• jmynt

känns som att allt inte står rätt till

Hej, jag är i v.32 (31+0) och har sedan en vecka tillbaka en märklig känsla av att allt inte är som det ska. Det är mitt fjärde barn och trean kom i v. 34 efter att jag i ett par veckor haft samma känsla som nu. Jag blev inte tagen på allvar då och känner att jag inte har något vidare förtroende läkarna. Känns ju lite överdrivet att ringa fl eftersom jag egentligen inte har några direkta symtom. Slemproppen har gått i omgångar sen v.18 precis som förra graviditeten....

För några veckor sedan hade jag regelbundna sd med ca 5 min mellan under tre dygn och var då inne på en koll efter ett dygn och eftersom tappen då var tre cm så blev jag bara hemskickad. Eftet det har jag haft enstaka dagar med mycket sd som gjort ont men släppt av under natten.

Vet inte vad jag ska göra. Det känns inte bra känns som att det händer saker och går bara o väntar på att vattnet ska gå eller att jag får en blödning eller nåt..... vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden känns som att allt inte står rätt till
  • Tigmatropos

Jag går in i vecka 31 på fredag (30+0).

Jag håller med dig om att hinnorna kan ha varit påverkade/sköre pga EDS:en, det är väl till och med ganska sannolikt eftersom det inte låg infektion bakom och hela bebisboet är ju bara massa extremt snabbväxande bindväv.

Jag har haft mycket besvär innan graviditeten sett med friska mått mätt, men ur EDS:ares egen synpunkt så klarar jag mig ganska bra om du förstår mig Tungan ute visst har jag haft min beskärda del av smärta, luxationer och bös hit och dit, men jag behöver inte smärtlindrande dagligen, jag är inte säng/rullstolsbunden jämt även om det händer. Jag får plocka fram ortoser i skoven men kan gå utan och klara mig i bra perioder.

Med graviditeten följde sjukt mycket magsmärtor av allsköns slag, sammandragningar från v.6, blödningar, cervixpåverkan och foglossning from hell, men i övrigt så blev jag tvärstel i kroppen! Kan fasen inte översträcka en enda sketen led just nu.. Tack och lov kan jag hänvisa undrande läkare till mina journaler haha Tungan ute

• jmynt

Jag klarar mig också hyfsat normalt sett även om en frisk person tycker att det nästan jämt är något fel på mig. Jag har dock haft tur med fogarna. Fick jätte ont av den runt v.20 och kunde knappt gå vissa dagar men det höll bara i sig i några veckor nu känner jag bara av dem om jag gått mycket i trappor eller burit tungt.

Hur gå det dig nu med sd o påverkan av tappen? ? Jag hyser ingettstörre hopp om att gå till v. 37 idag har det kommit stora delar av slemproppen och en del blodiga flytningar. När jag pratade med min barnmorska om det sa hon bara att det kan ju vara så att man känner av allt mer när man fött tre barn innan. Just nuvill jag bara hinna flytta innan bebis kommer så om jag får klara mig till månadsskiftet är jag nöjd. Sen ska jag inte göra ett skvatt

• Tigmatropos

Ledsen att svaret dröjt, ligger inne på sjukhus nu. Har inte så mycket ork att skriva, men bebis mår bra iaf. Fick värkar i fredags och har legat inne sen dess.

• jmynt

Usch då! Det låter inge vidare. Hoppas att dom kan få bebis att stanna ett par veckor till. Själv är jag tillsagd att åka in så fort jag får sd som kommer med klockbara mellanrum. Och just nu så har jag fullt upp med att jaga en trotsig fyraåring som gör allt han kan för att göra mig vansinnig. Har en del sd nu men hoppas att det lugnar Jag sig när barnen somnat.

Hur länge tror läkarna att de kan fördröja förlossningen? Håller tummarna för att allt ska gå bra för er

• jmynt

Hur går det för dig? Förstår om du inte orkar skriva och så men tänkte att du kanske ändå läser.

Igår morse fick jag bekräftat att min känsla var rätt iaf. Vid halv åtta gick vattnet så nu är jag också inlagd :( tolv mil hemifrån dessutom. .....

Hoppas att allt är lungt för dig och att din lilla stannar inne ett tag till.

