• Linastrumpan

Kanske göra't själv.... Fler? (Sthlm)

Om du känner att det känns rätt att skaffa barn på egen hand så tycker jag att du ska göra det. Själv var jag 28år när min äldsta dotter föddes som kommit till via insemination i Danmark. Sen tre år senare föddes hennes lillasyster som också är donatorbarn.

Det gäller att tänka efter ordentligt före. Det är bra om man har ett nätverk runt sig av antingen släkt eller vänner för ibland kör allt ihop sig, och då är det bra om det finns någon som kan rycka in lite akut o hämta nåt barn eller handla nåt eller så.

Förstår inte kommentaren om att man skulle leva på bidrag som ensamstående. Jag får barnbidrag som alla andra, annars så jobbar jag 85% och klarar mig alldeles utmärkt på det.

Jag har aldrig någonsin ångrat att jag skaffade mina barn som ensam förälder men ibland önskar jag att det fanns en förälder till. Ibland är det inte roligt att fatta alla stora tunga beslut ensam eller som jag nu väntar på en operation av min nacke. Om något händer så blir mina barn föräldralösa..... den tanken är lite jobbig och gör att jag är mer rädd om mig själv (vilket inte alltid är en nackdel )

Svar på tråden Kanske göra't själv.... Fler? (Sthlm)