• lanylena

BIM april 2015

Men alltså, detta är ju jättemärkligt! Jag hade/har BIM igår eller idag, men än så länge är det bara lite spottings, knappt det. Bara kommit lite rosa på pappret när jag torkat mig, men inget mer? Och knappt nånting idag? Antingen är mensen sen eller så är det tecken på graviditet.

Jag hade nämligen spottings innan jag plussade med dottern, men det var från ca 3 dagar innan BIM och framåt? Inte på BIM?
    Testar dock fortfarande blankt.

Jaja, den som lever får se helt enkelt.

• lanylena

BIM +1: Ingen mens, inget plus. Gud så enerverande! Kan den inte bara komma nu istället för att hålla på och sega såhär?? Suck...

• lanylena
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-09 08:57:36 följande:
    Tog ett "testa tidigt" på bim-2 idag.
    Visst räknas strecket som plus fast det inte är så starkt ? :)
    Men åååh, grattis! Jag visste det!! Hur var symptomen nu det sista?
  • lanylena
    Symetrical skrev 2015-04-09 08:52:10 följande:
    Slutade med minipiller i feb 2014 och sen tog det 5 mån att få första mensen. Efter det har den varit väldigt oregelbunden, med en lutealfas på typ 7 dagar senaste 4 cyklerna... Stör mig bara att det inte går åt rätt håll!
    Lutealfas, hur räknar man den?
  • lanylena
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-09 09:50:49 följande:
    Hihi tack :D
    alltså jag hade mest symptom förra veckan. Denna veckan har det mest varit att mina bröst varit stora å tunga, liiite känningar i magen ibland, de liksom drar lite. Å sen har min mage varit väldigt orolig. Men nu idag känns det mer i magen :)

Åh vad roligt! Vi som hade ÄL typ samtidigt. Du som var lite orolig att det inte skulle ha blivit nåt när ni bara låg 26/3 och 28/3. Det gick ju vägen. Wohoo!

Jag väntar otåligt in mensen fortfarande!? Om det skulle följt schemat så skulle den kommit 7 eller 8/4? Har inte kommit än? Och blanka test.

Hur känsligt är RFSU's testa tidigt? Jag har bara Testlagrets stickor som mäter på 25mlU/ml tror jag.

• lanylena
    GlitterLina skrev 2015-04-09 10:02:23 följande:
    Mm om din nu hade tänkt å komma så e det ju bättre den gör det fort så slipper man få förhoppning
    Ja, men precis
  • lanylena
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-09 10:11:03 följande:
    Haha ja det gjorde ju de :) stackars barn å bli född i december bara, precis som ja ;) och jag har sagt att ja inte ska ha något decemberbarn för att jag inte gillat de haha;) där fick man för det :)
    Åååh :( vilket skit... Jag hade apotekets testa tidigt. Inte rfsu. Lloyds apotek. De mäter 10mlU/ml.

Okej, du hade bara det testet eller?  Inget test som inte är lika känsligt?

• lanylena
    GlitterLina skrev 2015-04-09 10:42:33 följande:

Vill ni hjälpa mig? Har vi missat chansen??

Tror jag hade ÄL tis 7de. Vi hade sex lör 4de & ons 8de

Nej, det tror jag inte. Spermierna kan ju leva kvar i upp till ca 5 dagar, så nog kan någon rackare ha hittat fram.
  • lanylena
    Symetrical skrev 2015-04-09 12:21:38 följande:
    Det är mellan äl och mens. Skall med fördel vara allra minst 10-11 dagar för att ett eventuellt befruktat ägg skall hinna fästa innan slemhinnan stöts ut och man får mens.
    Är det räknat från mensens sista dag till ÄL? När vet man i så fall när sista dagen är? Det kan ju komma typ spotting på slutet. Räknar man i så fall även med de dagen?
  • lanylena
    Lizzie09 skrev 2015-04-09 13:52:59 följande:
    Man räknar från ÄL till mensens första dag :)
    Haha, ja just, tänkte fel. :-P Då har jag ca 10-12 dagar lutealfas. Är det dåligt då eller? :(
Svar på tråden BIM april 2015