Inlägg från: Anonym (enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (enkelt)

    Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?

    Thyla skrev 2015-03-12 22:38:28 följande:
    the rules?
    har du tillgång till google på din dator?
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 00:00:19 följande:
    Tipsen är off-topic då det här är min tråd där jag formulerar frågan på exakt vilket sätt jag vill.
    Som sagt, skapa en egen tråd med alla dina vilda teorier istället för att spamma någon annans.
    Återigen, och jag har sagt det förr: 
    1. Det är ingen som har påstått att män aldrig någonsin vill ha ett förhållande. 
    2. Ev anledningar till mäns agerande är inte ämne för tråden och därmed ointressant. Försök att förstå det! Det som är intressant och ämne för tråden är att avslöja män med oärliga avsikter.
    1. är poänglös.

    Vad jag säger är att i princip alla män vill ha förhållanden med rätt kvinna. Om hans absoluta drömkvinna dyker upp så säger inte en man nej.

    Därmed blir den kategori män som du ska "avslöja" i princip icke-existerande.

    Och kvar är då frågeställningen. Hur blir du som kvinna nån drömkvinna. 

    Och det är då knappast att försöka manipulera en man till att "avslöja" sig eller "få hon att jobba för det" som dina systrar här föreslår. Vilket ju männen i tråden så vältaligt har berättat för dig.

    2. är obegriplig. Utfallet i sista meningen är ju helt beroende av utfallet i första meningen. "anledningen till agerande" är i högsta grad länkat till "avsikter", i vissa fall är de där till och med synonymer. Du behöver en kurs i att tänka.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 00:14:24 följande:
    Du vänder verkligen kappan efter vinden i din (bristande) argumentationsteknik. Först tipsar du om att kvinnor skall öka sitt "sexuella marknadsvärde" för att kunna få ett förhållande. Sen, när du fått förklarat för dig att kvinnor alltid har ett högre "sexuellt marknadsvärde" än män, så är det helt plötsligt inte en fördel utan rentav nästan en nackdel för dem, för nu är det helt plötsligt andra variabler som är viktigare. (Något som vi andra vetat om hela tiden.) Det verkar som om du rentav kommer bli tvungen att erkänna att andra saker än sex spelar roll för ett förhållande.
    Men som sagt, återigen är dina inlägg lika off-topic...
    Jag klistrar in mitt inlägg som du försökte citera och dra de där slutsatserna på. Här är det.
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-12 21:06:27 följande:
    Du har ju fått fungerande råd där. De enda som fungerar.

    1) Kalibrera ditt val av potential partner så det matchar ditt eget sexuella marknadsvärde som flickvän, så du inte dejtar utanför din liga med män du aldrig kan få.

    2) Öka ditt sexuella marknadsvärde som flickvän så kommer att ha chans på fler män. Det finns kvinnor som kan välja på massor av män och andra kvinnor som inte har chans på nästan nån, så det är här du kan göra något konkret.
    Lustigt hur hela den där "motsättningen" helt upplöses när man bara läser inlägget och/eller citera det rätt

    Det står "Öka ditt sexuella marknadsvärde som flickvän". Samma formulering i båda punkterna, väldigt noggrant vald.

    Alltså. Igen. Ditt sexuella marknadsvärde som knullobjekt är annorlunda (skyhögt högre) från ditt sexuella marknadsvärde som flickvän (som ofta är mycket lägre och mer komplext).

    Solklart är massa andra faktorer än sex viktiga vid val av flickvän. Det ska bli spännande att se hur du ska hitta ett citat där jag sagt något annat.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 00:14:24 följande:
    Du vänder verkligen kappan efter vinden i din (bristande) argumentationsteknik. Först tipsar du om att kvinnor skall öka sitt "sexuella marknadsvärde" för att kunna få ett förhållande. Sen, när du fått förklarat för dig att kvinnor alltid har ett högre "sexuellt marknadsvärde" än män, så är det helt plötsligt inte en fördel utan rentav nästan en nackdel för dem, för nu är det helt plötsligt andra variabler som är viktigare. (Något som vi andra vetat om hela tiden.) Det verkar som om du rentav kommer bli tvungen att erkänna att andra saker än sex spelar roll för ett förhållande.
    Men som sagt, återigen är dina inlägg lika off-topic...
    Mnjaa, jag har aldrig sagt att det är en nackdel.

    Att en kvinnas sexuella marknadsvärde för knull skiljer sig från henne sexuella marknadsvärde som flickvän/långtidspartner är ett tveeggat svärd och om det är bra eller dåligt beror mycket på hur mycket självinsikt kvinnan har.

    Om man tror att de där värdena är samma (vilket många kvinnor otroligt nog gör) så kan det bli extremt destruktivt. Speciellt om man skjuter upp familjebildning till förmån för karriär samtidigt som man ligger runt i några storstäder. Då kan det bli ett bryskt uppvaknande när man vant sig vid alla heta KK eller FWB som löses upp som spöken när kvinnan börjar yra om familjebildning och att "hon vill mer" runt 36. När hon inser vilka män hon faktiskt har en äkta chans på här så blir det en rätt tråkig reträtt som många kvinnor helt enkelt inte klarar av.

    Om man däremot har lite självinsikt så kan man ju utnyttja det. Det är enklare som kvinna, i det att man ju blir kontaktad av män. Så kvinnor behöver kämpa mindre med den biten. Istället ligger kvinnans svårighet i att hon måste välja rätt, och det kan vara svårt att kalibrera, eftersom det kan vara knepigt att inse sina egna begränsingar.

    För att öka på de där problemen, så har ju kvinnan också problemet med att hon får allt gratis och vid lite fel tidpunkt. En kvinna får ju all sin sexualitet upfront av naturen redan i tonåren när hon är som sämst beskaffad att handksas med den. Sen minskar den gradvis över 20 år och går nästan till noll. Så när hon skaffat sig erfarenheter nog för att hantera den så är den ofta på upphällning. Män får nästan ingenting gratis och behöver bygga upp sin sexualitet och sen ökar den gradvis under tiden som vi lär oss att hantera den. Men som sagt, hur bra man spelar är väldigt inidivduellt både för män och kvinnor.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 00:34:52 följande:
    Jag förstår att du försöker hitta ett kryphål till dina dumheter.
    Lustigt att du överhuvudtaget uttrycker "flickvänsvärdet" i termer av sexuellt marknadsvärde, det säger en hel del om hur du resonerar. Du behöver inte förklara mer...
    Det visar bara på hur dåligt påläst du är. Det är en vedertagen term.

    Sexualitet är allt som har med reproduktion att göra. Från partnerval till överlevnad av avkomman. Framgång mäts dessutom ofta i hur många barnbarn man får inte barn, just för att man kan ana att det är enklare att få många barn om man investerar mindre i dem, men att det skulle göra barnen i sig mindre konkurrenskraftiga.

    Sexualitet är ett fascinerande ämne, du skulle vinna på att studera det. Men då skulle du ju förstås behöva lära dig att läsa först.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 00:28:40 följande:
    Fel. Det är inte alla som letar efter ett förhållande i alla lägen i livet. Och män vill ha sex även om de inte träffat sin drömkvinna, vilket teoretiskt sett skulle kunna ta åratal. Alltså kommer de ha sex med kvinnor som inte är deras drömkvinna. Det är ju dessutom omöjligt för en kvinna att vara alla mäns drömkvinna då denna ser olika ut för varenda individ, alltså är det ett rätt idiotiskt tips att hon skall försöka bli en "drömkvinna". Betydligt enklare och smartare att helt enkelt undvika någon som inte är seriöst intresserad och sänder ut signaler om detta. Simple as that.
    Det är en naiv bild av sexualitet att tro att varje mans drömkvinna skulle vara så olika från varandra.

    Man kan göra en hel del som kvinna att påverka sitt marknadsvärde där rent generellt utan att veta något om mannen. Genom att trimma sin kropp till exempel, odla en sexualitet som män tycker om, vara genuin som person, samt glad och lättsam och ge ett stabilt intryck samt att man kan ge omsorg på ett naturligt sätt.

    Ja, män vill sex även om de inte träffat sin drömkvinna, men riktigt oattraktiva kvinnor kommer ha det rejält mycket tuffare i dejtinglivet och bli knullade och dumpade mycket oftare än en riktigt attraktiv kvinna som ofta kan segla igenom alla de här problemen utan några problem alls.

    Så om man som kvinna har 30 kilos övervikt, hatar att ha sex just i relationer och har en riktigt stixig personlighet. Då ska man nog bränna krutet på att se över sin situation istället för att lägga all energi på att "avslöja" mäns intentioner. För mäns intentioner kommer att vara avhängiga kvinnan de har framför sig. Alltid.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 14:37:05 följande:
    Du skulle vinna på att förflytta dig ut i verkligheten och ha sex och umgås med kvinnor på riktigt och inte bara i teorin och fantasin. 
    Men då skulle du ju förstås behöva höja ditt sexuella marknadsvärde.
    Jag har en relation som jag är väldigt nöjd med.

    Men innan dess sågs jag som rätt hopplös, därmed vet att jag hur fel du har med att män inte vill ha relationer. Vi vill det, men med rätt tjej.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 14:45:43 följande:
    Det är helt fantastiskt att du skapat långa teorier och fantasier om kvinnors marknadsvärde och att deras sexualitet upphör i 35-års-åldern m m . Du måste ha grubblat oerhört på detta. Bilden av dig blir allt tydligare: en man i 40-årsåldern som är bitter över att de yngre kvinnorna han vill ha inte attraheras av honom och därför försöker han måla upp ett skräckscenario att om kvinnor inte sänker sina krav och väljer honom så kommer de helt bli utan och leva ensamma i hela sitt liv. Du som "studerat" så mycket, du verkar ha missat de många undersökningar som visar att män generellt överskattar sina förmågor och kvinnor underskattar sina förmågor? Dina teorier rimmar rätt illa med denna rätt så vedertagna sanning.
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 14:48:05 följande:
    Haha. Kan du inte beskriva hur er relation ser ut?
     Vad tycker hon om ditt illa dolda kvinnoförakt?
    Det kan jag, men det skulle inte leda någon vart eftersom det här inte är en diskussion om dig eller mig. Vem vi är är inte intressant, eftersom verkligheten ser likadan ut i fall vi finns eller inte, samt om vi beskriver en som den ser ut eller inte. 

    Dessutom är du nu vid den punkten att du bara är sur och gnällig och då kommer du att vilja göra diskussionen om avsändaren av argumenten istället för runt argumenten, för det är din enda chans. Att säga "du är dum" i olika formuleringar blir bara tröttsamt.

    Poängen är att det bästa rådet man kan få är att jobba på sig själv om man blir dumpad efter knull som kvinna, eller inte får den relation man vill ha.

    Det finns inget föraktfullt i att klargöra en sån sanning.

  • Anonym (enkelt)
    HäckHäxan skrev 2015-03-14 14:58:14 följande:
    Men sluta mesa runt liksom. Säg vad du är ute efter från start, en vän med förmåner, en kk. Svårare är det fan inte. Då vet bägge från start och så håller man ribban där. När man inget säger iaf så som jag ser det så spelar man just på känsloläget, sår nått litet frö om att det kanske kan bli mer i framtiden osv. Sånt skit avskyr jag. Var rak, säg vad du menar och mena vad du säger.

    Jag är inte ute efter en relation, jag vill vara fri och singel men föredrar en ( eller fler ) fasta kk framför att knulla runt med diverse krogragg. Det finns kvinnor som tänker precis likadant, som vill ha precis samma sak. Men var ärlig från start. Sen visst någon kan ju få känslor iaf och allt det där, men då har man iaf varit ärlig från start.

    Jag vet att det finns fler kvinnor som mig där ute som inte alla har några problem med att vara kk utan värsta kärlekskänslorna. Alla blir inte kära enkelt och alla är inte intresserade av kärlek heller, månad hjärtan kanske redan är upptagna eller låsta för de inte vill.

    Även när man är kk är det ju bra att man vet vart den andre står, dejtar man andra osv. Själv frågar jag aldrig av den enkla anledningen att jag inte bryr mig. Det enda jag bryr mig om är kvaliteten när just vi umgås resten skiter jag i. Och ingen har frågat mig heller och de som frågat har aldrig försökt "äga" mig eller göra någon deal om att vi skulle vara exklusiva. Personligen avslutar jag kk relationen om någon gör det eller uppför sig minsta svartsjukt eller kontrollerande.
    Fast helt ärligt så vet ju män ofta inte det från början, så hur är man då ärlig menar du? Som du själv skriver.

    "Sen visst någon kan ju få känslor iaf och allt det där, men då har man iaf varit ärlig från start. "

    Då har man ju inte varit ärlig från start alls, om man sa att man bara skulle vara KK.

    Det riktigt ärliga från början, är ju att säga att man inte vet, och dejta förutsättningslöst. Men eftersom det ju nästan alltid är sant och redan ligger i korten så är det ju inte något man behöver säga. Ingen tror väl längre att man kommer att bli gifta bara för att man ses eller har sex. Däremot kan det bli så, om man gillar varandra.
  • Anonym (enkelt)
    Frankk skrev 2015-03-14 15:11:47 följande:

    Tidigare erfarenheter torde vara bästa predikatorn. Ställ frågor kring relationer, långa som korta och analysera svaren. Verkar han vara uppriktig? Fråga kring hans dejtingvanor, sexbeteende om du vågar. Undviker han obekväma frågor, byter ämne? Fråga hur många han legat med, hur många långa relationer han haft. De två frågorna säger rätt mycket.


    Det där är rätt vettigt.

    En grej som också är bra kan vara att helt enkelt se vilka kvinnor den här mannen haft långa relationer med tidigare, och se hur man själv ter sig i jämförelse med dem, samt hur de relationerna utvecklade sig.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 15:34:13 följande:
    Var det inte roligt längre när du blir bemött på den nivå du själv lagt dig på?

    Du som hävdar att allt enbart beror på att kvinnan är oattraktiv och dragit upp allt från att hon är för gammal, har 30 kilos övervikt och måste slipa på formen, att kvinnors sexualitet tar ett abrupt slut i tidiga år till skillnad från männens som bara ökar, att kvinnor inte förstår vem dom kan få, att kvinnor mäts i sitt "sexuella marknadsvärde" och ja just det hon måste eftersträva att vara var mans drömkvinna också.  
    Allt det där är ju sant (med vissa reservationer för dina formuleringar).

    Så vad är din poäng?
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-14 15:48:22 följande:
    Att du inte klarar att bli bemött på din egen nivå med motsvarande nivå på argumenten. Då är det - buhu - personangrepp och ingen ide att diskutera längre.
     
    Jag diskuterar gärna. Att diskutera män och kvinnor och sexualitet generellt intresserar mig. Det har ingenting med personangrepp att göra. Att jag inte vill lämna ut min tjej eller den relationen har inget med min diskussionsvilja i allmänhet att göra.
  • Anonym (enkelt)
    HäckHäxan skrev 2015-03-14 15:51:21 följande:
    Fast vad säger att den med känslor ens vill ha dem än mindre ha en relation med den andre. Man måste inte vilja ha en relation med någon bara för att man älskar personen. Iaf fungerar jag så och jag har älskat samma man sen 2002, nå iaf den han var den han är nu ger jag inte så mkt för. Alla utvecklas inte till det bättre som människor.

    Det är ju fortfarande ärligt att säga att man bara vill ja en kk, för just då är det ju precis bara det man vill ha. Saker kan alltid ändras. Man kan sluta älska någon det innebär ju inte att man inte älskar dem under den tid man gör det. Skall man då istället säga nej jag älskar inte dig för jag kan inte lova att jag älskar dig om tio år.

    Egentligen håller jag med dig om det enkla med att bara ses och så får det bli vad tusan det nu än blir av det. Men och nu utgår jag ifrån mig själv. Jag kommet aldrig släppa in någon som bara är en kk. Det spelar ingen roll om vi umgås i flera år, jag skaffar oftast kk som har något "fel" som gör att jag under inga som helst omständigheter kommer vilja dela mitt liv med den personen eller kan lita på den personen fullt ut. Skulle jag mot all förmodan få känslor iaf så finns ju redan det där "felet" som gör att min hjärna vinner över hjärtat. Antingen avslutar jag kk relationen eller så fortsätter jag om sexet är jävligt bra med vetskapen om att det går över och mannen ifråga är helt fel för mig.

    Så när jag säger att jag inga känslor kommer få, så är det till 98%-99% ren sanning. Däremot kan jag lära mig älska personen för den människa vederbörande är men det innebär inte att jag är kär eller ens kommer bli kär, men allmänt människokärlek kan jag känna oavsett.

    Så om jag frågar hur den andre vill ha det eller tänker gällande träffa andra och om vi absolut bara är kk. Så är det inom den normen jag håller mig. Om han trots att han själv menat att vi bara är kk utan potential till annat längre fram får känslor. Ja då är han den som får fatta beslutet om han kan leva med att vara bara kk eller om han vill bryta allt och läka ihop och gå vidare. Jag acceptera vilket val han än väljer.
    Jag gillar dig som person, så det här har ingenting med dig att göra att jag ifrågasätter en sak här. Men jag har märkt att just de där siffrorna 98-99% ofta visar sig vara fel när det gäller människor. Människor har svårt att förstå sig själva och osvuret är ofta bäst.

    Ofta visar det sig att när man säger att det här kommer hända/kommer inte att hända till 99% så är det ofta så att man skyddar sig från något.

    Jag var trött på kvinnor efter en relation som visade sig väldigt tröttsam och som var en ren besvikelse av skäl jag inte kunde förutse. Jag var säker på att jag ville ha henne innan dess dock, nästan 90%...

    Sen hade jag en period när jag bara ville ha sex och var säker till 99.5% att jag bara tänkte ha casual sex med kvinnor för evigt. Ungefär 18 månader senare åkte jag dit värre än någonsin, och nu kan jag inte tänka mig att vara utan just den här kvinnan nånsin.

    Men jag har lärt mig att de här procentsatserna är baserade på en stark emotion och inuti en stark emotion är det svårt att se klart, därmed behöver man lyfta blicken något och det är väldigt svårt. Men sannolikheten att det man känner just  precis nu är något man kommer att känna i all evighet är sällan 99%, utan betydligt lägre. Det är bäst att vara ödmjuk inför det.
Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?