• fluu

Hur gör och tänker du samsovande förälder som har barn sovandes i samma säng i följande situationer?

Numer sover alltså mitt barn inte med oss hela nätterna utan börjar i sin säng, innan sov hon hela nätter med oss/i sängen(somnade i vår säng och sov själv ett tag innan vi lade oss).

Hur, var och när har ni sex?
    Svar: Lite överallt. I vardagsrummet, i duschen, i sängen eller andra delar av sovrummet när barnet var riktigt liten.

Vad gör ni samsovande föräldrar om ni blir magsjuka eller måste åka till sjukhus mitt i natten?
    Svar: Andra föräldern tar hand om barnet såklart. Skulle vi behövt åka till sjukhus innan hon var 1,5 år och kunde passas av andra skulle vi åkt allihop, numer kommer farmor ilandes om det skulle behövas och vi åker själva.

Lägger ni er samtidigt som barnet/barnen?
    Svar: Innan sju månader sov hon i sjal innan vi lade oss, efter det somnade hon själv i vår säng/sin säng i vårt rum och numer somnar hon i sitt rum och kommer till oss någon gång under natten.

När sätter ni gränsen, när barnet är tonåring?
    Svar: Vet inte var jag hade satt gränsen åldersmässigt. Ungen är ju bara tre år och sover redan i sitt sovrum. Vi satte stopp när hon stördes för mycket av oss och därför inte sov ordentligt. Men jag gissar att jag hade jobbat för eget rum vid 5 år kanske.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur gör och tänker du samsovande förälder som har barn sovandes i samma säng i följande situationer?