Inlägg från: johanniiis |Visa alla inlägg
  • johanniiis

Flaskmatning iväg från hemmet

Hur gör ni andra när ni lämnar hemmet som bara flaskmatar?

Vi kör pulver nan pro 1 till sonen. Och på fredag skall jag iväg ett par timmar på sjukhuset och behöver ha mat med till sonen. För han kommer troligen behöva äta under tiden vi är där.

Hur gör ni andra? Är så osäker och vill hitta en bra rutin som fungerar, för utflykterna lär ju bli fler med tiden.

• Svar på tråden Flaskmatning iväg från hemmet
  • johanniiis

Ja det är första barnet och jag är nervös men man kommer väl in i det efter ett par gånger gissar jag. Och man vill ju kunna ge honom mat när han är hungrig.

Ja men då kanske jag skall testa och koka upp varmt och ha i termos och sedan hälla upp i flaskan när skall äta.  Kanske skall testa här hemma en dag och se med så det funkar bra.

• johanniiis
    lidob skrev 2015-03-17 20:22:16 följande:
    Testa hemma först du så du känner dig bekväm. Inom några veckor kommer du inte tänka på det alls och det kommer gå hur smidigt som helst! :) Lycka till!
    Ja du har säkert helt rätt :) Vill gärna vara där nu, men vet ju hur osäker jag var när vi börja med pulver och det är en självklarhet nu :)
  • johanniiis
    nozpa skrev 2015-03-18 23:02:46 följande:

Detta är en av nackdelarna med ersättning. Bökigt som tusan i början när man ska iväg. Så mycket grejer  bara för maten.

Ja det är ju det. Men hittar säkert bra rutiner på det efterhand :)
  • johanniiis
    nozpa skrev 2015-03-19 12:08:15 följande:
    Ja det gör man. Men det är ändå bökigt med allt som ska med bara för att man ska iväg ett par timmar.
    Möjligt. Men finns inget annat alternativ då jag inte ammar :)
  • johanniiis

Ja har köpt en vattenkokare som kan koka upp till 40grader och jag tänker häller jag den i termosen innan vi ger oss iväg bör det hålla sig i den tempen iaf ett par timmar och mer än man ju inte borta.

Svar på tråden Flaskmatning iväg från hemmet