• Redcat

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-09-14 00:49:36 följande:

Snö är det enda bra med vintern ;) 

ja, det är härligt att det börjar kännas bra igen, saknar judon jättemycket, höll på i tio år, men kan som sagt kanske komma tillbaka lite med framtida barn =) 

Kampsport är det, den roligaste kampsporten :D inga slag o sparkar, men kast och knästående "brottning" =) otroligt bra träning för barn också, jag var barntränare och man märkte tydligt att deras motorik förbättrades rejält av träningen =) 

Ja okej, vilken serie är det?? =) Min favoritserie nånsin är harry potter. Har inte hittat något som slår den på fjorton år, men många bra =) orange is the new black? ja den är bra =) dock ångrar jag att jag köpte den på svenska o inte engelska. Tycker ofta att det är lättare att läsa på engelska om orginalet är på engelska =) 

Haha åh har försökt skriva dagböcker sen jag var typ åtta år. Det går i några dagar.. Bloggen har varit lite lättare, men uppdaterar i perioder. men kul att kolla tillbaks =) 

haha okej ;) kanske du får testa på o sy nått plagg, det är faktiskt väldigt kul =) 

här är det senaste jag sytt: lite snett men rätt nöjd ändå. O man kan ju anpassa kläderna precis hur man vill =) och ingen unge kommer ha samma. 

Ja, det blev rätt fullt mot slutet av veckan =) Åh önskar dig en härlig vecka med, trots full fart! =) Tack gulledu! Håller mina tummar för er med :D 

Ja man vet ju inte hur framtiden ser ut Hihi okej, jag kan förstå att det är det, det brukar sådanna sporter vara

Serien heter house of nights Oj det va lång tid hade många kompisar som läste dom böckerna och alla älskade dom så kan förstå att det är lika svårt att hitta något bättre för dig som för dom Okej jag tycker desamma har lite svårt för engelska dock så det beror lite på vad böckerna handlar om, är det många konstiga ord med så måste jag tyvärr välja svenska

Jag har också svårt att hålla i det tror att en utav dagböckerna skrev jag inte ut fören efter 2år haha

Gu va fint det va ja jag blir lite sugen att börja när jag ser det där tycker att det är kul att sy ibland (gjorde jul kläder åt mina hundar förra året XD) kör du efter någon mall?
  • Redcat

PS. (det sista jag skrev försvann.. Gu va kontsigt)

Tack så mycket är så glad att jag äntligen har någon att prata om det här med

• Redcat

En sak jag undrar alla här inne får jätte gärna svara hur det är för er jag undrar om ni tycker det är viktigt att ha någon nära (förutom den man försöker få barn ihop med) som man kan prata med när man går igenom det här? Jag har inte riktigt någon jag kan prata med om det som händer (föruom alla ni underbara personer här inne) och undrar om jag är ensam om det? Min sambo har några nära han kan prata med om det här och jag är jätte glad att han har det men jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite ensam ibland för att jag inte har det.. :-/

• Redcat
    chbw skrev 2015-09-14 18:11:30 följande:

Jag pratar inte rätt ut om det med de närmsta. Har nämnt för några vänner, och min farmor vet. Men pratar inte så mycket om det. Vill slippa höra att "du är så ung o har tid på dig" osv osv, som jag fått höra lite av folk redan. Spelar ju ingen roll vilken ålder man är i, längtar man så längtar man! =)

Okej det enda jag har nämt är att vi försöker skaffa barn och det är till en kompis och min mormor. Har inte nämnt något om utredningen till någon.. Får också höra dom sakerna.. testade min mamma för några månader sen med att ta upp om barn och sånt och då fick jag höra samma de du skrev m.m. Så har bestämt att hålla henne utanför det här tills det inte går längre Min mormor är den enda jag litar på att hon inte säger det vidare men är som sagt lite svårt att prata med henne nu när hon är i Spanien jag känner också så att längtar man så längtar man min mamma va 18år när hon fick min stora syster och 20 när hon fick mig så tycker på ett sätt att hon borde förstå:-/
  • Redcat
    chbw skrev 2015-09-14 18:16:40 följande:

Nä man gör ju inte det =) ja, de brukar nog det =) 

