Stödgrupp att leva med sambo med ADHD
Jag har efter många om och men lämnat min sambo efter 26 år. Har blivit utkastat otaliga gånger men det eskalerade för drygt 2-3 år sedan då han började träffa en annan. Mobil stängdes av och dom "gick bara" i skogen med hundarna. Ville jag följa med blev det ett jävla tivoli. Frågade jag något så samma väsen. Gjorde slut för sa 1 ½ år sedan och letade lägenhet. Men i väntan på den trodde jag även den andra försvann och vi gjorde ett nytt försök. När jag sedan fick veta att dom gått bakom ryggen på mig hela tiden och att han nu även skulle hem till henne fick jag nog. Det har gjort så förbannat ont hela denna röra av lögner och hot. Tror dom dagar jag inte varit rädd är lätträknade. Jag har på något vis försökt förtränga allt för att kunna överleva för dagen.
Jag försöker förklara att han gjort mig illa men han förstår inte. Och man ska väl få ha vänner? Och det får man visst ha. Men då ljuger man inte, man smyger inte bakom ryggen.
Nu har jag hållt mig undan sedan i söndags vilket är en låg period för mig. Han förstår inte att han har del i detta så klart. Allt är mitt fel. Han skickar nått sms dagligen och jag försöker hålla en kort ton. Allra helst vill jag såra honom så som han har sårat mig, men jag mår piss rent ut sagt. Gråter ofta och sover himla dåligt. Var fan får man styrka ifrån?