• jmynt

känns som att allt inte står rätt till

Hej, jag är i v.32 (31+0) och har sedan en vecka tillbaka en märklig känsla av att allt inte är som det ska. Det är mitt fjärde barn och trean kom i v. 34 efter att jag i ett par veckor haft samma känsla som nu. Jag blev inte tagen på allvar då och känner att jag inte har något vidare förtroende läkarna. Känns ju lite överdrivet att ringa fl eftersom jag egentligen inte har några direkta symtom. Slemproppen har gått i omgångar sen v.18 precis som förra graviditeten....

För några veckor sedan hade jag regelbundna sd med ca 5 min mellan under tre dygn och var då inne på en koll efter ett dygn och eftersom tappen då var tre cm så blev jag bara hemskickad. Eftet det har jag haft enstaka dagar med mycket sd som gjort ont men släppt av under natten.

Vet inte vad jag ska göra. Det känns inte bra känns som att det händer saker och går bara o väntar på att vattnet ska gå eller att jag får en blödning eller nåt..... vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden känns som att allt inte står rätt till
  • jmynt

Är mest rädd att bli nekad att komma in. Har en läkartid den 19 men det känns långt dit just nu. På fl här blir de sura nä man vill ha en koll för att man har regelbundna sd som gör ont. Jag har dessutom eds (ehlers-danlos syndrom) men det känns som att man bara är ivägen för dem även om allt är lugnt där inne. När vattnet gick med trean i v. 33 s å frågade dom bara om jag brukade kissa på mig för de trodde inte alls att vattnet hade gått (jag var inte jätte blöt om byxorn)

Men kanske ska ringa in iaf då. Vad ska man säga? jag har ju bara en olustig känsl. ...

• jmynt

Har inte mer sd nu än vad som är normalt men har en konstig känsla i magen/slidan det liksom drar och spänner och trycker. När liten dessutom trycker sig neråt så känns det som att det sträcker, spänner och gör ont som mensvärk fast annorlunda. Det är jätte svårt att förklara och jag har ingen aning om vad det egentligen är jag känner. ....

• jmynt

Skönt att höra man inte är ensam. Vilken vecka är du i? Jag bara hoppas att lillebror vill stanna kvar där inne till v.35, sen får han komma när han vill. ....

Mitt problem med eds: en är väl att läkarna här inte är så pålästa utan tro att enbart handlar om överrörlighet. Själ är ganska säker påatt vattenavgången med trean var på grund av sjukdomen att hinnorna helt enkelt inte var starka nog.

Har du haft mycket problem med din eds innan du blev gravi?

• jmynt

Jag klarar mig också hyfsat normalt sett även om en frisk person tycker att det nästan jämt är något fel på mig. Jag har dock haft tur med fogarna. Fick jätte ont av den runt v.20 och kunde knappt gå vissa dagar men det höll bara i sig i några veckor nu känner jag bara av dem om jag gått mycket i trappor eller burit tungt.

Hur gå det dig nu med sd o påverkan av tappen? ? Jag hyser ingettstörre hopp om att gå till v. 37 idag har det kommit stora delar av slemproppen och en del blodiga flytningar. När jag pratade med min barnmorska om det sa hon bara att det kan ju vara så att man känner av allt mer när man fött tre barn innan. Just nuvill jag bara hinna flytta innan bebis kommer så om jag får klara mig till månadsskiftet är jag nöjd. Sen ska jag inte göra ett skvatt

• jmynt

Usch då! Det låter inge vidare. Hoppas att dom kan få bebis att stanna ett par veckor till. Själv är jag tillsagd att åka in så fort jag får sd som kommer med klockbara mellanrum. Och just nu så har jag fullt upp med att jaga en trotsig fyraåring som gör allt han kan för att göra mig vansinnig. Har en del sd nu men hoppas att det lugnar Jag sig när barnen somnat.

Hur länge tror läkarna att de kan fördröja förlossningen? Håller tummarna för att allt ska gå bra för er

• jmynt

Hur går det för dig? Förstår om du inte orkar skriva och så men tänkte att du kanske ändå läser.

Igår morse fick jag bekräftat att min känsla var rätt iaf. Vid halv åtta gick vattnet så nu är jag också inlagd :( tolv mil hemifrån dessutom. .....

Hoppas att allt är lungt för dig och att din lilla stannar inne ett tag till.

Stort lycka till, tänker på dig!

• jmynt

Nej fy så träligt, men skönt att liten är kvar i magen och att du slipper sjukhuset.

Själv har jag nog en lång tid kvar innan jag får komma hem. Jag har just blivit av med mitt värkavstannande dropp och kommer nu att få sprutor undet två dygn. Sen är det bara att vänta och se verkar det som.

Hoppas att du får gå lite längre nu innan det drar igång på riktigt. Tänkte på klådan, det kan inte vara beltros?

• jmynt

Usch vad träligt, men skönt att veta vad det är iaf. Vi får hoppas att det går att lindra klådan av hepatosen och den allergiska reaktionen borde ju inte hålla i sig så jätte länge. Hur mår liten där inne då? Kan det påverka bebisen på något vis?

Jag har fått veta nu att från och med imorgon förmiddag så kommer dom inte att göra mer för att stoppa det, så det blir väl bara att vänta och se hur lång tid det tar innan det startar.

• jmynt

Ja dom är kanon duktiga på neo! Mitt mål har under hela graviditeten varit att komma in i april månad. Med en del tur kanske jag kan klara det, men det känns inte så idag. Sänkan har idag stigit från under fem till femton. Det är ju fortfarande normalt men är lite rädd att det ska fortsätta stiga. ....

Hoppas verkligen att din lilla slipper bli påverkad och att du kan få gå några veckor till iaf....

• jmynt

Nä fy för att vara på sjukhus! Med lite tur så får jag flytta till mitt hemsjukhus idag om det inte drar igång på allvar nu. Har värkar med fem minuters mellanrum som känns lite mer än dom gjort tidigare. ...hur går det för dig? Haft några mer förvärkar?

• jmynt

I natt kom våran lille pojke till världen. Allt har gått super bra och han har klarat andningen helt själv från första stund.

Hur går det för dig?

Svar på tråden känns som att allt inte står rätt till