Okej! Känner igen det.. Känns som jag borde veta vad det är haha.. Jo. var så häftigt att växa upp med serien =) Ja okej! Jag avskydde o läsa på engelska tills en sommar då jag bestämde mig för att nu ska jag minsann lära mig. Köte sex böcker (vampire diaries) och plöjde igenom. Efter det är det nästan som o läsa på svenska =) Måste dock läsa om vampire diaries-böckrna, då jag knappt minns något ur dem o jag fattade inte så mycket eftersom det var första gången jag verkligen läste på engelska haha... :p 

haha okej ;) 

Tack =) ja det är så roligt! Åh vad spännande! Har du någon bild på det? =) Jag syr oftast med mönster =) Har köpt på mig ett gäng bra grundmönster, o när jag känner mig mer säker kommer jag nog köra lite eget också =) 

vad lustigt att det försvann! 

Ja det är härligt att ha den här tråden där folk inte dömer, och där de faktiskt förstår =) 

Det handlar om vampyrer vet inte om det hjälper hehe det är nog så man får gö för att få bort spärren vet att jag hade svårt förut när jag va yngre att följa med i filmer/serier utan text när dom pratade engelska men nu så kan jag nästan inte titta på något om det finns text för att det stör mig min syster älskade dom böckerna vet inte riktigt hur många gånger hon har läst om dom nu XD hihi

Jag har bilder på datorn kan lägga till en bild i morgon Okej jag älskade mönstret på tyget du använde

Ja det är verkligen härligt
  • Redcat
    Zazou skrev 2015-09-14 19:40:20 följande:

För oss är det tvärt om. Han har nämnt det för någon men har inte samma behov av att prata om det som jag har. De närmaste vet om det men fick tyvärr inte det stöd jag hoppats av. Fann det stödet av andra, mer oväntade, vänner. Är otroligt tacksam över att ha dem att glädjas med, planera, fantisera men också "sörja" med. De frågar frågor och får det att kännas som det vi går igenom är viktigt.

Men sambon har som sagt inte samma behov och säger att det "räcker" att prata med mig.

Önskar du att du hade stödet? Har du någon du tror att du skulle kunna få stöd av?

Hej förlåt för sent svar men missade att du hade skrivit sist jag var inne

Tack för att du delar med dig hur det är för dig och din sambo jag önskar att jag hade någon jag skulle kunna prata om det med :-/ hade velat prata med min moster om det (hon har gjort en undersökning och dom lyckades tillslut få ett barn tack utav hjälpen dom fick) men vet inte om hon kan hålla det för sig själv.. Jag vill inte att det kommer fram till min mamma för jag vet vad jag kommer få höra från henne: "du är för ung, gör allt du vill innan du börjar, m.m". Jag vet att hon menar väl men jag orkar inte höra det om och om och om igen :-/

Mina kompisar är att utesluta, har bara en kompis som är i likadant sätt som jag men vet att det jag berättar för henner har en förmåga att föras runt på stan. Alla mina andra kompisar är i en helt annan plats i livet än vad jag är så tror dom kommer tröttna om jag börjar prata om det :-/ den enda jag vet helt hundra att jag kan prata med är min mormor men är svårt att prata med henne för hon bor större delen utav året i Spanien
  • Redcat
    Tess1984 skrev 2015-09-14 21:43:28 följande:

Hej =)

Haha samma, har alltid så många frågor till min läkare innan besöket men sen när jag går därifrån har jag inte ställt hälften, fast nu har jag så många frågor att allt snurrar i huvudet, måst få veta vissa saker och ska ringa och försöka få tid till min läkare imorgon.

Vad ledsen jag blir när du skriver att du fart illa, måste ju kännas jobbigt.

Fick du tag på mottagningen idag?

Massa kramar

Haha det är just så jag känner med okej, hoppas du får en tid snart så du slipper vänta

Det vart bättre där ett tag tills han flyttade tillbaka till stan.. Första gången jag ens berättade att de hade hänt va 3år efter, pratade med en kurator då. Fick mycket hjälp och det tackar jag för nu..

