• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-06-11 21:24:40 följande:
    Hej 

Ja usch och fy nu får man hoppas man slipper gå på fler begravningar på ett tag.

Åh vad härligt det låter, skönt med en långledighet...
    Låter underbart med skansen där var jag förra sommaren med min familj, både Vasamuseet, skansen och gröna lund, Stockholm är en mycket trevlig stad.
    Ska ni fota djuren eller bara er själva? Låter spännande.

Idag har jag varit och fiskat med en kompis, jag fick ingen fisk men min vän fick. Det var avkopplande dag och det behövdes efter en jobbig vecka.
    I helgen ska jag bara jobba, möjligtvis ska jag passa hund lördag till söndag.

Nu är jag trött, måste vila...ha en fin kväll...

Kramar i massor
    Hej! 
    ja verkligen! 

ja det blir skönt. behöver återhämta mig lite =)

Ja, det var underbart. Perfekt väder också. Vi fotade natur och djur =) Gillar själv inte att vara framför kameran, bara bakom =)

Så mysigt att fiska! =) Ja det förstår jag! 
    okej =) 

Fick mina senaste provsvar i torsdags, och mina sköldkörtelvärden är bra! Äntligen. Höjde min medicin med en tablett, utan att prata med läkaren. Och mådde vips mycket bättre. Nu var värdena på tsh - 0,4 (jag skulle ner mellan 04,-2.0) och T4 - 18 (ref 11-22). Mår hundra gånger bättre, men fortfarande inte helt hundra, kanske inte så konstigt då mitt d-vitamin tydligen var brist på(23, ska ligga mellan 75-250). Men sköldkörteln verkar okej så nu ska det inte vara farligt för mig/eventuellt foster att bli gravid :D Pratade med en sköterska förra veckan, så ska bara vänta in samtal från läkaren i nästa vecka =) så nu får jag se om min menscykel o ägglossning blir regelbunden/kommer tillbaks. Annars får jag sprutor i höst =) 

Många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-13 18:36:52 följande:
    Hej =)

Vad härligt det låter, vill också komma ut och fota på spännande ställen.
    Kullaberg nere i Skåne är en fantastiskt plats, googla det om du vill. Där brukar jag fota, sola och bada.

Vad underbart, grattis vad skoj att höra, nu är vi otroligt nära en bebis, jag känner det på mig. Jag hämtade själv ut mina ägglossningsstimulerande häromdagen, är inte alls orolig länge, det löser sig med tiden..
    Kanske vi börjar samtidigt, blir jag inte gravid innan kommer jag börja med ägglossningsstimulerade i augusti...eller jag kommer börja ta tabletterna när jag får mensen i augusti, precis efter sommaren....

Nu håller vi tummarna... =)

Hoppas du får en underbar helg, har du några roliga planer?
    Kramar i massor
    Ja det var underbart =) ÅH så fantastiskt det såg ut! Googlade lite bilder =) 

Tack! Ja, det är så skönt att det händer något nu! Vad skönt! Ja, snart får vi våra plus! Kul om vi får börja samtidigt =) 

Ja verkligen! alla (två) tummar jag har :D 

Igår åt vi middag med svärmor o hennes sambo, annars inget bestämt, förrns imorgon måndag. Ska ta med min lillebror på jurassic park som lite tidig tioårspresent (han fyller om en månad) :) han har ingen aning! :D själv då? jobbade du i helgen, eller hur var det? =)

massa kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-15 17:44:19 följande:

Jurassic park, är det den nya filmen? =)
    Den tänkte jag att jag och sambon ska se i USA om det blir bio väder, hehe..

Jag har jobbat hela helgen nu, det var en ganska lugn helg. Vi hade soligt i Skåne i helgen och då verkar kunderna inte så sugna på att shoppa men det kan jag förstå. =)
    Idag har jag färgat och klippt håret, är super nöjd. Imorgon ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. Onsdag ska jag och några vänner gotta oss på uteservering, hoppas på sol. =)
    Torsdag ska jag och sambon åka ut på en camping och fira hans morbror, det blir en riktigt överraskingsfest. =)

Midsommar firas med min familj på en annan campingplats vid en vacker sjö, längtar tills dess..sen blir det att packa resten av helgen, om en vecka börjar vår efterlängtade semester...

Jag fick mensen idag men det var väntat eftersom vi skyddat oss denna månaden..var är du i din menscykel? =)

Kramar i massor

Ja precis. Eller, den hette jurassic world, fick jag lära mig haha =) Spännande. Lite sugen på o testa bio i de länder vi åker till. Hört att bl.a. thailands biografer ska vara coola =) USA borde va häftigt, har jag fått för mig i alla fall =) 

Okej, skönt med lugnt och med soligt väder! Härligt att du blev nöjd! Är så rädd o gå till frisören, vill inte klippa på längden haha. När det äntligen blivit så långt. 1 dm längre än jag nånsin haft. O alltid när jag säger klipp topparna, lite lite. Så tar de typ halva håret.. :p 
    Håller tummarna att ni får sol då :D 
    Härligt med camping och överraskning! Kan tänka mig att er midsommar blir fin också! Själv jobbar jag torsdag-söndag, så midsommar får jag fira ett annat år, haha =) fjärde året i rad på midsommar tror jag. Men firar inte så värst ändå.. =) Kanske gör nån jordgubbsbakelse eller fixar grädde o jordgubbar o mumsa på på nätterna =) 

