Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM april 2015

Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-25 19:59:44 följande:
    Hoppas de tog sig :)
    Tack raring!

Flytningarna du beskriver är typiska äl-flytningar. Jag brukar få sådana typ en vecka innan ägget släpper, så det är nog på g skall du se! Hur ser äl-test ut?
  • Symetrical
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-25 20:59:23 följande:
    Man kan ju hoppas :) jag har lite stickningar i magen till och från. Eller i äggstockarna rättare sagt. Jag har planerad äl på lördag om jag har en 28 dagars men ja vet ju knte hur lång ja har. Men ältest visar ingenting... :/
    Då ska du se att testerna säkert börjar ge starkare utslag närsomhelst nu!

Vad kör du för test?
  • Symetrical
    isali skrev 2015-03-25 21:05:23 följande:
    Hoppas att det har skett idag! Man kan läsa sig tokig på de där ÄL testerna, haha. Fröväntade mig ett superduper starkt streck men det blev aldrig så :) När hade du BIM igen? Har för mig att du skrev det, men jag tappade bort din kommentar :)
    Vet precis vad du menar! Haha.

Men nu idag var det i alla fall äntligen betydligt svagare och tempen har stigit, så det känns lovande!

Med tanke på senaste cyklernas korta lutealfas (7-8 dagar bara) borde jag ha bim typ 1-2/4, men hoppas såklart på senare! Hoppas att vi båda en trevlig påskpresent!
  • Symetrical
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-26 05:39:07 följande:
    Hoppas :) ja har köpt från graviditetskollen :)
    Har kört lite olika. Nu sist var det nog från bästpåtest. Känns likvärdiga de där billighetstesten.

Har du hunnit test nåt idag?
  • Symetrical
    lanylena skrev 2015-03-26 06:43:27 följande:

Två starka ÄL-tester. smile1.gif Det var svagt igår morse (25/3) och steg tydligen under dagen, för när jag kom hem så såg det ut såhär. Det testet är torkat.
    Testade även imorse och det testet var ÄNNU starkare och teststrecket kom upp direkt. smile1.gif
    Myste igår kväll och ska mysa idag och imorgon igen tänkte jag. Då borde vi täckt in det bra i alla fall?

Hoppas nu på en decemberbebis. Tror BF då blir ca 15/12 för mig.

Då är vi nästan helt i fas med varandra! Tror att jag hade äl igår
  • Symetrical
    lanylena skrev 2015-03-26 07:11:12 följande:

Har uppdaterat ÄL- & BIM-listan. smile1.gif Saknas någon? Hojta så samlar jag upp några innan jag uppdaterar igen. {#emotions_dlg.flower}

Missat mig! Äl 25/3, bim 2-9/4. (Knäpp lutealfas!)
  • Symetrical
    aurorasmamma skrev 2015-03-26 13:03:57 följande:

Jag står inte med på listan. Lägg gärna till mig ?

20/4 (kan bli senare beroende på när äl behagar infalla)

Är på cd 6 nu, vilken dag är det bäst att börja testa med äl tester nu när ja ha dålig koll på cykellängden tro? Står så olika överallt. Hade varit smidigt om typ naveln lyste vid äl istället hehe..

Jag brukar börja kolla när jag får äl-sekret, dvs äggviteliknande flytningar. Kan dock ta över en vecka till innan det blir starkt utslag.
  • Symetrical

Ändrade kontrasten lite på senaste tre dagarnas äl-test nu när de torkat allihop och då tycker jag att det är ganska tydligt att det var starkast i förrgår (nedersta testet), så ägget släppte med största sannolikhet igår på förmiddagen. Kände dessutom tydligt att magkramperna bara släppte helt plötsligt någon gång vid 11-tiden. Nästan som om jag kunde säga på minuten när ägget. Knäpp kropp man har! Hahaha.

• Symetrical
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-26 20:13:03 följande:

Jag har känningar i magen men inget sekret som påminner om äl. Bara de lilla som varit två kvällar i rad. Annars är de typ torrt. Något mer "glidigt" i slidan idag men ja röker ju så ja kanske inte ens får äl?

Rökning kan absolut påverka sekretet. Delvis därför man ofta blir mindre fertil när man röker. Vad säger dagens äl-test då?
  • Symetrical
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-26 20:49:48 följande:

Tog ett ältest nu och de visar hälften så stark som kontrollstrecket så nu jäklar kanske den är på ingång :D

Heja heja! Säkert ännu starkare idag! Jag vet att det rekommenderas att man skall testa mellan 10-20, men av någon anledning får jag jämt starkast utslag på morgonen!

Du får uppdatera oss angående dagens test sen när du gjort det!
Svar på tråden BIM april 2015