Ja jag fick tag på dom ska dit i morgon hon jag pratade med sa att doktorn får bestämma hur hon vill göra med testet i morgon men hon tyckte att vi skulle komma så vi får träffa doktorn, få svar på testerna som tagist och svar på våra frågor

Massa kramar tillbaka
    Tess1984 skrev 2015-09-14 21:49:32 följande:

Jag vet ej vad jag tycker om det egentligen, jag har egentligen många jag kan prata med men jag är nog trött på att prata med vänner om det, har kanske någon enstaka, brukar prata med sambon men jag vill inte trötta ut honom och därför började jag söka trådar på familjeliv, fann denna och det är jag så himla glad för.

Tråkigt att du känner så, jag har tidigare gått till kurator och det hjälpte mig mycket. Skönt att prata med någon som inte står en nära om man säger.

Kram

Tack för att du berättar hur det är för dig känner desamma med min sambo, är så glad att jag kan skriva med alla underbara personer här inne känner att jag verkligen hittat rätt "tråd"(?)

Jag skulle kunna kolla upp det pratade med en förut så kanske kan hitta någon ny att gå til

Kram
  • Redcat
    Zazou skrev 2015-09-15 12:43:36 följande:

Åh det känns som jag läser något jag själv skulle kunna skrivit. Som tex kommentarerna om att "varför så bråttom, du är ju så ung" och att andra är i ett helt annat skede i livet. Hur ofta har jag inte hört det? Man kunde ju önska att de iaf kunde låtsas som att de brydde sig så att de inte kläcker så klumpiga kommentarer.

Synd att du misstänker att din moster inte kan hålla tyst annars kan det ju vara skönt att bolla med någon som varit i samma sits och som man litar på.

Sen kan jag inte hjälpa att tänka om din mamma. Tror du inte att hon är stöttande om du är öppen med svårigheterna? Jag var livrädd för samma kommentarer från min "mamma" men upplever ändå att tonen i samtalet blev annorlunda när jag nämnde att vi hade problem än innan när vi pratade allmänt om barn. Men det är ju såklart olika hur man är. Annars finns vi ju här för att lyssna!

Jo man känner ju så :-/ jag vet att min kompis vill finnas för mig och vill förstå mig men eftersom vi är på så olika platser så är det svårt för henne och det kan jag förstå för jag har svårt att förstå henne med vissa saker i hennes liv men jag skulle klara mig så mycket bättre utan dom klumpiga kommentarerna :-P

Jag tror jag ska testa träffa henne och kolla det närmare. För efter mötet idag så känner jag att jag måste ha någon nära mig att lufta med. Det är jätte skönt att prata med er och är så glad att jag hittat er men tror jag behöver någon mer

Jag är helt ärligt lite rädd för min mamma. Jag älskar henne jätte mycket och jag vet att hon älskar mig lika mycket men hon har alltid haft så svårt att förstå mig. Villket är lite komiskt då vi är så himla lika. Vet att hon många gånger har sagt i min uppväxt att hon ser sig själv i mig och att de skrämmer henne. Jag tror att hon kommer stötta mig på sitt sätt men endå försöka vända om det i huvudet på mig till att jag ska vänta med barn. :-/
  • Redcat

Jag tror jag va på det värsta doktors mötet idag i mitt liv.. Och då snackar vi om en tjej som har vart till doktorer 100gånger mer än vad vanliga mäniskor brukar göra... Det här va Fan värre än när min doktor läxade upp mig när jag började röka, när doktorn försökte printa in i mitt huvud att jag hade en ätstörning (gick ner fort i vikt för att jag slutade med ute mat och godis i några månader så jag rasade i vikt och min mamma körde in mig), när doktorer inte lyssnar och ger mig fel mediciner och inte bryr sig om varken vad jag säger eller hur jag mår..

