, haha, men jag klagar inte :P 

Haha :) tack!!

Okej! Nej inget än, mer än o ligga kvar nån kvart haha. Jag funderar på o testa munkpeppar o bidrottninggele. Som jag förstår det ska bisolvon tunna ut flytningarna, men de behöver ju va kletiga för att spermierna ska kunna ta sig in i livmodern :o

Okej, häftigt! Vill åka sit nån gång jag med :) åh men låter ju jättehärligt! Ska försöka få med sambon till Norge nån gång. Aldrig vart där, men vill så gärna se o fotografera naturen där! :)

Kram
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-03 19:13:39 följande:

Typ samma som mig, har köpt på mig grapefruktjuice under äl också, men vet inte om det gör någon skillnad egentligen. 

Rekommenderar verkligen att ta en tur till Norge! Vi bor i skärgården utanför Trondheim, och jag som är från platta Linköping är helt amazed av naturen här. Men dom riktigt häftiga fjällen och fjordarna är ju nere vid Stavanger :)

Kram :)

Okej :) haha grape skulle aldrig funka. Tycket det smakar förfärligt :p

Okej! :D kan tänka mig! Bara sett massa bilder men ser ju fantastiskt ut :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-03 20:43:57 följande:

Åh vad konstigt jag har försökt svara på ditt inlägg två gånger idag men allt har bara försvunnit, blir ett kort svar nu hehe så jag slipper skriva upp allt igen...

Har du testat dig idag med ägglossningstest?

Åh vad duktig du är, kul att se allt du sytt =)

Denna veckan jobbar jag idag, onsdag och fredag sen i helgen ska vi ha gäster.

Imorgon ska jag träffa min höggravida kompis och tanken är att åka till stranden.

Vad har du för planer förutom jobb? =)

Ha nu en trevlig kväll och jag hoppas att detta inlägg kommer fram, hehe begriper inte vad jag gör...kramar

Vad lustigt :o

Ja, idag har jag testat :) men det var negativt. Däremot har jag haft "början till" äl-flytningar tror jag. Så kanske äe på g :)

:) ska lägga upp bilder på bloggen har jag tänkt,om du vill kika :)

Åh låter som en härlig vecka :) jag jobbar onsdag-torsdag natt, annara inget bestämt faktiskt :) så får se vad som händer! Kanske blir en till bio... :) vi är rätt sugna på o se ant-man haha.

Haha nu kom det fram :D hoppas du haft en fin kväll!

Massor med kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning