Inlägg från: Carolina81 |Visa alla inlägg
  • Carolina81

Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?

Iiiih! Känns de som de riktiga värkarna eller sådana förvirrande värkar?

Håller tummarna så hårt att dina känningar ska ge effekt Så du slipper vänta till måndag.

var nyss hos min spec. Läkare på Sjukhuset På mina kontroller. Hon tror det närmar sig. Fast Ja, jag vet inte vad jag tror. Känner mig skeptisk. Ska hålla mig stilla tills lör nästa vecka. Sedan börja röra mig successivt. Som back up har vi bokat 18 mars. Dels hinnessvepnining då (är då 37+4) samt boka ev igångsättning den 20e.

Kämpa på med värkarna! Skickar massor med pepp!! Jag kommer hålla lite koll på om du skriver under kvällen, Så Bara skriva om du behöver stöd. ????

• Carolina81
    sofiaC skrev 2015-02-26 23:12:49 följande:

Nu gick slemproppen :0)

Bläää vad äcklig den var!!! Nu får vi se om det startar av sig själv innan igångsättningen på måndag....

Spännande! !!!! hur har natten varit? Ja Slemmisen är riktigt äcklig alltså. :) har du lyckats sova eller har det hänt något mer?? Hoppas hoppas!
  • Carolina81
    sofiaC skrev 2015-02-27 07:44:20 följande:
    Hej... Inatt är första natten på EVIGHETER som jag faktiskt sovit riktigt bra! Bebisen har varit jätte lugn och snäll, INGA förvärkar alls och det känns så skönt att ha fått en natts sömn :0)

Stressen har lagt sig eftersom jag vet att jag bara har tre dagar kvar ändå :0D

Hur har din natt varit?

Tänker mycket på vilken styrka du har som går igenom det här igen för tredje gången :0) jag vet att det är värt det i slutändan men att vara så skör som du har varit genom dina graviditeter så en eloge till dig...

Men om en vecka kan du börja röra på dig och förhoppningsvis så kommer dom riktiga värkarna igång då så du slipper hinnsvepning och igångsättning :0)

Du är en kämpe...

Hur funkar det med barnen när du är sängliggande? Du har en man som är där det förstår jag men den minsta var bara 1,5 va? Kommer dom ofta till dig i sängen/soffan och vill var med dig? :0)
    Vad skönt att du fick ro och sova! Det är A o O för att bygga upp inför vad som kommer. Tar iaf jag som en bra sak i kombination med de andra sakerna du upplevde efter svepningen igår. Ät mycket kolhydrater och fett. Det tipset vet jag att många bm ger. Och om möjligt försökt vila så mycket du bara kan under helgen (svårt med barn säklart). Himla spännande. Jag lever lite genom dig nu känns det som :) 

Vad du är gullig i det du skriver. Blir lite rörd. Det gäller ju verkligen dig med. Man gör ju allt för sin familj. Men detta blir som sagt sista. Varken min kropp eller min familj kommer klara gå igenom allt detta igen. Fast de har tagit det riktigt bra får jag säga. Barnen vänjer sig ju snabbt vid förändringar tycker jag. De vet att jag inte kan lyfta dem eller leka utan de måste komma till mig och leka vid min sida i sängen eller soffan. 

Alltså jag är riktigt ängslig nu att trots att jag börjar sakta provocera efter nästa lördag så kanske min kropp inte vill starta när den väl får. Låter kanske som små problem, men efter all oro, alla kontroller, allt vilade så känns det tufft mentalt att när man väl "får" så stannar det kanske av. Så jag tänker mycket på det  just nu.

Hur känner du inför förlossningsupplevelsen? Har du tankar kring den?
  • Carolina81
    sofiaC skrev 2015-02-28 07:46:24 följande:
    Hej!

Sorry för segt svar.... Var upptagen hela dagen och kvällen igår :0) mycket att förbereda inför bebis ankomst.

Det som är så sjukt just nu är att efter hinnsvepningen så gick slemproppen men efter det har allt varit såååå lugnt!

