Inlägg från: Aljaliv |Visa alla inlägg
  • Aljaliv

Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,

Sverigedemokraterna hamnar på en rekordhög nivå i DN/Ipsos februarimätning med 13,6 procent av väljarstödet. Framgångarna bottnar i att partiet lyckats locka nya väljargrupper som kvinnor, äldre och högutbildade.

Har folk börjat vakna, är det nu SD kan börja på riktigt?

www.dn.se/nyheter/politik/hogutbildade-och-kvinnor-lyfter-sd/

• Svar på tråden Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,
  • Aljaliv

Varför vaknade kvinnogruppen så sent? Men bättre sent än aldrig...

• Aljaliv

Någon som gått över till SD från ett annat parti nyligen och vill berätta?:)

• Aljaliv
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-01 11:55:43 följande:

Avundsjuka?

För att det finns kvinnor som är spån och folk med högre utbildning som är rasister.

Att fler och fler börjar inse fakta:)
  • Aljaliv
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-01 12:11:42 följande:

Vadå för fakta.

Att vissa grupper av människor har ett visst nedärvd essens som är gemensam för den gruppen.

Eller på hittepå teorin om eurabia.

Det står i artikeln att folk proteströstar.

När man brukar gå igenom vad SD egentligen tycker brukar de allra flesta dra öronen av sig.

SD politik har inget med invandring att göra. Det har att göra med att förändra samhället och till ett samhälle där det inte är plats för alla.
    Du läser mycket Aftonbladet?:)
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 18:55:57 följande:
    Finns ingen anledning att syssla med utbildningssnobberi - men ser man på SD:s stödgrupper enligt Ipsos undersökning är partiet underrepresenterat bland kvinnor, bland storstadsbor och bland relativt högutbildade.

I stället för 13,6 procents stöd så är det sju procent av de högskoleutbildade som stöder SD, åtta procent av TCO-medlemmarna och fem procent av Saco-medlemmarna.

Och det ligger i sakens natur att SD:s budskap innebär att partiet alltid kommer att vara kraftigt överrepresenterat bland lågutbildade män på landsbygden
    Du menar att lågutbildade män på landsbygden är mindre värda? Kanske till och med ej önskvärda??
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 20:18:58 följande:
    Nej, det har jag inte påståttSkrattande
    Du är bara bitter att SD växer så det knakar?
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 20:56:19 följande:
    Nej, snarare tvärtom.

Jag tycker att en förvånansvärt stor andel av SD-folket argumenterar på din nivå. Jag vill väl inte påstå att det får mig att jubla - men nog kan jag småle lite åt att "du är bara bitter" är ett ständigt återkommande argument från SD-aktivisterGlad
    Ja när man läser allt hat som du skriver så verkar det som att du är bitter.
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 21:08:45 följande:
    Fast nu utgår du ju från att du är läskunnig och då tokar det ju till sig bumsSkrattande
    Och ännu mer hat, sluta hat, ett tips;)
  • Aljaliv
    FDFMGA skrev 2015-03-01 21:52:10 följande:
    Hm, är det med den argumentationstekniken SD-klanen tänker sig att förmedla ett politiskt budskap som vinner gehör hos andra än de redan troende.

Nja, SD är och förblir ett parti främst för känslomässigt labila personer som har för vana att utstöta läten i stället för att argumentera för sin sak som vuxna personer.

Då blir mycket "du är bara bitter" eller "du hatar" eller "svensken är hjärntvättad" eller något liknadeGlad

Ja herregud - SD-retorik är verkligen det närmaste man kan komma samling på dyngstacken.

Det där med hat är bara önsketänkande. Ett sätt att ge dyngstacken större betydelse än den har - jag skulle gissa att det är få som hatar sverigedemokrater, snarare att reaktionen pendlar mellan milt överseende och djupt förakt. Men inte hatar man stackarna på stacken.

Hursomhelst har ju de anständiga partierna snöpt SD - och under tiden fram till att decemberöverenskommelsen löper ut så tror jag att samlingen på dyngstacken hinner splittras och skränet därifrån kommer bara att handla om vem som ska få vara högsta hönset på stackenSolig
    Jaha så du är en expert på Sverigedemokraterns och de som röstar på SD. Tror du någon går på ditt trollande?:)
  • Aljaliv
    Sensitiveguy skrev 2015-03-01 22:07:44 följande:
    Ha ha!
    Oj, ryggdunkande på likatänkare, intressant;)
  • Aljaliv
    Sensitiveguy skrev 2015-03-01 22:06:58 följande:
    Man behöver bara gå in på Flashback en gång för att genomskåda dessa små sektmedlemmar, sverigedemokraterna.
    Dina kommentarer verkar vara hämtade från Flashback..
Svar på tråden Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,