• Erfdgt

Sittvagn (sulky) med fullt liggläge, vilken?

Jag skulle vilja byta vagn till en nättare, en sittvagn (kallas dom sulky?) helst med fullt liggläge och inte såna små hjul som snurrar runt. Blir galen på såna ;) Jag vill helst inte ha en Kronan, så vad ska man då välja? Någon som har tips?

• Svar på tråden Sittvagn (sulky) med fullt liggläge, vilken?
  • mallar

Vi har en Njoy bubble. Är kanske inte riktigt en sulky. Mer en resevagn. Går att ha bakåtvänd och framåtvänd och i fullt liggläge. Vi är jättenöjda med den.

• isolande

Emmaljunga Buddy finns både med snurrhjul fram och fasta stora. Fullt liggläge, sjukt smidig, bra suflett och reglerbart styre. Världens bästa vagn Glad

• Erfdgt

[quote=74921409][quote-nick]mallar skrev 2015-02-25 13:28:41 följande:[/quote-nick]

Vi har en Njoy bubble. Är kanske inte riktigt en sulky. Mer en resevagn. Går att ha bakåtvänd och framåtvänd och i fullt liggläge. Vi är jättenöjda med den.

[/

Tack för tipset, men jag vill nog hellre ha en mer "vanlig" vagn. Om du förstår :P Den måste klara Norrlands härliga vintrar och slask, samt skogsvägar och sånt sommartid hehe

• Erfdgt

[quote=74921480][quote-nick]isolande skrev 2015-02-25 13:38:12 följande:[/quote-nick]

Emmaljunga Buddy finns både med snurrhjul fram och fasta stora. Fullt liggläge, sjukt smidig, bra suflett och reglerbart styre. Världens bästa vagn

[/

Aha, har inte haft någon större koll på Emmaljunga, så visste inte att det fanns en vagn som heter så. trodde att dom bara hade scootern. Måste kolla på den då, tack :)

• isolande

Emmaljungas sulkys hette förut Scooter och Scooter 3.

Scooter 3 heter nu Buddy istället, antar att det var förvirrande med liknande namn. Buddyn är en lättviktsvagn med lite mer elegant design än den klassiska Scootern. Man kan även byta ut sufletterna till mer färgglada varianter samt köpa matchande sittdynor till. Den har även en footsack som tillbehör. Säljs på Babyproffsen bl.a.

Känner mig som värsta säljaren nu, men jag älskar verkligen min Buddy Glad

• Erfdgt

Haha ingen fara. Det låter ju bra :) Till äldsta dottern hade vi en Emmaljunga, dock en större modell som hette Cerox, och var väldigt nöjda med den. Hon hade behov av en stor och stabil vagn länge och då var den toppen. Så jag har bra erfarenheter av Emmaljunga :) Hoppas att det finns en sådan Buddy inne i den enda barnbutiken vi har här, så jag kan få kika och känna lite på den :)

• mallar
    Erfdgt skrev 2015-02-25 13:55:31 följande:

[quote=74921409][quote-nick]mallar skrev 2015-02-25 13:28:41 följande:[/quote-nick]

[/

Tack för tipset, men jag vill nog hellre ha en mer "vanlig" vagn. Om du förstår :P Den måste klara Norrlands härliga vintrar och slask, samt skogsvägar och sånt sommartid hehe

Sorry. det var jag som läste slarvigt. Hoppas du hittar en bra vagn.
  • honeydew

Kronan sulky, bästa vagnen (jag har både vanlig och den med svänghjul!). Googla recension från barnvagnsbloggen

• Mother of 4

Emmaljunga scooter air finns ju också, den har också lufthjul, inget slår lufthjul.

• isolande
    Mother of 4 skrev 2015-02-26 08:13:38 följande:

Emmaljunga scooter air finns ju också, den har också lufthjul, inget slår lufthjul.

Jo, punkteringsfria hjul Drömmer. Fasen vad jag har haft problem med båda mina lufthjulsvagnar. Fick punka varenda år och jämt skulle de pumpas.... skithjul Flört
  • Mother of 4

Jag har 7 vagnar med lufthjul hemma just nu, jag har faktiskt bara haft en punka på 10 år och det var på Urban jungle.

• isolande
    Mother of 4 skrev 2015-02-26 09:31:04 följande:

Jag har 7 vagnar med lufthjul hemma just nu, jag har faktiskt bara haft en punka på 10 år och det var på Urban jungle.

What?! Jag måste göra något fel helt enkelt...... Tyckte jag alltid körde runt med ett halvplatt hjul någonstans Tungan ute
  • Mother of 4

Eller så bor du där det är mycket vasst grus eller glas kanske? Pyspunka?

Testa att köp nya innerslangar och se till att däcket är helt också.

• isolande
    Mother of 4 skrev 2015-02-26 09:40:54 följande:

Eller kanske du inte har vagnen kvar

Nej, de är borta sen länge, och jag bytte slangar hit och dit jämt tyckte jag.... Måste vara något i marken där vi bor Skrattande
Svar på tråden Sittvagn (sulky) med fullt liggläge, vilken?