-
Hahahaha.mkes skrev 2015-04-12 21:18:09 följande:Hahaha! SOM jag har saknat den! Det om att jag inte vill bli gravid pga av sommar och roligheter är bara lögn, det är testandet jag vill åt...
-
Scchhhh! Då dröjer det ju längre tills hon börjar testa!mkes skrev 2015-04-13 13:34:18 följande:Ja, du räknar rätt!
Men ägget släpper väl när testet blivit negativt? Därför bör du KaffeTös snarare haft ägglossning den 9:e och därför vara på äl+4. -
Jag skulle tro att du inte haft äl än. Förmodligen har din cykel blivit lite rubbad av det tidiga missfallet och antingen hoppar över äl den här månaden eller också blir den lite utdragen.HCS skrev 2015-04-14 08:23:17 följande:
Blir inte klok på min ägglossning! Någon som har en teori?
Jag har sen den 10e fått svaga rosa streck på ägglossningstest, har haft molvärk i magen, acne och ont i brösen som jag brukar ha vid äl. MEN inga äl flytningar att tala om som jag brukar, lite kvällen den 12e bara. Inte heller ökad sexlust som jag brukar. Det starkaste testet fick jag igår vid lunch(bilden) Sen blev det svagare både em och kvällen ännu svagare. Har inte tagit nåt idag, men känner inte nåt i magen längre och inga flytningar.
TROR NI JAG HAFT ÄL?
Förra månaden fick jag jämnstarka streck på dessa stavar precis innan äl då jag också fick superont i magen som jag ALLTID har vid äl.. Den brukar också alltid komma på dag 15, det är i morgon, dock efter tidigt mf/en dryg vecka sen mens.
Tacksam för svar!
Jag har själv haft som du senaste månaderna. Äl-känningar i upp till två veckor och olika starka streck på testerna från dag till dag, men aldrig helt positivt. Fortsätt testa, så håller vi tummarna att det stegras så småningom och att även flytningarna och sexlusten dyker upp! -
Vågar mig på ett grattis!Lizzie09 skrev 2015-04-15 08:08:00 följande:
Provar med en bild till, det är ju så sjukt svårt att få till en bra! Nu har jag mörkat den lite för att ni skulle se lite iallafall!
-
Hörru mkes! Hur såg äl-testet ut i eftermiddags då? Kan du inte lägga in bild på de senaste, så kan vi analysera sönder dem?!?mkes skrev 2015-04-15 16:43:22 följande:Haha, det är nu när man är så nära som pengarna ryker!
-
Hahaha. Du är för skön! Jag håller fortfarande på test-fri äl denna månad, men nu när äl-känningarna börjar smyga sig på, gör även testsuget det! Får se om jag lyckas hålla mig ifrån det!mkes skrev 2015-04-15 20:10:06 följande:Jadu, Symetrical. Tyvärr ingenting spännande att rapportera, det i eftermiddags såg ut som det i morse som nu när det torkat ser ut som gårdagens. Inga såna monsterstarka test som jag fick på äl+7 förra gången! Jag fattar ju att det inte finns något hcg att plocka upp. Men ska testa imorgon på morgonen med och se om det är någon skillnad, sen ger jag upp.... tills mina gravstickor kommer mellan torsdag och lördag. Om inte mensen hunnit före, har sån mensvärk att jag blir alldeles leeeess.
När ska du börja testa då??!!?? Kom ihåg att det inte är konstigt att börja testa med gravtest redan innan ägglossning!
Imorgon är det i alla fall äntligen dags för gynbesök, så får se om de hittar vad som är vajsing med min cykel! -
Säger damen som kanske håller på att baka en julbebis as we speak!mkes skrev 2015-04-15 21:11:40 följande:Jag tänker såhär. När du sen väl är gravid kan du ju inte testa mer. Lika bra att få utlopp för nio månaders test-frustration innan istället!
Vad skönt att få det gjort nu! Hoppas de hittar. Och att det är lätt ordnat! Men kom ihåg vad vi sa. Marsbebis! Så försök inte smyga in med en januaribebis eller nåt nu va.
Satsar absolut på mars eller april-bebis! -
Åh, spännande! Har du hunnit testa än?Fian88 skrev 2015-04-15 21:33:21 följande:
Konstig stickig molvärk idag, mycket flytningar och är sjukt lättrörd!! Hoppas verkligen att det tyder på graviditet. Fick hem ett gäng stickor idag så nu kan jag testa så mycket som jag känner för, blir säkert två om dan haha, ett morgon och ett kväll
-
Kan också ana en skugga! Håller tummar och tår (märkligt nog en sann talang jag besitter!)Fian88 skrev 2015-04-16 06:45:58 följande:
Anar en skugga men eftersom det är en billig sticka och det inte går att se någon färg så tolkar jag det som negativt. Men är ju bara på bim-4
-
Haha. Känns tryggt att veta!mkes skrev 2015-04-16 07:16:21 följande:Lovar och svär att jag inte är gravid! Gnuggat min spåkula och den säger mars-april med.