Okej =) Är på dag 35 i cykeln. Tror/hoppas på mens snart.. Tuttarna vuxit typ två storlekar på ett par dagar o gör så ONT. Länge sen de var så ömma som nu.. Kanske hormonerna o cykeln kommer ikapp nu när sköldkörteln förhoppningsvis är okej igen! =) Apparna litar jag inte riktigt på men enligt ena ska jag ha mensen om tolv dagar, enligt andra imorgon och enligt tredje om tretton dagar. Jag hoppas på imorgon haha. Då slipper jag ligga i de värsta plågorna när jag jobbar i alla fall =) 

massor med kramar! 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-17 08:27:13 följande:
    Ja USA har jätte trevliga biografer, minns att jag såg Harry Potter där för många år sedan när vi var i Florida. =)
    Jag har även varit i Polen på många biografer och de är nog faktiskt de bästa jag någonsin besökt.
    Helsingborg där jag bor har nog världens sämsta men jag har hört att den ska byggas om och det var verkligen på tiden. hehe

Hehe, jag är också mesig när det gäller mitt hår, men min frisör vill inte klippa mycket på mitt hår, jag har långt och tjockt och når nästan ner till rumpan nu...
    Kan rekommendera öljästtabletter samt oljeinpackning i håret, jag brukar använda kallpressad kokosolja, efter dusch använder jag arganolja i topparna, det är en halvfetolja så det går snabbt in i både hud och hår, innehåller massa e-vitamin som vårdar skadat och torrt hår.

Ja just ja du har ju en sådan himla mensvärk, fy stackars dig...jag hade faktiskt mensvärk denna gången så pass att jag fick ta smärtstillande och det har jag nog aldrig behövt innan. Vi ligger ju ganska hyfsat nära i vår menscykel i alla fall, kanske det blir en liten bebis samtidigt, hoppas verkligen det...ska bli spännande att följa oss alla här inne. Hjärta

Just nu har jag lite resefeber som man brukar kalla det, känner mig livrädd inför flygresan, vet ej varför..kanske lite nu för att min kusin dog i en olycka, försöker lugna mig och tänka att flyg är säkrare än någonting annat.
    Ska bli skönt att komma iväg, jag behöver verkligen denna resan...
    Njut nu av midsommartårtan, ni får kanske bättre betalt under storhelger?

Nu ska jag ut och åka inlines, ha en bra dag...massa goa kramar
    Okej! åh häftigt :) Okej! Polen alltså. Dit man ska på bio då ;) Troligen blir det italien för oss i augusti/september. Kanske blir nån film där. Får se =) 

Haha okej! Åh. drömmen. Mitt hår är jättetunt, o går till ungefär halva bröstet. Använder kokosolja ibland, o kör på balsammetoden. Verkligen bättre kvalitet på håret nu än innan =) Arganolja kanske jag ska ta och testa =) 

Jo.. den har varit mildare, men börjar kännas oftare igen. Kan ju vara att hela "maskineriet" varit nedlagt när sköldkörteln varit dålig.. Får se hur det går/blir! :O Brösten känns som två stora blåmärken. Till och med min sambo reagerade på hur svullna de blivit... :p  
    Usch, hoppas smärtstillandena hjälpte dig?? Ja, det gör vi ju. Spännande! Håller tummarna för allihopa =) Hjärta

Okej! Minns när jag skulle flyga senast. Andra gången jag nånsin flög, var 16. Övertyygad om att vingarna skulle ramla av, men gick ju hur bra som helst, förutom att jag mådde illa pga turbulensen.. =) 
    Ja! Tror ni kommer få en fantastisk resa! Du får berätta sen =) 

Det ska jag göra! Ja, precis. Extra OB alla fyra nätter så rätt värt o jobba midsommar =) firar ändå inte 

Åh så härligt! Här väntar jag på att sambon ska vakna så jag kan dammsuga hall o badrum från kattsand... Skulle fylla på nya lådorna, men säcken med kattsand (15kg) är rätt otymplig så hamnade lite här o där... :p 

många stora kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-21 08:59:00 följande:
    Hej =)

Hur har din midsommar helg varit, på jobb? =)
    Ja absolut är det värt att jobba när man får bättre betalt, detta året var jag ledig och jag har firat midsommar med mina föräldrar, det blev ett lugnt firande och väldigt skönt och lugnt.

Tyvärr har jag fått någon slags ryggskott, kan knappt röra mig känns det som. känns sådär när man ska packa och tvätta idag, ännu mindre imorgon när man ska flyga över 12 timmar, hoppas det släpper snart...

