Mindre än 3 år av vår gift och frånskild nu, hur ekonomin och bodeling..?
Venligst hjælp.
vet inte varför det inte finns något svar här ... ?
Så år lidt opdate..:
Social myndigheder melder at sålænge man har samme adresse så kan de intet hjælpe heller inte økonomisk fordi vi er sambo (samme adresse)..
De vil tage imod økonomisk hjælp til henne når hon bor alene, ellers jeg år försörjningsskyldig.. De mener at sambo loven siger det.
Kan ni rekomender noget? Jeg år tacknemlig på forhånd.
Tack
Anonym (L).
Tack så mycket. Jeg vil virkelig gerne af med situationen da det er gået ud over mit job, psykisk tilstand och mm.
Jeg har intet mulighet och skaffe henne bostand... Men hvis jeg (i nødt) flytte ud et sted eller tilbake til KBH, hvad med min lägenhet..? Ska jag hyra ut den till henne i en period via ett kontrakt? hur betaler hon och hur länge...?? Det er jo mit lägenhet som er köpt af hard job som jeg knokler for.
Det er alt sammen orättvist, vil jeg sige!
Sociale myndigheder har också været involveret i 2014 i 5-6 måneder (BBiC UTRETNING) på min request på grund af hennes psykisk tilstånd och barn i familien och de har afslutet sagen med remis til psykolog (TKT) behandling for at bearbejte tidlige trauma och mm, men hon avist psykolog hjælp och alt andet.
Vad jag vill är att bli av med det här. Är trött på högsta nivå. jeg. Mitt jobb är i fara for jeg har fået advarsel, at det her går ikke. Är et människa, och har inte mer energi och overhuvudet.
Tacker mycket
För att jag förstår dig rätt. Hon bor kvar i din lägenhet med sina barn. Soc vill inte hjälpa henne ekonomiskt för att du är försörjningsskyldig mot henne? Nu undrar du vad du kan göra för att hon ska få soc bidrag. Du har ingen skyldighet att hjälpa henne eller hennes barn men vill du vara snäll så flytta så att ni inte längre är sambos i soc ögon. Vill du hyra ut till henne så är de mellan er. Att hon intr kan betala hyran är ditt-som hyresvärd- problem, inte statens.
För att jag förstår dig rätt. Hon bor kvar i din lägenhet med sina barn. Soc vill inte hjälpa henne ekonomiskt för att du är försörjningsskyldig mot henne? Nu undrar du vad du kan göra för att hon ska få soc bidrag. Du har ingen skyldighet att hjälpa henne eller hennes barn men vill du vara snäll så flytta så att ni inte längre är sambos i soc ögon. Vill du hyra ut till henne så är de mellan er. Att hon intr kan betala hyran är ditt-som hyresvärd- problem, inte statens.
Anonym (L),
Du skal have tack. Tack mycket. Och du er fuldstændig korrekt forstået. Jeg er et menneske och keg kan inte smide en psykisk ustabil unalfabet mennesker med 3 barn ut på garan... Jeg er ærlig flov over at gifte med henne och nu blive det samfunds problem. Hon fik uppehålsret på grund af det her forhold och Migrationsverket burede anuller men nej. Det er synd for en arbetende at knokle hard, betale skat och så miste sit hjem på det her måde. Jeg jobber 7 dag om veckan. 7 dag. Kommer hjem efter kl 12 midnat for at overleve och tjene min løn. Det er hard.
Tack for din tid