Stort lycka till, tänker på dig!

• Tigmatropos

Liten är kvar i magen och jag är utskriven igen. Dock har jag fått någon hemsk klåda med pingisbollsstora utslag som smärtar nåt så in i ***... får inte sova eller något, känns som om jag klappar ihop mentalt vilken sekund som helst.

Har lämnat massa prover som vi väntar på svar på, käkar tavegyl, smörjer med kortison och hoppas på det bästa. Utslagen är precis överallt. Till och med i händerna och under fötterna!!!

• jmynt

Nej fy så träligt, men skönt att liten är kvar i magen och att du slipper sjukhuset.

Själv har jag nog en lång tid kvar innan jag får komma hem. Jag har just blivit av med mitt värkavstannande dropp och kommer nu att få sprutor undet två dygn. Sen är det bara att vänta och se verkar det som.

Hoppas att du får gå lite längre nu innan det drar igång på riktigt. Tänkte på klådan, det kan inte vara beltros?

• Tigmatropos

Är inlagd igen, visade sig vara en kombo av hepatos och penicillinallergi, så jag har varit riktigt dålig här i dagarna. Urk! Det pratas om att sätta in ursofalk nu bland annat.

• jmynt

Usch vad träligt, men skönt att veta vad det är iaf. Vi får hoppas att det går att lindra klådan av hepatosen och den allergiska reaktionen borde ju inte hålla i sig så jätte länge. Hur mår liten där inne då? Kan det påverka bebisen på något vis?

Jag har fått veta nu att från och med imorgon förmiddag så kommer dom inte att göra mer för att stoppa det, så det blir väl bara att vänta och se hur lång tid det tar innan det startar.

• Tigmatropos

Dom håller koll på lilleman och han är opåverkad i nuet iallafall, och reaktionen börjar ge med sig. Kommer dock att få gå på kontroller resten av graviditeten då hepatosen kan påverka flödet i navelsträngen och bebisen kan få klåda också.

Skönt att du hunnit få medicin för lungmognaden åt din lilla skatt, hoppas bebis håller sig inne lite till ändå! dock är det ju inte bra att vattnet har gått, hög infektionsrisk. Så jag förstår att de har skyndat sig att förbereda bebis för ankomst. Lycka till! Det kommer gå kanonbra, neovården är så bra Glad

• jmynt

Ja dom är kanon duktiga på neo! Mitt mål har under hela graviditeten varit att komma in i april månad. Med en del tur kanske jag kan klara det, men det känns inte så idag. Sänkan har idag stigit från under fem till femton. Det är ju fortfarande normalt men är lite rädd att det ska fortsätta stiga. ....

Hoppas verkligen att din lilla slipper bli påverkad och att du kan få gå några veckor till iaf....

• Tigmatropos

Ajaj, hoppas sänkan går ner igen! Eller att det är vanlig förkylning eller nåt sånt harmlöst *önsketanke*.

Har precis kommit hem från sjukhuset igen, dom skippade att mäta tappen denna vecka då jag dels inte haft speciellt med sammandragningar på senaste, och dels är såpass långt gången att dom inte ger medicin om tappen blir för kort nu, utan det blir isåfall bara att stoppa eventuellt värkarbete och ge kortison, precis som för dig.

Hinner bara hem så kommer en drös förvärkar och en del bitar av slemproppen kom. Suck.. nåja la mig direkt och vilade och nu känns allt lugnt för stunden. Orkar verkligen inte mer sjukhus just nu!

• jmynt

Nä fy för att vara på sjukhus! Med lite tur så får jag flytta till mitt hemsjukhus idag om det inte drar igång på allvar nu. Har värkar med fem minuters mellanrum som känns lite mer än dom gjort tidigare. ...hur går det för dig? Haft några mer förvärkar?

• jmynt

I natt kom våran lille pojke till världen. Allt har gått super bra och han har klarat andningen helt själv från första stund.

Hur går det för dig?

• ummsumaya
    jmynt skrev 2015-03-25 14:57:01 följande:

I natt kom våran lille pojke till världen. Allt har gått super bra och han har klarat andningen helt själv från första stund.

Hur går det för dig?

Grattis!!
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
Svar på tråden känns som att allt inte står rätt till