• Lyn1

Kanske göra't själv.... Fler? (Sthlm)

Jag säger kör! Jag är snart 30 och ensamstående mamma till en liten tjej på 3 månader. (Tog slut med pappan i början av graviditeten och vi har idag ingen kontakt) Älskar varenda dag och jag personligen tycker inte att det är så jobbigt att vara själv faktiskt, tror det handlar om vad man har för inställning..

Känner dessutom en tjej som åkte till Danmark och inseminerade, hon väntar en liten till augusti, hon är också ensamstående. Inga konstigheter, det är 2015 :) heja dig!!

• Lyn1
    flygarhund skrev 2015-03-10 12:28:53 följande:

Aha vilket härligt svar!! :D

Ja det finns många anledningar till varför jag vill detta, men jag vet att jag skulle fixa det själv, många av mina vänner har barn samt min syster så jag vet ju förstås att det är tufft.

Känner oxå att jag har bra värderingar, är stark och tycker om att vara singel, är inte riktigt lagd att ha kärleksrelationer helt enkelt. Det är ju ett konstigt 'krav' egentligen, att man ska ha ett förhållande för att vara lyckad och förälder. :P

Tack för din uppmuntran!

Berätta gärna sen hur du gör, och om du har några frågor är du välkommen att fråga på :) jag bor också i Sthlm..
  • Lyn1
    Iivserfaren skrev 2015-03-11 20:54:07 följande:

Nej gör det inte!

Du är antifeminist om du gör det... För du kommer att gå på bidrag och få lägre lön resten av livet...

Gå på bidrag? Varför skulle hon göra det?
  • Lyn1
    flygarhund skrev 2015-03-25 07:23:35 följande:

Tack för era svar! :)

Hur gör ni med arbete, dagis, avlastning? Börjar barnen tidigt på dagis? Har ni dagjobb? Jag är i branschen där jag fn jobbar varierande tider så måste kanske börja tänka på nytt arbete om det ska bildas familj. <3

Min dotter är knappt 4 mån så jag är mammaledig än sålänge :) annars hade jag (innan jag blev gravid) tänk börja i restaurang då jag är utbildad kock. Men fick tänka om

O stanna kvar på mitt dagjobb, mån-fre ledig kvällar o helgen. Så där får jag nog vara några år till.. Hellre de så Jag kan spendera så mycket tid som möjligt med mitt barn. Jag börjar kl 08 på morgonen så antagligen kommer hon få börja dagis vid 07,25. Jag ska däremot gå ner till 80% när jag går tillbaka så då kan jag hämta tidigare varje dag eller så jobbar jag mån-tors o alltid ledig fre. :)
Svar på tråden Kanske göra't själv.... Fler? (Sthlm)