Men det här tar Fan priset!! Först när vi träffar henne så får jag en konstig känsla, hon är grinig och det käns som att vi va en börda för henne.. Kommer in i rummet och vi sätter oss ner och hon börjar prata om vad som ska göras och ställer lite frågor, hon sa att hon hade läst våra hälsodeklarationer men det märktes inte.. Sen så berättade hon att mina tester kom tillbaka bra men att hon inte viste varför mig mens är oregelbunden.. Och så när vi sitter och pratar så börjar hon försöka övertala oss att vänta med barn, vi är ju så unga så vi kan ju vänta och bla bla bla.. Tror det värsta hon sa till mig va när hon sa "du vet vell om att bara för att du skaffar barn så kommer det ju inte fixa dina problem"... Jag går just nu på en undersökning på vuxenpsykmottagningen för att komma fram till varför jag har fått deprissions dippar under hela mitt liv.. Det kändes som att hon försökte övertala oss att inte skaffa barn som hon satt och pratade.. Och sen när hon skulle börja prata om min sambos prov så fick hon först problem med datorn och under den tiden så sa hon "ni har nog förstått nu att ni kommer få dåliga nyheter eller hur"... Det visar sig att min sambo ligger lite under både i antal,rörlighet och att dom hade gjort en "notis" på att dom har hittat några som ser fel ut. När hon pratade om det så va hon jätte kall i rösten.. Och sen så började hon fråga om hans hälsopapper och tog upp om att han kryssade i att han hade gjort en operation där nere.. Och då berättade han om att han va tvungen att operera ner en kula när han va yngre och så ställer hon lite frågon och han svarar.. Då tittar hon lite halft på han och på datorn och så säger hon skit kall i rösten "ja men då är den död" och skriver lite på datorn.. Jag vart så arg så jag trodde nästan jag skulle hoppa ur stolen och slå ner henne!! Jävla kärring! Jobbar man med människor och speciellt om känsliga ämnen så kan man vell förfan va lite snällare än att säga och göra så! Sen så försökte han prata med henne om det och då svarade hon honnom med ett litet snabbt svar och sa till mig att nu ska du sätta dig i stolen så ska vi undersöka dig. Och när jag går in och ska klä av mig nedre delen så försöker min sambo fråga igen vad han kan göra för sina "små pojkar" och det enda hon säger är "inget...... Sluta rök"... Hon gjorde test på mig och kollade med den där man kan se på skärmen och allt såg bra ut. Efter sa hon att min sambo ska få lämna ett test igen om två månader för att han tog mediciner mot sin inflammation när han lämnade förut och till mig sa hon att jag va klar och behöver inte undersökas mer.. Och när vi ska gå så säger hon till sambon att hon kommer skicka remiss och sen vänder hon sig lite halft till mig och säger "fokusera på ditt liv nu".. Jag blir så arg!! Hon sa dessutom att vi går inte vidare med något nu vi får se hur testerna ser ut om två månader och hur ni känner då!! Jävla kärring, jag är så arg och så ledsen.. Jag hade svårt med att ringa från början men tänkte att det är ju bra om vi kollar oss och så gick det så bra hos kuraton och så bara pang så fuckar doktorn upp det.. Jag vet inte vad jag ska göra hon vet fortfarande inte varför min mens är oregelbunden men tydligen så spelar det ju ingen roll för jag är ju klar undersökt.. Och jag vet att kuraton sa att bara för att man har ägglossning så betyder det inte att äggen är bra. Hur kan hon veta nu att mina ägg är bra? Är det med dom blodproven man kollar det eller kan dom se det i undersökningen? Hon såg att jag hade äggblåsor (?) i äggstockarna och att allt såg bra ut men betyder det att äggen jag släpper är bra? Jag är så förvirrad och så ledsen. Jag vet inte vad jag ska gö.. Jag är glad över att mina tester va bra men det käns så hopplöst när hon gjorde så..

• Redcat
    Tess1984 skrev 2015-09-15 15:21:55 följande:

Usch fy vad hemskt, tycker synd om dig och vad du har fått vara med om, bra att du fick prata ut hos ett proffs, kurator är till stor hjälp när man varit med om jobbiga saker.

Var det idag ni skulle till läkaren? Hur gick det i så fall?

Ja detta är helt klart den bästa tråden på familjeliv, hihi =)

Nu ska jag städa och fixa lite kök inför ikväll, väntar även på att gynmottagningen ska ringa upp mig. =)

Kramar till dig

Ja dom är det

Ja det va idag.. Skrev ett långt inlägg ovanför om det

Ja det håller jag med om

Okej Va kul lycka till

Massa kramar tillbaka
Svar på tråden Fertilitetsutredning