• daoan

BIM april 2015

aprilbebisen skrev 2015-03-28 20:17:18 följande:

Förstår varför haha, jag testade 2 ggr förra veckan dom var heeelblanka.

Haha man blir galen :p
  • daoan

Hoppas verkligen inte detta är inbillning... Det känns annorlunda "ont" än tidigare innan mens. Jag vet att många säger så... Men jag Känner igen magontet från tidigare jag var gravid (slutade tyvärr i MA).

Börjar även ömma längst ut i brösten in mot armhålan- nästan som träningsvärk. Även lite under bröstet. Skumt! Minns intr hur detta var sist. Bim på tisdag. Ska inte testa förrän då... ????

Någon annan som är nära bim som känner något?

• daoan
    Malin Cc skrev 2015-03-30 16:33:48 följande:

Min "mensvärk" som kommit och gått har varit rätt stark igår och idag, min mena brukar dock inte komma tidigare utan rätt exakt. Hoppas så mycket på ett pluss i morgon :)

Jag ska också testa imorgon :) sååå nervös
  • daoan
    Misshjb skrev 2015-03-30 17:24:25 följande:

Fick ett svagt men tydligt plus imorse :)

Stort grattis! Vad har du för symptom? Hur känsligt var testet?
  • daoan
    Misshjb skrev 2015-03-30 17:43:33 följande:

Testet var från testlagret sånna enkla stickor.

Hade ett sent avbrytande i v 22 för 8 v sedan så känns väldigt blandat just. Även om jag är jätteglad

Jag förstår det. Men tänk vilket mirakel att bli gravid direkt igen. Du kom igen väldigt fort! Vilken superkropp! Kroppen gör om gör rätt nu! Försök att njuta- det kommer gå bra :)

Jag har haft magvärk sedan ÄL men bara neg test hittills :/

Haft "mensvärk" typ varje dag sedan min MA i november så svårt att veta- men man har en känsla- hoppas den stämmer bara!
  • daoan

Bim idag- plusset lyser med sin frånvaro :( så blankt det kan bli! Anv. De som mäter från 25ml. Suck

• daoan
    strawberri skrev 2015-04-19 10:16:21 följande:

Plussade idag med CB digital beräknade att jag är i v4+1 men testet visade bara gravid 1-2 borde det inte vara 2-3 nu? :S livrädd att få mf igen :(

1-2 = 3-4 står det väl i instruktionerna? Läs där. Den visar sedan befruktning. :) grattis
  • daoan
    strawberri skrev 2015-04-19 10:54:53 följande:

Men jag tänker att 4+1 är vecka 5 alltså att 1-2 borde vara 3-4 och 2-3 borde börja mätas i vecka 4+? :S

Men tänk också på att det dubblas varannandag... Så testar du om 1 dag kan du gått "över" gränsen till nästa v. 4+1 är ju nästan v 4. Stirra dig inte blind på "borde" :)
  • daoan
    strawberri skrev 2015-04-19 11:15:59 följande:

Får ta ett nytt test om några dagar. Är orolig pga att jag fick ett ma för snart 2 år sedan som slutade i operation. Så är livrädd att behöva gå igenom det en gång till :/

Jag gick igenom ett MA i november, förstår din oro. Men försökt hålla lugnet :)
  • daoan
    Hannah81 skrev 2015-04-19 11:20:45 följande:

En dum fråga kanske men vad är ma? Mf förstår jag.

Missed abortion.

Missfall är när en graviditet avbryts av sig själv och fostret stöts ut ur livmodern innan det växt färdigt. I missed abortion så börjar det inte blöda och upptäckts vanligen på UL/VUL
  • daoan
    Hannah81 skrev 2015-04-19 11:46:10 följande:

Åh fy. Stackars stackars er som varit med om det. Kram

Tack! Hoppas på det första och enda! :)
Svar på tråden BIM april 2015