Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

fodrat regnställ och/eller skalkläder

Många gillar skalkläder bäst men jag kör på fodrad galonoverall åt min 3-åring på förskolan. Tycker den är så smidig och den går att tvätta i maskin varje dag om det så behövs. Nackdelen med skalkläder är ju att man ska tvätta dem så sällan som möjligt, vattentätheten minskar vid varje tvätt. Och personligen tycker jag det känns skönt att kunna slänga in overallen i tvättmaskinen då vi kommer hem från fsk och 3-åringen varit ut och rullat sig i leran. Även om man spolar av kläderna så luktar det urk av gammalt lervatten om man inte tvättar dem ordentligt. Min son är alltid torr och varm i sin overall.

• En blå giraff

Skulle aldrig dra över vanliga galonisar över de andra kläderna, blir ju så klumpigt och tjockt. Min son har vanliga skalkläder också som han använder då det är torrare ute. Då är ju det absolut bättre än galonoverallen. Det bästa är ju kanske att ha flera typer av kläder man kan variera mellan beroende på väder. Jag köper ofta på Tradera eller barnloppisar, man måste inte ha allting nytt.

Svar på tråden fodrat regnställ och/eller skalkläder