Inlägg från: DenNamnbitne |Visa alla inlägg
  • DenNamnbitne

Är du vegetarian? Din inställning till denna fråga

Jag tycker att det blir vanligare och vanligare att folk runt omkring mig har någon form av avhållsamhet i köttfrågan. Igår åt jag kycklinghjärtan och det fick mig nästan att må lite illa. Nu frågar jag er alltså hur ni står i den här frågan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du vegetarian? Din inställning till denna fråga
  • DenNamnbitne

Själv äter jag allt och det blir kött i princip varje dag. Jag älskar kött och skulle inte se någon anledning att bli vegetarian. Dock skulle jag vilja äta mer vegetariskt, för att det för det första är så himla gott och för det andra att det blir mer varierat och kul att laga mat på det viset. 

Jag skulle kunna tänka mig att av olika orsaker skära ned på köttätandet. Att avstå från mejeriprodukter skulle jag dock aldrig kunna göra. Jag ser dem som några av livets nödvändigheter. Finns det egentligen något godare än mjölk? Riktig mjölk alltså, inte minimjölk(grön, blå och gul). Det skulle vara te då som kanske är lite viktigare Tomte

• DenNamnbitne
    Zoja skrev 2015-03-02 21:53:20 följande:

Är det att äta kycklinghjärtan som vi ska ta ställning till förresten?

Gör gärna det! På ett sätt är det väl bra då det är en restprodukt som annars slängs bort. Men att hälla upp 66 hjärtan i stekpannan och sedan bita på dessa sega saker kändes hjärtlöst...
Svar på tråden Är du vegetarian? Din inställning till denna fråga