chbw skrev 2015-09-13 01:24:01 följande:
=)
ja okej. Ppiller gör ju oftast att det blir regelbundet/uteblir helt beroende på vilka man tar =)
Ont runt äggstockarna får jag också, men jag har inga cystor på dem. pcos (polycystiskt ovariesyndrom) innebär att man har dels pco-äggstockar, alltså många små blåsor (äggblåsor/cystor) i äggstockarna, och en hormonrubbning med för mycket aktivt testosteron i blodet. Symtom kan vara oregelbunden/ingen ägglossning/mens, akne, övervikt, särskilt kring magen. Men man kan också vara symtomfri. Cystorna i äggstockarna beror på att äggblåsorna inte tillbakabildas till gulkroppar när de släppt iväg sitt ägg, utan fylls upp med vätska igen, och alltså är tomma (inga ägg i), vilket gör att man kan få tomma ägglossningar. Däremot är pcos en diagnos som vid ofrivillig barnlöshet är en av de lättaste att behandla genom ägglossningshjälp (tillexempel med tabletter eller sprutor). Vid pcos kan äl-stickorna också visa falska resultat, pga hormonstörningen.
Okej =) får jag fråga vilken du använder? =) Oj full rulle låter det som ni har haft! Hoppas både sambo och hundar mår bättre!
Ja okej =) Jag kan inte låta bli äl-testerna, trots min pcos. Jag får så ont när jag har trolig ägglossning, så stickorna blir egentligen mer något att fördriva tiden med. Dock har de varit positiva just de dagar jag trott jag haft äl senaste två månaderna, så kanske de funkar för mig ändå. Men litar inte till 100 =) Ja okej. Kanske du ska testa då? Eller så frågar du på tisdag vad de tycker =)
Okej! Jag känner också tydligt när jag har äl, även om man inte ska lita på att ägget verkligen släpper, men pga min endometrios har jag ont nästan dagligen, men galet ont vid mens och eventuell äl. Så jag litar på min kropp. Däremot kanske det är tomma äggblåsor som spricker, men det kan ju jag inte göra något åt utan hjälp.
Okej, jag tror jag förstår hur du menar! Har något liknande innan mens, fast hela jag känner mig uppblåst o svullen o så typ *poff* så släpper det med blödningen. Himla mysko kroppen kan vara ibland.
Du nämnde att du har mycket flytningar? Är de liksom som äggvita? Alltså typ äl-flytningar? Eller vattniga?
Finns ju så mycket som kan hända/inte hända i cykeln så man blir ju lätt galen =)
Okej tack för ditt svar
hmm det låter lite bekant så kanske har det
hur fick du reda på att du hade det?
jag använder p tracker
ja dom har blivit bättre
sambon är tillbaka på jobbet nu och min lilla tik som hade magkatarr har slutat med sin medicin och mår mycket bättre, och min hanes klo är nästan helt läkt
Jag har funderat på att testa med äl tester igen för jag tror jag är starkare nu när det har gått sådan tid
va roligt att dom funkar för dig
jag kände som du när jag tog testerna
Har tyvärr inga tester hemma och har inte råd att köpa på grund av alla extra kostnader som kom till den här månaden :-/ men jag får vänta tills på tisdag och fråga doktorn
Va tråkigt att du går med ständig smärta
vet hur det är, har en ledsjukdom i min släckt. Jag är helt hundra på att jag har det för har samma syntomer som min mamma,syster,mormor och moster. Alla dom har vart till doktorn och fått samma diagnos :-/ jag har alltid tänkt att har man äl så lossnar ett ägg, känner nu att jag inte vet så mycket
tack för att du skriver hur det är för dig
känner att jag lär mig mycket
Haha ja det kan den verkligen vara
vet att jag förklara välldigt konsting så va kul att du förstord
De är vitt men endå inte tjockt eller vattning, det är liksom något där i mellan
tror inte att det är äl flytning för det ser inte lika ut som det brukar göra då
brukar få mycket flytningar efter mens och det ser nästan så ut nu som det brukar gö då (skillnaden är att det brukar vara vitare då än nu)
ja det kan det verkligen blir väldigt fundersam på min kropp ibland
haha