-
Det är mellan äl och mens. Skall med fördel vara allra minst 10-11 dagar för att ett eventuellt befruktat ägg skall hinna fästa innan slemhinnan stöts ut och man får mens.lanylena skrev 2015-04-09 09:33:03 följande:Lutealfas, hur räknar man den?
-
Åh, så skönt att du fått en tid i alla fall!Otti skrev 2015-04-09 10:13:03 följande:
nu har jag fått en tid hos gyn den 8:e maj för att prata med en läkare. Får se vad de säger om min korta lutealfas och värk.
Men har ju en äl däremellan så funderar på att köpa en progesteronsalva och smörja med. Läst att det kan hjälpa....
Jag har använt progesterall-salva senaste två månaderna, men än så länge har det inte hjälpt mig... :-/ -
Jag har använt den härOtti skrev 2015-04-09 12:44:08 följande:Ja. Synd bara att jag måste vänta en hel månad...
Okej. Vilken salva har du använt? Tänkte nog beställa denna:
http://www.mialundinshop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=31&products_id=74&gclid=CIr684OF6cQCFe_LtAodgjUA3w
www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall
Men skulle tippa på att de alla är likvärdiga. Dock sa en kollega till mig som testat det att det tog ett par, tre månader innan det gjorde verkan på henne, så jag kör nog på såvida gyn inte rekommenderar något annat nästa vecka. -
Njae, det tror jag inte. Det står att man skall ta en "kikärtsstor" klick morgon och kväll och smörja in och det har jag minst gjort. Funderar på om min hud kanske har svårt att absorbera krämen kanske..!?Otti skrev 2015-04-09 16:03:07 följande:Okej! Men använder du rätt mängd så att du inte använder för lite? Läste lite att om mensen fortfarande kommer så tidigt kan det var att man använt för lite.
Ja gör det!
Skall testa att smörja på något annat ställe nästa gång. Hittills har jag gjort det på handlederna, men kan ju vara värt att testa nåt annat. -
Jag har börjat den morgon tempen stigit, eftersom jag då vet säkert att ägget släppt.Otti skrev 2015-04-09 17:45:14 följande:Okej. Läste att man inte ska smörja på samma ställen två ggr i rad utan variera lite.
Så testa det.
Den jag tänkte köpa har en pumpflaska så lite lättare att använda rätt mängd..
Tycker det är lite svårt bara att veta när man ska börja smörja. Hade ju flera starka äl utslag på stickorna denna månad. Och hinner ju knappt inte börja innan mensen kommer då den nu kommit så nära äl,. -
Spännande! Stort grattis till det lilla miraklet. <3Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-10 06:24:29 följande:
Tog ett "vanligt" test idag, det visade svaaaagt svagt svagt. Men det va jag beredd på för igår vid 11 både åt jag och drack massa mjölk så vaknade för en stund sen å va jätte kissnödig och det syntes att de va lite ljusare så de va väl lite utspätt :) tänkte ta ett till imorgon och se :)
-
Congrats!JenvonT skrev 2015-04-11 07:34:34 följande:
Det verkar som att det blir en decemberbebis här
-
Jag skulle tippa på att din äl är på g nu. Kan också få sådär till och från innan stegringen kommer på allvar, men det från 7/4 är fortfarande ganska långt från positivt. Fortsätt kolla nu närmsta dagarna, så får vi hoppas på att det blir positivt så småningom. Du har inte koll på din temp..? Annars bra sätt att bekräfta att ägget släppt då tempen ju isf höjs efter det!GlitterLina skrev 2015-04-12 13:26:19 följande:
??
kan ni hjälpa mig tyda ÄL test :)
Strecken är mycket starkare å tydligare i verkligheten! Ja vad tror ni? Kan man ha ägglossning två gånger?? Mellan dessa datum har äl testerna vart väldigt blanka. I 3 dar nu har jag haft molvärk å är helt öm i magen..
-
Weee! Grattis!pysselini skrev 2015-04-12 13:28:22 följande:
Hoppas bilden syns. Är det bara jag som ser strecken kanske.
-
Kapar lite här, för jag måste bara påpeka att jag älskar denna testhets!mkes skrev 2015-04-12 20:52:21 följande:
Har du nåt test du tagit tidigare i cykeln som du kan jämföra med? Ska du ta fler test så du kan se om det stegrar?
Usch, vad jobbigt! Du får ju försöka komma ihåg att ni inte försökt aktivt i några månader nu, så egentligen är du väl bara på försök nummer 3 eller 4 va?
Luktsinnet tycker jag är ett väldigt bra tecken. Det har varit ett av mina tidigaste symtom båda gångerna! Börjat runt en vecka innan bim.
Ja, fast förra gången så stack det på en punkt bara, nu sticker det på en sida och nyper liksom på andra sidan.. så tror det är mina äggstockar som lattjar lite efter missfallet.