Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM april 2015

Halloj girlies!

Hoppar gärna på här istället för marstråden, då min äl fortfarande verkar vara på g. Är på dag 25 idag och har senaste cyklerna haft väldigt sen och utdragen äl med kort lutealfas (7-8 dagar). Testade därför rosenrot den här månaden, men verkar inte ha haft så särskilt stor inverkan, bortsett från att jag känner av äl ännu tydligare än vanligt just nu.

Ägget bör släppa nu närmsta dagarna och skulle alltså tippa på bim typ 3/4 (men förhoppningsvis senare!)

Såhär har mina senaste äl-test sett ut.

Vad tror ni..?

• Symetrical
    isali skrev 2015-03-24 15:53:38 följande:
    Ungefär sådär såg mitt ÄL test ut så jag skulle passa på att mysa ordentligt nu om jag vore dig :) mitt såg som starkast ut som ditt gjorde den 24. Och dagen efter var det svagt. Så kör på!
    Bra att veta!

Tänkte testa nu ikväll när jag kommer hem också, så får se hur utslaget blir!
  • Symetrical
    isali skrev 2015-03-24 18:55:30 följande:
    Gör det! De sista tre dagarna tog jag ÄL test två-tre gånger om dagen :)
    Aningen svagare nu på kvällen, så antar att det är klart för den här gången! Sexade på för säkerhetsskull.

Tänkte ta ett imorgon bitti också för att se om det minskat ytterligare. Inta alls samma krampkänningar i magen heller, så skulle bli förvånad om det inte är svagare imorgon.

När har du bim då?
  • Symetrical
    isali skrev 2015-03-25 00:24:40 följande:
    Härligt! Då har ägget mest troligt släppt! Vad kul att ni hann med lite extra mys. Dina testet såg då ut exakt som mina. De två dagarna efter var dom obefintliga! :)

Den 5/4 blev jag framflyttad till. Men tänker testa den 3/4 ändå ;) själv då?
    Idag har tempen stigit 0,4 och jag känner mig "torr" plus att tappen är bakåtvänd, hårdare och ganska stängd, ändå får jag starkt utslag på äl-testet fortfarande. Är inte det konstigt..!?
  • Symetrical
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-25 09:23:54 följande:

Inget positivt på äl än. Hur långt innan eran beräknade äl kunde ni börja se stegring på ältesterna? :)

Kan variera, men oftast svagt fram tills bara ett par dagar innan, då det syns tydlig stegring.
  • Symetrical
    daoan skrev 2015-03-25 10:00:04 följande:
    Har du gjort gravtest?
    Nej, det har jag inte. Väldigt säker på att jag inte är gravid, då jag haft väldigt tydligt äl-sekret och även haft koll på tapp och temp.

Antar att den bara är utdragen..? Har ett äl-test kvar som jag tänkte ta imorgon. Är det lika starkt, kanske jag tar ett gravtest bara för att verkligen utesluta det.
  • Symetrical
    MissBadger skrev 2015-03-25 15:19:07 följande:

Hej,

Far jag hoppa in har? Vi har precis borjat forsoka sa chansen att det blir nagot an pa ett tag ar val minimal.

Jag hade AL igar enlist CB digital. fick glad gubbe pa morgonen men nar jag testade senare pa eftermiddagen sa fick jag Inget utslag. Hur ska jag tolka det?

Vi hade sex igar kvall och det blir val ikvall med. Vad tror ni om chanserna att vi prickar ratt?

ha det gott!

Låter som att ni prickar in det perfekt! Bara att ligga i!
  • Symetrical
    ecmov skrev 2015-03-25 16:24:48 följande:

Åhh jag är så förvirrad! Enligt app ska jag ha ÄL imorgon, men jag har ännu inte fått positivt på testen.. Denna månad började jag även med Natural Cycles och har inte fått någon temphöjning heller, kommer den när ägget har släppt? Jag hade för några dagar sedan en liten temphöjning på 0.2 men tänkte att det var för lite och för tidigt för ÄL om man ser till min BIM. Igår hade jag vad jag trodde ÄL-smärtor i magen.

Ursäkta för rörigt inlägg, men det speglar väl ganska tydligt hur det är i mitt huvud!

Det kan svänga väldigt fort på äl-test från negativt till positivt, så du kan mycket möjligt ha äl inom de närmsta dagarna!

Jag får ofta en liten tempökning någon dag innan ägget släpper, sen en liten dipp samma dag, för att sen få en tydligare tempökning 1-2 dagar efter äl.

Testa på så skall du se att det nog blir positivt snart!
  • Symetrical
    Tildisildis skrev 2015-03-25 17:33:43 följande:

Halloj!

Hoppar också in här! I mars var första försöket och det verkar inte ha tagit sig. Så nu laddar vi om och går in för det ännu mera denna månaden smile1.gif

Äl runt 8 april och bim 22 april.

Hoppas hoppas! Har sån längtan. Blir tokig av alla tankar som snurrar runt. Men verkar inte vara ensam om det;)

Vad tror ni om olika sexställningar som skulle kunna va bättre i syfte om o bli gravid? Är det en myt eller funkar det..? :D

Kram på er!

Hoppas det blir några pluss denna månad i tråden:)

Har läst att bakifrån skall vara bra, för då når killen längre in mot tappen, men känns som en myt.
  • Symetrical

Äl verkar trots allt ha skett nu, då tappen åkt ner och stängt sig, samt att jag inte har äl-flytningar längre.

Även testet såg svagare ut nu när det torkat än i morse. Får bli ett nytt imorgon bitti för att kolla om det bleknat ytterligare. (Översta är från i morse, de under från igår kväll, respektive igår morse)

Svar på tråden BIM april 2015