Tess1984 skrev 2015-09-07 18:16:14 följande:
Hej
Ok!! Hur långt tid kan det ta innan man får provsvar? Jobbig väntan måste jag förstå. =(
Här känns det väl sådär nu, mensen är troligtvis på väg IGEN, känner frustration just nu. Undrar hela tiden när det ska bli vår tur. =(
Känner mig riktigt nere idag.
Får man fråga hur det känns psykiskt att gå igenom IVF?
Hoppas du snart får svaren från läkaren, kramar i massor
Hej.
Jag förstår dig, vi alla har våra dagar, hade en sån dag förrigår då jag bara föll i gråt, det är viktigt att släppa ut sina känslor och kunna prata om det, det här är nog bland det svåraste Jag varit med om och man kan inte hjälpa att tycka synd om sig själv, men vettu vad snart är vi där, snart ser vi ljuset i slutet av tunneln.
Alltså vi lämnade vårt prov i Huddinge i sthlm den 2sep hon sa då att de kunde ta allt mellan en vecka till två men på kliniken sa de att det kunde ta upp till fyra veckor. Vilket känns sjukt för i Egypten tog det en dag att få provsvar och kostade 80kr typ vet inte vad som tar tid och vf det är så dyrt om man skulle vilja ta ett superman test privat och få svar fortare, de skulle kosta 2500,jättee konstigt.
IVF processen i sig fysiskt tyckte jag inte var särskilt svår, i slutet när man var så svullen av alla ägg var det riktigt jobbigt att gå och det gjort ont samma dag som äggplocket men annars var det okej. Det jobbigaste var när allt var färdigt och man väntade svår dvs ruvar tiden, det var nog de två längsta veckorna i mitt liv, det var svårast av allt måste ja säga, nojjan för att inte våga gå in på toa för att man är så rädd att se blod de sista dagarna, men pendlar mellan hopp och förtvivlan, det är helt klart det hemskaste.