Ska försöka skriva här ibland under resans lopp, vore trevligt att hålla kontakten med er. =)

Kramar i massor
    Hej =) 
    Jo precis, har jobbat. Det har varit lugnt. Fick äntligen min mens också, på dag 36. Inte haft så ont som jag brukar, så det är ett plus! Fick en smärtattack häromdagen så jag var tvungen o ta en nödfallstablett, men vet inte om det var pga mensen eller pga fibron.. Hm. =) För första gången sen i våras är min blödning som den var innan den började strula också.. Kanske kanske har levaxinet hjälpt till att få till cykeln igen? Skulle va rätt häftigt, för isåfall ska jag ha ägglossning dan innan, dan efter eller på min födelsedag, och om vi skulle ha extrem tur och få ägget befruktat skulle bäbisen bli beräknad kring sambons födelsedag. Och lagom tid att berätta för alla skulle vara kring svärmors födelsedag. Tror inte på det riktigt, men skulle vara häftigt =) Har beställt hem graviditetstest iallafall, så vi har. Hittade en sida där jag köpte 20 tester för 119 kr, och sen hittade jag ett annat ställe där jag fick 20 tester för 17 kr. Så när det väl blir går det o mäta stegring dag för dag =) (kikat massa trådar där de gjort så, riktigt häftigt!). 

Aj då, hoppas det går över för dig, så du slipper det under resan!! Hoppas ni får en underbar resa, och kika in och berätta om du får lite tid över!! =) 

många stora kramar! Hjärta
  • chbw
    Iskristall skrev 2015-06-22 18:31:30 följande:

Hej tjejer! Har precis läst igenom tråden Ni verkar ha det så trevligt! Så jag undrar om jag får hänga på?!

Vi är sen nån vecka klara med vår utredning. Inga konstigheter har hittats i våra prover. Blodprover, spermieprov o spolning av äggledarna är utan anmärkning. Jag har pco, men den har blivit bättre med åldern. Pga vår ålder tyckte läkaren att vi skulle starta med ivf direkt. Men väntetiden är ca 5-6 månader. Så vi fortsätter försöka själva över sommaren. Det är vårt första barn. Vi har försökt över ett år. I dag är jag på äl+8 och hoppas på ett litet mirakel om ca en vecka!

Beklagar bortgång av anhörig och tråkiga provresultat till en del av er men håller tummarna att det löser sig i slutändan!

Hej!

Vad kul att du vill vara med! 
    Skönt att proverna såg bra ut, håller tummarna för er, att det går bra!! =) 

Här väntar vi in äl som jag hoppas kommer, då min senaste mens var den första "normala" jag haft sen den började strula för ett år sen.. Min sköldkörtel är äntligen rätt inställd, så jag hoppas att inte pcos-en bråkar också =) 

kramar

• chbw
    JennyNG skrev 2015-06-24 20:36:27 följande:

Hej!

Vi ha börjat utredningen, eller ja idag kom hälsodeklarationen så vi är väl igång med första steget iaf. Vi har försökt i 4 år och jag har inte vågat ringa innan men förra måndagen gjorde jag de:D  

Skönt att vara igång med utredningen! =)
  • chbw
    Iskristall skrev 2015-06-25 06:17:59 följande:

Tack chbw!

Håller tummarna för en fin äl!

Själv är jag nu på äl +11 idag. Tror min mens kommer om ett par dagar. Allt pekar på det tyvärr.

Tack! =) 

okej :/ Håller tummarna. Skönt för er dock att veta att ni får hjälp snart om det inte fungerar av sig självt! Tycker själv det är skönt att jag kommer få sprutorna om jag inte är gravid spontant (heter det så?) i höst =) 

kram
  • chbw
    Thotis90 skrev 2015-06-25 22:23:53 följande:

Vi gick igenom en fertilitetsutredning för 2 år sedan (hade då försökt i 1 år) där allt såg bra ut och vi blev stämplade som oförklarligt barnlösa. Jag är av den typen som är övertygad om att om man inte blir gravid så ÄR någonting fel. Mycket riktigt så var det så på mig då det visade sig att jag har endometrios. Jag har också ett TSH som är lite för högt för någon som försöker bli gravid (men ändå inom referensvärdet för vad som är normalt i allmänhet).

Tog de inte tsh under utredningen? ska ju ingå i blodproverna :/ o referensvärdena kan vara fel. helst ska man ligga mellan 0.4-2.0, och speciellt om man vill bli gravid. Mitt TSH har hoppat upp och ner pga autoimmun sjukdom, men jag har inte mått bra förrns det gick ner nu på 0.4... Många nya artiklar som kommit att referens upp vid 3.7 och 4.0 är för högt på tsh.. 

Och jag har kanske fel? men ingår inte laparoskopi om man inte hittar något fel vid de andra undersökningarna? då ska ju endometrios gå att hitta (för de flesta)...

Frågar som någon ovan, fick ni någon hjälp? =)  

• chbw
    Iskristall skrev 2015-06-27 12:01:23 följande:

Mensen dök upp idag...som vanligt

Hoppas ni andra tjejer har bättre tur!

trist :/ Håller tummarna för nästa cykel =) 
Svar på tråden Fertilitetsutredning