• CissiJissi

Så svårt att vara farmor ibland

Jag är en ung förälder som fick barn innan jag fyllde 25, men curla på det sättet du beskriver tycker jag är väldigt trist, läser man på om att skapa en trygg grund för barnen så inser man hur viktigt det är att vi inte bara ger omvårdnad men också är bra ledargestalter där barnen får vara med och hjälpa till/ta del i vardagen. Mitt barn dammsuger, diskar, städar och allt annat vi gör, tillsammans med oss, och det kom att börja naturligt redan innan han fyllde ett.. Och det ska ju utvecklas med tiden till att bli bra vanor..

• CissiJissi
    Wagram skrev 2015-03-13 14:58:12 följande:

Jag tror helt enkelt att du måste acceptera att de gör som de vill i sitt hem med sina barn. Det verkar inte som om de är intresserade vare sig av din hjälp eller dina råd, och då finns det inte så mycket mer du kan göra, annat än att inse att dina idéer om uppfostran inte är desamma som deras. När de kommer till dig tycker jag däremot att du kan ställa lite andra krav, för i ditt hem bestämmer du.

Jag skriver under på den här.. Och är beredd att göra samma sak när mina barn blivit vuxna, det är inte mitt område att kontrollera eller lägga mig i hur de gör med sina hem och sina barn.

Men jag vill alltid ha ett öppet hem och hoppas alla mina barn och barnbarn kommer vilja ha en bra relation med mig och pappan! <3
  • CissiJissi

Oavsett var jag är och vem som gör det: ett barn som säger fuck you till mitt får ett strängt tilltal från MIG för att jag står upp för mig själv. Om mamman hörde detta och inte reagerade så var ju det synd (hon kanske har tröttnat på det beteendet och känner dig rådvill och låtsades som att hon inte hörde för hon har inte märkt att tillrättavisning ger resultat), men reagerade du själv starkt? Sånt tar man inte från någon!

Svar på tråden Så svårt att vara farmor ibland