• DenNamnbitne

Är du vegetarian? Din inställning till denna fråga

Jag tycker att det blir vanligare och vanligare att folk runt omkring mig har någon form av avhållsamhet i köttfrågan. Igår åt jag kycklinghjärtan och det fick mig nästan att må lite illa. Nu frågar jag er alltså hur ni står i den här frågan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du vegetarian? Din inställning till denna fråga
  • fluu

Jag var i det närmsta vegan i många år, numer är jag "nästintill-vegetarian" som jag brukar säga(dvs att jag äter fisk och ägg ibland). Mejeriprodukter äter jag inte heller, men det pga allergi.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2015-03-02 18:19:32 följande:
    Jag var i det närmsta vegan i många år, numer är jag "nästintill-vegetarian" som jag brukar säga(dvs att jag äter fisk och ägg ibland). Mejeriprodukter äter jag inte heller, men det pga allergi.
    Familjen är dock allätare(om man räknar bort dotterns allergier).
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • The Fugly

Har varit allt i vegoskalan under åren 18-28 men är sedan 8 år tillbaka pescetarian, dvs äter fisk/skaldjur, ägg och mejerier. Inget kött sedan 1997, ingen fågel sedan 1998. Hjärtat klappar dock fortfarande lite extra för vegansk mat som jag ofta väljer, särskilt nu efter att jag ammat ett mjölkproteinallergiskt barn.

• Rafael90

Jag äter kött men gör det väldigt sällan, främst för att det är mycket billigare med vegetarisk mat. Kanske äter 2-3 "köttmåltider" i månaden. Med kött menar jag då både nöt- och fläskkött, kyckling, fisk. Äter inte skaldjur.

• DenLillaSjöjungfrun

Äter inte kött, men äter fisk och skaldjur. Håller mig borta från de flesta mejeriprodukter(äter ost ibland) och äter sällan ägg.

Inget av valen passar in på mig..

Kallar mig för pescetarian.

Svar på tråden Är du vegetarian? Din inställning till denna fråga