• Tammie

Hypnos mot oförklarlig barnlöshet

Hej!
    Har någon hört talas om ifall man kan ta hypnos för att få eventuella spärrar och stress att släppa när inte ens IVF fungerar?
    Jag har provat det mesta nu och tänkte försöka hitta en hypnotisör som jag kan rådgöra med. Några tips eller tankar?

Kram

• Svar på tråden Hypnos mot oförklarlig barnlöshet
  • Tammie

Jag lovar, Pico!
    Jag har sökt i hypnosförbundets (eller vad de nu hette) lista och där finnns ingen kategori för barnlöshet men man tycker att det borde fungera som andra blockeringar - rökning, ätstörningar, tvångstankar m.m.. Hmm...

• Tammie

MBP, tack för ditt svar.
    Tyvärr är det så att man får höra både att stress stjälper och att det inte spelar någon roll. Jag kan inte acceptera att de inte hittar något fel på mig. Om det är något fel (tydligen så...) så vill jag veta vad det är! Jag har såklart provat så gott som allt jag kan och försöker allt det du skriver, mina värden är bra, min mens relativt regelbunden. Vad mer kan jag göra? Folk som inte har bra värden, är överviktiga, röker, super och drogar blir gravida...

Tror du på hypnos eller är du emot det i allmänhet?

Jag är mycket tacksam för statistik.

• Tammie

Tack för ditt långa svar!
    Jag känner till den statistik du hänvisar till och den är såklart glädjande. Tyvärr har det inte hjälpt mig. Jag är fortfarande barnlös och stressad och tror att det finns ett samband såsom vissa av mina läkare trott. Jag kanske inte borde känna så men det är oundvikligt när man gått igenom så mycket och ingenting fungerat.

Du verkar ha missat att jag lever ihop med en annan kvinna. Alla 13 graviditetsförsök jag gjort har gjorts på klinik. Jag är fullt utredd och har gjort alla typer av behandlingar som finns, alltså inte bara lekt hemma i sängkammaren, det skulle inte hjälpa oss så mycket i det här fallet.

Tack för ditt peppande!
    Kram

• Tammie

Pemi, jag har provat massage, bindvävsmassage, akupunktur, zonterapi, yoga+meditation, homeopatmedel, att tänka att jag är gravid med fokus åt magen och flummiga saker, alla vitaminer man kan tänka sig, att inte göra något alls, att "inte tänka på det", att vara stressad, att ta det lugnt, att träna som vanligt, att inte träna, att gå långa promenader... ja det mesta!

Och i behandlingar är det inseminationer med eller utan stimulering, IVF, ÄD, FET, hatching, långtidsodling.

Många saker är det...

MBP: tack igen, det är verkligen det jag stör mig på mest - att de inte kan säga varför! Jag ska nu börja träna massor för att få mer endorfiner i omlopp. Det kan ju inte skada med lite glädjehormon .

Kramis!

Svar på tråden Hypnos mot oförklarlig barnlöshet