Inlägg från: Anonym (inte konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte konstigt)

Hålla sig till "gravidkost" fast man inte är gravid...?

Jag hade hålla mig undan den typen av mat och dryck efter äl. Smaskat i mig mellan mens och äl dock :). Utan att ha haft svårt att bli gravid. När man plussar så har man ju varit gravid ett tag, så inte så märkligt tycker jag. Men man har ju som sagt tid mellan mens och äl.

• Anonym (inte konstigt)
    Anonym (Kompisen) skrev 2015-03-17 10:15:38 följande:
    Men varenda månad? Det blir ju jättedeppigt och enbart ett fokus på barn. Hon blir ju stressad bara vi föreslår ett restaurangbesök, "inte kul för mig för jag kan ju inte ta ett glas vin". 
    Fast det handlar nog om lite mer saker än just mat och dryck. Man kan ju faktiskt gå på restaurang och umgås med vänner som dricker alkohol även som gravid. Ett sätt för henne att känna att hon är i kontroll när hon inte har kontroll över annat......unna henne det, tänker jag .
  • Anonym (inte konstigt)
    Anonym (Kompisen) skrev 2015-03-18 05:26:47 följande:
    När vi ser hur ledsen hon blir över att maten inte är gravidanpassad, när hon inte vill följa med ut, när hon berättar hur jobbigt det är att alla släktingar och kollegor frågar om hon är gravid eftersom hon undviker allt sådant en gravid ska undvika, och då helt i onödan. Hon skulle få slut på alla "hurrarop" om hon vågade sig ta ett glas till maten. Jag tror att all denna fokus och stress på barn gör att det blir ännu svårare. 
    Men snälla du....! Förstår du verkligen inte?!
Svar på tråden Hålla sig till "gravidkost" fast man inte är gravid...?