Blir inget mer tjuvtestande med äl-test förresten. Har precis så det räcker i en vecka till nästa cykel. Vågar inte beställa ett storpack igen redan för de kommer tro jag är helt knasig (ja, för de bryr ju sig).
Ååååh, nej! Vad ska du nu fylla dina dagar med?!? Välkommen till min testlösa, tragiska tillvaro. (Sjukt att man tänker så att de skulle bry sig! Ibland låter jag bli att köpa lunch på ett ställe i närheten av jobbet trots att det är det jag helst av allt vill ha, bara för att jag känner att jag hängt där för ofta på sistone. Som om de skulle tycka att det var något jobbigt!?!?? De är ju inte som om det är oss kunder de lever på eller så. Konstig man är...) -
Åh, så kul! Grattis!Lizzie09 skrev 2015-04-16 09:04:14 följande:
Dagens test! Ett tydligt streck som kom upp rätt fort! Vågar inte tro på något förrän clearblue och det digitala är taget, men nu är jag bra pirrig i magen! :D
-
Ja, bild!!!!lanylena skrev 2015-04-17 06:52:25 följande:Åååh, kan du inte visa en bild?
-
Jag ser absolut! Framför allt i kanterna!Annaba88 skrev 2015-04-17 07:14:14 följande:
Heh det var ju så svagt så jag tvivlar på att det syns på bilden men vi får se..
-
Absolut! Åh, stort grattis babe!HCS skrev 2015-04-18 08:46:26 följande:
Får nog inse att jag är gravid igen ändå? eller vad tror ni??
-
Ser absolut! Stort grattis till julklappen!Annaba88 skrev 2015-04-19 04:41:35 följande:
Jag har lite svårt att förstå det ännu men jag tror det blir en decemberbebis hos oss :)
nu när jag sätter upp bilden här märker jag att den är mycket svagare än i verkligheten. Men ser ni?
-
Stort grattis! Du har en underbar resa framför dig! <3Karin23 skrev 2015-04-20 17:04:55 följande:
Strax efter 04 inatt vakna jag med en skvalpig blåsa, passade på att ta första graviditetstestet då,så, Kl 04.24 fick jag veta för första gången i mitt liv första försöket, JAG SKA BLI MAMMA!:)Väldigt starka markeringar på testerna;)!
-
Har du koll på tempen? Tydligt isf om det är nidblödning eller mens. Har läst att i vissa sällsynta fall är nidblödning så riklig att många misstar den för mens.KaffeTös skrev 2015-04-22 13:23:21 följande:
Blir så fruktansvärt less på min kropp.. Jag har ALDRIG någonsin haft problem med mensen, men denna månad dök mensen upp en hel vecka för tidigt på ÄL+7, trodde först att det var en nidblödning men slog bort den tanken då den varade i 4 dagar plus att en dag var det en ganska riklig blödning.
Och nu, dagen som jag egentligen skulle ha fått min mens så får jag en brun flytning!
Någon som varit med om liknande? Vad kan det bero på? Jag vet att kroppen kan ha mycket skumt för sig, och jag hade dessutom ett MA som upptäcktes i vecka 9 i januari och skrapades sedan i februari men jag har ju haft mens sedan dess som både har kommit när den ska och betett sig precis som den gjort innan så jag fattar inte riktigt varför kroppen skulle få en sådan knäpp nu..
Du har inte tagit något gravtest..? -
Sant, men sitter feberkänslan i är det ett ganska tydligt tecken på graviditet, då tempen skall sjunka igen när mensen börjar.KaffeTös skrev 2015-04-22 15:24:24 följande:Nej jag tempar tyvärr inte men har känt mig febrig sedan strax efter ÄL.
Har inte tagit något test. Har bara ett här hemma just nu som jag vill använda när det verkligen känns som att det kan bli positivt haha. Vill men vill samtidigt inte testa för det känns trots allt ganska osannolikt att jag skulle vara gravid med tanke på blödningen..
Tror inte heller att det är någon graviditet då jag inte känner något alls typ.. Lite humörsvängningar, "feber" och huvudvärk om jag är hungrig för länge men det kan ju bero på allt möjligt :) -
Hörrududu! Det där spökstreckstestet vill vi allt få bild på så att vi kan analysera sönder det!mkes skrev 2015-04-22 15:27:19 följande:Tack, hoppas vi inte ses! Min mens har inte kommit igång ordentligt än, ältest visar starkt och gravtest spökstreck. Har verkligen blivit helt knasigt efter missfallet! Trodde inte jag skulle ha några problem eftersom ägglossningen kom igång som en klocka men tji fick man, haha. Hoppas dina hormoner inte går bananas med!
-
Jag ser absolut något på det översta! Håller tummarna för dig.VillBliTre skrev 2015-04-23 06:53:34 följande: