• Anonym (Singeldilemma)

Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?

Oklart om denna frågeställning platsar under rubriken sex eller relationer, men, men...
    Som rubriken lyder.
    Hur avslöjar ni vilka killar som enbart är ute efter att få ligga en eller ev några gånger och som fejkar ett genuint intresse för att uppnå detta, till skillnad från de som har seriösa avsikter och är ute efter ett förhållande?
    Vilka signaler eller tecken fångar ni upp och reagerar på när ni precis träffats?
    Jag börjar:
    - Han föreslår sex på första dejten eller nåja, te, eller ett erbjudande om att hänga med hem (ja den är ju svår att missa ;) )
    - Han smsar enbart och ringer aldrig (kan pågå i veckor/månader)
    - Han berättar inget om sig själv (dvs inget av personlig karaktär)
    - Han ställer inga frågor om mig (av personlig karaktär)

Fyll på med mer! 

• Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?
  • Anonym (twice)

Då behöver du en tidsmaskin. Det är ju ända sättet att lista ut hur det  blev innan det hänt. Jag uppmanar dig inte till någonting, men livet är fyllt av risker, och man kan bara få veta vad som händer sedan genom att utmana riskerna....

• Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (twice) skrev 2015-03-07 01:20:43 följande:

Har ni (tjejjer) aldrig funderat över om det kan vara så att när en man vill ha sex med er så kanske det är ett genuint sätt att visa intresse? Oh, du verkar extremt skön, kan vi inte prova om vi gillar varandra på mer än ETT plan?

Jag är gift med mitt ONS sedan mer än 40 år.....men alla är ju inte så....

Absolut. Som jag skrev någonstans ovan, visst är det många som är seriösa som också kan tänka sig sex snabbt men risken man tar om man hoppar i säng snabbt är att man blir utnyttjad av någon som enbart vill ha sex.

För övrigt tror jag era 40 år tillsammans raderat bort ONS-stämpeln på ert förhållande. :) 
  • Anonym (twice)

Det kanske blir som för mig, att man "hittar hem" och att det sedan varar genom livets besvikelser och framgångar till 40  år eller mer....

Kram,

• Anonym (twice)

Hej,

Jo, men det VAR ju ett ONS innan det blev mer permanent.

Nåväl, jag hör en oro  från din sida av att ge dig in i sex utan garantier, och så är väl livet i stort. Om du kan skilja på sex och kärlek är det ju inte så farligt, (givet att du är försiktig med dig själv) . Annars kan det ju bli knepigt, om du måste veta vad det hela slutar i innan du ens gett det en chans.

Men, var inte så rädd, de flesta människor är faktikt rätt hyggliga, så skippa bara dem som du redan VET är badboys, så slipper du plågas (!!).

DS

• Thyla

Om han enbart är ute efter sex

Han vill ha nakenbilder asap...eller bilder med väldigt lite kläder på
    Han skickar bild på sin kuk asap
    Han pratar enbart om sex
    Han ställer inga frågor
    Han undrar när du knullat sist (eftersom sex är bara det han tänker på)
    Han ger dig alltför mkt komplimanger så det känns lite konstigt
    Han blir skraj om du säger att du vill ha relation
    Han säger att han vill vara singel och inte är ute efter en relation
    Han visar inte bilder på sig själv
    Han dröjer med att ses
    Han är inte så aktiv på att svara fort (sammalagt)
    Han pratar bara sex eller antydan kring det, intresset kring din person är inte så intressant
    Han brukar också prata med flera- så om det dröjer kan det vara så att han tjötar med en annan som kanske också bara vill ha sex

Alltså det är väldigt enkelt, är du efter mer säg det.
    Om du också vill knulla- så gör det. Men om du känner dig övertalad till det trots du inte vill så låt bli. Om det nu är så han vill knulla och du säger du vill ha mer och han fortsätter jaga dig- så låt han göra det- låt han få arbeta lite och bestämm sen om du bara vill ligga. Ibland kan det också bli bra.
    Så jag tycker om man är ute efter mer- och träffar mkt killar som enbart vill ligga- så låt han få arbeta lite för det. Och vill du verkligen ligga så gör det.

• Anonym (jämför)
    Thyla skrev 2015-03-07 08:27:02 följande:

Om han enbart är ute efter sex

Han vill ha nakenbilder asap...eller bilder med väldigt lite kläder på
    Han skickar bild på sin kuk asap
    Han pratar enbart om sex
    Han ställer inga frågor
    Han undrar när du knullat sist (eftersom sex är bara det han tänker på)
    Han ger dig alltför mkt komplimanger så det känns lite konstigt
    Han blir skraj om du säger att du vill ha relation
    Han säger att han vill vara singel och inte är ute efter en relation
    Han visar inte bilder på sig själv
    Han dröjer med att ses
    Han är inte så aktiv på att svara fort (sammalagt)
    Han pratar bara sex eller antydan kring det, intresset kring din person är inte så intressant
    Han brukar också prata med flera- så om det dröjer kan det vara så att han tjötar med en annan som kanske också bara vill ha sex

Alltså det är väldigt enkelt, är du efter mer säg det.
    Om du också vill knulla- så gör det. Men om du känner dig övertalad till det trots du inte vill så låt bli. Om det nu är så han vill knulla och du säger du vill ha mer och han fortsätter jaga dig- så låt han göra det- låt han få arbeta lite och bestämm sen om du bara vill ligga. Ibland kan det också bli bra.
    Så jag tycker om man är ute efter mer- och träffar mkt killar som enbart vill ligga- så låt han få arbeta lite för det. Och vill du verkligen ligga så gör det.

Den jag nu träffar ibland träffades via nätet:

Inte velat ha (frågat) efter nakenbilder.
    Inte skickat bild på sin kuk.
    Pratar inte enbart om sex utan kan vara allt mellan himmel och jord.
    Frågar ibland frågor.
    Hänt att han har frågat när jag hade sex senast (men inte varje gång)
    Ger någon enstaka komplimang då och då (Att jag är fin och go)
    Jag har aldrig frågat om relation såvet ej hur han skulle reagera på det.
    Han frågade om kk relation. (men säger sig ibland vilja lära känna mig mer)
    Sett massor av bilder på honom (med kläder)
    Visst det kan dröja med att ses (Avstånd och jobb)
    Svarar ibland fort och ibland inte(Gäller samma för mig)
    Pratar inte enbart om sex. Vet en del om mig och jag om honom.
    Är ganska säker på att han pratar med flera. Det gör ju jag med då vi inte har någon  seriösare relation (Nog vanligt, även om intresse finns, tills man är säker på att det är mer seriöst)

Frågan är ju då är den jag träffar ibland enbart ute efter sex eller kan han tänka sig mer seriöst om det skulle falla så?

• Thyla
    Anonym (jämför) skrev 2015-03-07 11:21:07 följande:
    Den jag nu träffar ibland träffades via nätet:

Inte velat ha (frågat) efter nakenbilder.
    Inte skickat bild på sin kuk.
    Pratar inte enbart om sex utan kan vara allt mellan himmel och jord.
    Frågar ibland frågor.
    Hänt att han har frågat när jag hade sex senast (men inte varje gång)
    Ger någon enstaka komplimang då och då (Att jag är fin och go)
    Jag har aldrig frågat om relation såvet ej hur han skulle reagera på det.
    Han frågade om kk relation. (men säger sig ibland vilja lära känna mig mer)
    Sett massor av bilder på honom (med kläder)
    Visst det kan dröja med att ses (Avstånd och jobb)
    Svarar ibland fort och ibland inte(Gäller samma för mig)
    Pratar inte enbart om sex. Vet en del om mig och jag om honom.
    Är ganska säker på att han pratar med flera. Det gör ju jag med då vi inte har någon  seriösare relation (Nog vanligt, även om intresse finns, tills man är säker på att det är mer seriöst)

Frågan är ju då är den jag träffar ibland enbart ute efter sex eller kan han tänka sig mer seriöst om det skulle falla så?
    låter som han dejtar causal- 
    -man brukar veta nästan med en gång om han är ute efter seriös, man brukar inte undra om det är seriöst eller inte-
    man träffas ju, och har man talat om i början man är ute efter mer och han med, så kan man ju börja dejta exklusivt efter ett tag, dvs varken han eller du träffar andra- det brukar flyta på- men känns det osäkert brukar det också vara det
    det är min erfarenhet- behöver inte stämma med andras-
    jag tycker man ska göra det lätt för sig och tala vad man vill ha, larvar han sig då med att han vill vara singel- så är han inte intresserad- de intresserad brukar inte säga så

• Anonym (nja..)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-07 01:14:35 följande:
    Det sista har jag funderat lite på. Jag pratar sällan specifikt om vad jag är ute efter på första dejten. Ibland givetvis om man pratar relationer, men oftast är det mer fokus på intressen, resor, boende, jobb, aktuella frågor, roliga saker man gjort eller planer framåt. Dels pga att för mig är det självklart att vara seriös och inte utnyttja någon annan person och dels pga att jag tycker det känts lite fånigt att "ställa krav" på första dejten innan man ens känner varann. Men egentligen är det kanske självklart att göra det. Gör du det?
    Å andra sidan vore det mycket enklare om folk som enbart var ute efter sex sa det direkt, eller i samband med att de frågar om man vill följa med hem, så man vet vad det är man tar ställning till... Hmmnn...
    Fast där tror jag du gör dig själv en otjänst, det kan vara bra för bägge parter att vara tydlig med vad man söker! Förhållande, giftermål, kk osv, annars riskerar man ju att få allt o alla på halsen. Det handlar inte om att ställa krav på, utan om tydlighet om åt vilket håll man är på väg som sagt. O kom ihåg, bara för att du är seriös betyder inte det att alla andra också är det.
  • Anonym (nja..)

Ok som svar på TS fråga, några tecken på att kanske vill ha nåt mer än sex: 

-Han har gett dig sin rätta identitet, eller sitt eget telnr (alltså inte ett ospårbart kontantkortsnummer).
    -Han föreslår att ni ses hos honom eller ute, inte hos dig enbart (han har en fru hemma?)
    -Presenterar dig för sina kompisar, syskon, föräldrar. Vill även träffa dina.
    -Vill hänga med dig på sånt som inte direkt behöver leda till sex, t ex konsert, föredrag.

• Smecker
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-07 00:54:12 följande:

Fast alla är inte ute efter ett engångsligg, urskiljningslöst, med vem som helst. Men betydligt fler män än kvinnor är det.

Självklart finns inga garantier men jag chansar ju hellre med någon som har seriösa avsikter än en person som aldrig har för avsikt att ge mig chansen om du förstår vad jag menar. 

De flesta är inte alls ute efter ett engångsligg, de flesta, män som kvinnor, är ute efter ett flergångsligg. Sedan kan premisserna för och runt liggen variera. Dessutom underskattar du hur långt en del killar är beredda att gå och vilket tålamod de kan ha för att få ligga. Hört talas om uttrycket "lova guld och gröna skogar"?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?