strawberri skrev 2015-11-25 12:19:42 följande:
Har inte heller hunnit fatta att jag smart är tvåbarnsmamma!! Var tog tiden vägen?! Har 30 dagar kvar idag till BF och panik inför förlossningen börjar komma då förra slutade i akutsnitt så jag har sån förlossningsrädsla men får ingen mer hjälp med det :( går till kurator, har skrivit en förlossningsplan med en läkare men ändå är jag livrädd :(
hur känner du inför förlossningen?
Just nu är magen så stor så vill bara bli av med den haha! Men kommer som sagt sakna alla sparkar o så :/
Men vad knepigt att du inte får någon hjälp med din rädsla! Är kuratorn inte bra? Har du möjlighet att byta? Du måste ju kunna känna dig, iaf relativt, trygg inför förlossningen vare sig det blir vaginalt eller snitt.
Jag har lite blandade känslor faktiskt. Jag sprack ju nästan hela vägen (sfinkter ruptur) förra gången, och vill verkligen inte göra det igen. Och jag FASAR inför "the ring of fire".. Men i övrigt känns det okej. Jag vet mer vad som komma skall och kan skriva vad jag önskar av förlossningen/BM etc. Förra gången hade jag ju inget att jämföra med, så i det frlossningsbrevet skrev jag i princip bara att jag inte ville ha några lärlingar/elever med. Det blir desto mer skrivet denna gång. (ska skriva vid nästa BM-besök)
Jag blir tack och lov inte så stor som gravid, men känner att magen tar emot när jag böjer mig och det börjar bli lite jobbigt. Att vara svettig och ofräsch (blev jag på slutet förra gången också) är inget jag saknat heller.
Ska bli skönt att få gå på ledighet den 23/12.
Är du sjukskriven eller grav.penning eller liknande? Går din stora på heltid på förskolan nu? Fick reda på att dottern bara får gå 15 tim på förskolan när jag går på f-ledighet innan förlossningen. Är man sjukskriven får de tydligen gå heltid.. Fuskigt.. :-/