• flygarhund

Kanske göra't själv.... Fler? (Sthlm)

Ja, nu är jag strax trettio år gammal och känner av olika anledningar mer och mer för att få barn ensam. Än så länge gäller ju utanför svea gränser, tex Danmark....

Jag bor söder om Sthlm, kommer gärna i kontakt med andra kvinnor med samma tankar så kanske man kan babbla om sakens fördelar, nackdelar och beslut.

Skicka gärna meddelande om du ej vill skriva öppet i tråden. :)

• Svar på tråden Kanske göra't själv.... Fler? (Sthlm)
  • flygarhund

Aha vilket härligt svar!! :D

Ja det finns många anledningar till varför jag vill detta, men jag vet att jag skulle fixa det själv, många av mina vänner har barn samt min syster så jag vet ju förstås att det är tufft.

Känner oxå att jag har bra värderingar, är stark och tycker om att vara singel, är inte riktigt lagd att ha kärleksrelationer helt enkelt. Det är ju ett konstigt 'krav' egentligen, att man ska ha ett förhållande för att vara lyckad och förälder. :P

Tack för din uppmuntran!

• flygarhund

Tack för era svar! :)

Hur gör ni med arbete, dagis, avlastning? Börjar barnen tidigt på dagis? Har ni dagjobb? Jag är i branschen där jag fn jobbar varierande tider så måste kanske börja tänka på nytt arbete om det ska bildas familj. <3

• flygarhund

Härligt att höra och grattis! Och tack för att nu tar er tid att skriva!!! :)

Jag jobbar såklart sen hundra år tillbaka inom lss-omsorgen (drygt 90%) vilket innebär mycket kvällar o helger. Fördelen med mitt jobb är att jag har en position som ger möjlighet att påverka o fördela min insats o schema-rad på arbetet.... Med lite tur till ett dagjobb... Annars får jag väl byta, är utbildad undersköterska men det är så svårt med fasta tjänster. Bara vik vik vik. :(

Senast idag har mina kollegor peppat mig och påmint att livet är rysligt kort. Så jag står liksom på kanten och velar, känner spänning och rädsla. :)

• flygarhund

Btw är det bättre med klinik utomlands eller finns det bra erfarenheter av den svenska privatdonations-webbsidan?

• flygarhund

Jag har ett välbetalt fast jobb+besparingar. Skulle aldrig byta ner mig eller vara arbetslös.

Svar på tråden Kanske göra't själv.... Fler? (Sthlm)