• jmynt

känns som att allt inte står rätt till

Hej, jag är i v.32 (31+0) och har sedan en vecka tillbaka en märklig känsla av att allt inte är som det ska. Det är mitt fjärde barn och trean kom i v. 34 efter att jag i ett par veckor haft samma känsla som nu. Jag blev inte tagen på allvar då och känner att jag inte har något vidare förtroende läkarna. Känns ju lite överdrivet att ringa fl eftersom jag egentligen inte har några direkta symtom. Slemproppen har gått i omgångar sen v.18 precis som förra graviditeten....

För några veckor sedan hade jag regelbundna sd med ca 5 min mellan under tre dygn och var då inne på en koll efter ett dygn och eftersom tappen då var tre cm så blev jag bara hemskickad. Eftet det har jag haft enstaka dagar med mycket sd som gjort ont men släppt av under natten.

Vet inte vad jag ska göra. Det känns inte bra känns som att det händer saker och går bara o väntar på att vattnet ska gå eller att jag får en blödning eller nåt..... vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden känns som att allt inte står rätt till
  • Sallysally

E man orolig så e man. Oro gynnar ingen. Dom tar dig på allvar om du säger som de e. Be dem undersöka igen.

• aleakim

Jag tycker att du ska ringa förlossningen, med tanke på att du har en prematur födsel i bagaget så bör de inte tycka att det är konstigt. Berätta att det känns likadant och att du är orolig. Sen om de har mycket att göra just nu kanske du får vänta lite innan du åker in men det kan det ju vara värt. 

Du förlorar ju inget på att ringa i alla fall. 

W och liten i magen :)
  • jmynt

Är mest rädd att bli nekad att komma in. Har en läkartid den 19 men det känns långt dit just nu. På fl här blir de sura nä man vill ha en koll för att man har regelbundna sd som gör ont. Jag har dessutom eds (ehlers-danlos syndrom) men det känns som att man bara är ivägen för dem även om allt är lugnt där inne. När vattnet gick med trean i v. 33 s å frågade dom bara om jag brukade kissa på mig för de trodde inte alls att vattnet hade gått (jag var inte jätte blöt om byxorn)

Men kanske ska ringa in iaf då. Vad ska man säga? jag har ju bara en olustig känsl. ...

• Sallysally

Var inte tädd att bli nekad! Du har rätt att söka vård! Stå på dig och var som sagt inte rädd.

Har du ont nu? Sd? Osv.. Dom lär fråga de iaf

• Sallysally

Mena att har du ej sd nu alls så försök slappna av. Då e de nog mest oro du känner..

• jmynt

Har inte mer sd nu än vad som är normalt men har en konstig känsla i magen/slidan det liksom drar och spänner och trycker. När liten dessutom trycker sig neråt så känns det som att det sträcker, spänner och gör ont som mensvärk fast annorlunda. Det är jätte svårt att förklara och jag har ingen aning om vad det egentligen är jag känner. ....

• Tigmatropos

Om det är till någon tröst så slåss vi mot samma väderkvarnar... Enda skillnaden är att jag blir tagen på allvar och går på antenatalmottagning, så piper nån på förlossningen får dom överläkaren på skallen! Med det sagt så stå på dig! Jag är ändå förstföderska så vi vet inte vad min EDS kan ställa till med, jag blir tagen på allvar ändå. Du har bevisligen prematur-risk, så du får vässa armbågarna!

• Tigmatropos

(Jag är alltså tillsagd att åka in på förlossningen omedelbart om jag får minsta aning som oroar mig, t.ex smärtsamma sd. TROTS att jag går på koll på antenatal varannan vecka!)

• jmynt

Skönt att höra man inte är ensam. Vilken vecka är du i? Jag bara hoppas att lillebror vill stanna kvar där inne till v.35, sen får han komma när han vill. ....

Mitt problem med eds: en är väl att läkarna här inte är så pålästa utan tro att enbart handlar om överrörlighet. Själ är ganska säker påatt vattenavgången med trean var på grund av sjukdomen att hinnorna helt enkelt inte var starka nog.

Har du haft mycket problem med din eds innan du blev gravi?

Svar på tråden känns som att allt inte står rätt till