• Aljaliv

Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,

Sverigedemokraterna hamnar på en rekordhög nivå i DN/Ipsos februarimätning med 13,6 procent av väljarstödet. Framgångarna bottnar i att partiet lyckats locka nya väljargrupper som kvinnor, äldre och högutbildade.

Har folk börjat vakna, är det nu SD kan börja på riktigt?

www.dn.se/nyheter/politik/hogutbildade-och-kvinnor-lyfter-sd/

• Svar på tråden Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 11:27:34 följande:

Vad säger ni i andra partier, är ni avundsjuka?

Finns ingen anledning att syssla med utbildningssnobberi - men ser man på SD:s stödgrupper enligt Ipsos undersökning är partiet underrepresenterat bland kvinnor, bland storstadsbor och bland relativt högutbildade.

I stället för 13,6 procents stöd så är det sju procent av de högskoleutbildade som stöder SD, åtta procent av TCO-medlemmarna och fem procent av Saco-medlemmarna.

Och det ligger i sakens natur att SD:s budskap innebär att partiet alltid kommer att vara kraftigt överrepresenterat bland lågutbildade män på landsbygden
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 18:55:57 följande:
    Finns ingen anledning att syssla med utbildningssnobberi - men ser man på SD:s stödgrupper enligt Ipsos undersökning är partiet underrepresenterat bland kvinnor, bland storstadsbor och bland relativt högutbildade.

I stället för 13,6 procents stöd så är det sju procent av de högskoleutbildade som stöder SD, åtta procent av TCO-medlemmarna och fem procent av Saco-medlemmarna.

Och det ligger i sakens natur att SD:s budskap innebär att partiet alltid kommer att vara kraftigt överrepresenterat bland lågutbildade män på landsbygden
    Du menar att lågutbildade män på landsbygden är mindre värda? Kanske till och med ej önskvärda??
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 20:14:15 följande:
    Du menar att lågutbildade män på landsbygden är mindre värda? Kanske till och med ej önskvärda??
    Nej, det har jag inte påståttSkrattande
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 20:18:58 följande:
    Nej, det har jag inte påståttSkrattande
    Du är bara bitter att SD växer så det knakar?
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 20:42:09 följande:
    Du är bara bitter att SD växer så det knakar?
    Nej, snarare tvärtom.

Jag tycker att en förvånansvärt stor andel av SD-folket argumenterar på din nivå. Jag vill väl inte påstå att det får mig att jubla - men nog kan jag småle lite åt att "du är bara bitter" är ett ständigt återkommande argument från SD-aktivisterGlad
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 20:56:19 följande:
    Nej, snarare tvärtom.

Jag tycker att en förvånansvärt stor andel av SD-folket argumenterar på din nivå. Jag vill väl inte påstå att det får mig att jubla - men nog kan jag småle lite åt att "du är bara bitter" är ett ständigt återkommande argument från SD-aktivisterGlad
    Ja när man läser allt hat som du skriver så verkar det som att du är bitter.
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 21:04:18 följande:
    Ja när man läser allt hat som du skriver så verkar det som att du är bitter.
    Fast nu utgår du ju från att du är läskunnig och då tokar det ju till sig bumsSkrattande
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 21:08:45 följande:
    Fast nu utgår du ju från att du är läskunnig och då tokar det ju till sig bumsSkrattande
    Och ännu mer hat, sluta hat, ett tips;)
  • Sensitiveguy

Rasister och såssar är la fortfarande de mest lågutbildade?

• Sensitiveguy
    Aljaliv skrev 2015-03-01 20:14:15 följande:

"Trär på mig offerkoftan... "
Svar på tråden Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,