• Alexi

Hur gör och tänker du samsovande förälder som har barn sovandes i samma säng i följande situationer?

Innebär samsovning att barnet inte har någon annan säng än den i föräldrasovrummet? För då samsover vi inte med barnen nu. Men fyraåringen kommer in till oss varje natt och sexåringen ibland. Så vi har haft minst ett barn i sängen nu i fyra år.

Hur, var och när har ni sex?

Eftersom barnen inte somnar i vår säng så har vi sex i sängen när vi lägger oss, oftast.

Vad gör ni samsovande föräldrar om ni blir magsjuka eller måste åka till sjukhus mitt i natten?

Inga problem, en sover vidare med barnen. maken hade stora problem med hosta under vintern så då gick han ofta och la sig i fyraåringens säng när denne kommit in till oss på natten. Jag förstår inte varför samsovning påverkar sjukhusbesök?

Lägger ni er samtidigt som barnet/barnen?

Nej, aldrig gjort.

När sätter ni gränsen, när barnet är tonåring?

Vet inte, det ger sig väl. Men eftersom sexåringen redan nu sover fler och fler nätter i sin säng i sitt rum så antar jag att barnen fasar ut det där själva.

Svar på tråden Hur gör och tänker du samsovande förälder som har barn sovandes i samma säng i följande situationer?