Inlägg från: spöke |Visa alla inlägg
  • spöke

Naturliga pojknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Fjärde temat ut är naturliga pojknamn. Jag har valt ut tjugo stycken som ni kan rösta på.
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på temat naturliga pojknamn. 

Hälsningar, Spöke

Se även:
    Sockersöta flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74884101-sockersota-flicknamn
    Stilsäkra pojknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74914338-stilsakra-pojknamn

Melodiska flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74948365-melodiska-flicknamn

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Naturliga pojknamn
  • spöke
    fluu skrev 2015-03-13 17:05:48 följande:
    Så roligt med ditt engagemang spöke!

Här fanns många i min smak! Alvar finns på min lista, men tycker också mycket pra om Ulf, Eldar, Enar och Lave. Och Arne som inte är med här, Tuve som inte heller är med finns också på min lista. Lo tycker jag är vackert, men jag gillar det nog bara på flickor ändå.
    Det är ju så skoj att tänka på namn...

Tack för tilläggen.
  • spöke
    Natulcien skrev 2015-03-13 19:24:12 följande:
    Jag röstade på Almar. Det var ett nytt namn för mig, men riktigt fint tycker jag!
    Men med betoningen på första a'et då, annars blir det ju bara pluralform av trädet alm.

Fina är också Alvar, Björn, Eldar, Lave och Vide.
    Ja, precis. Almar uttalas som Alvar, inte som träden.
  • spöke
    Jag är bara jag skrev 2015-03-13 21:25:38 följande:
    Inga i min smak,men Björn är väl halvokey. En Almar har jag känt förresten,men det måste vara väldigt ovanligt namn.
    Ja, det är ovanligt.

Det finns 121 män som har förnamnet Almar. Av dessa har 22 namnet Almar som tilltalsnamn.
  • spöke
    fluu skrev 2015-03-14 15:49:37 följande:
    Absolut! Snålt med andra namntrådar nu också(sexar inte folk längre eller vad handlar det om? smile2.gif ).
    Det sägs ju att mars är den månad som flest bebisar föds i. Har alla redan bestämt sig?
Svar på tråden Naturliga pojknamn