Jag får sova, jag kan gå och röra mig, jag känner mig så pigg och frisk?! Vad händer? Som om psyket nu vet att det är ändå över snart så varsågod njut de sista dagarna :0)

Jag kan förstår din oro tjejen...

Vi håller tummar och tår att värkarna börjar när du om en vecka får börja röra på dig, annars har du ett datum... Eller så gör du som jag, gråt en skvätt, berätta hur psykiskt påfrestande det är att först inte kunna gå sen att ha ont och dessutom säger kroppen ifrån så kanske du som jag får ett tidigare datum för igångsättning.....

Jag har bara positiva upplevelser av mina förlossningar, jag set fram emot den även om jag vet att det kommer att göra ont.... Jag vill heller inte ha epidural för jag tycker det gör så ont att sätta den....

Men nu har vi ordnat barnvakt till barnen, det sista är fixat, väskan är packad och vi vet att på måndag/tisdag har vi våran lilla i våran famn och det känns så bra!

Vi har inte kollat kön på något av barnen och även detta blir en överraskning :0)

Vet ni vad det blir?

Jag har en flicka och en pojke sen innan så för mig kvittar det verkligen.....

Kram
    Hallå där :)

Vi har en son med en mystisk magsjuka så tankarna om förlossningskänningar har varit lite mindre. Lite skönt ;) 

Fast igår fick jag en liten sekund av förvirring iof. Det knäppte till i magen riktigt högt (alltså inte i magen/bebis utan mer ytligt). Och det har det gjort när vattnet gått med de andra barnen. Så mitt hjärta stannade lite. Fast det sipprade inget (jag får sån pyspunka och inte som i filmer med en flod) :) Så det var nog bara något annat. 

Jag tror du ska se det som en bra sak att symptom och så har pausat lite så du får andas och återhämta dig. Kroppen är smart på det viset tror jag. Att den vet när det närmar sig och därmed fokuserar på bygga upp energin. När ska du vara inne imorgon? Fatta så himla spännande :) Förstår barnen att det är dax nu? Hur reagerar de?

Jag har 2 pojkar sedan innan. Men denna sista gång har vi valt att inte kolla kön. Känns himla spännande och mycket mysigare än vad jag trott. Fast vi misstänker en pojke till. Känns så rent statistiskt.

Mina pojkar är födda i Holland. Så detta är vår första graviditet och förlossning i Sverige. I holland är det riktigt alternativt/naturligt eller vad man säger, så jag har valt en förlossningsklinik här som arbetar på liknande vis. Har aldrig testat någon form av smärtlindring. Jag är dock lite lite nyfiken på lustgas denna gång. Får se. Vad är din erfarenhet av lustgasen? Positiv?
  • Carolina81

Vad roligt med fler i gruppen! Ska läsa imorgon :)(sova nu).

SofiaC - Men innan jag går och sover vill jag ju såklart önska SofiaC stort stort lycka till imorgon! Kommer tänka på er under dagen Massor!!! Hoppas allt går sjukt smidigt och att innan ni vet ordet av så får ni träffa er underbara 3a, äntligen!

Massor med kramar!!!!

• Carolina81
    Jacqueline85 skrev 2015-03-01 15:30:58 följande:

Hoppar på här! väntar också mitt tredje. Var 6 år sedan som jag födde sist. Har en pojke och en flicka och väntar nu en pojke fast med en ny. Det är hans första barn :) Är idag i vecka 37+4. Har haft jobbig foglossning och mycket förvärkar, sammandragningar, även onda. Bebis vände sig med huvudet nedåt i vecka 32 ungefär. Natten till igår hade jag kraftig, konstant, *mensvärk* nere i ryggen och ibland runt om och neråt ljumskarna. Ibland sammandragningar. Sen på dagen igår och idag och jag helt plötsligt ingen foglossning, inte ont och kunde gå fort. Inga besvär alls. Bebis är lugnare i magen och jag mår allmänt bra :) Har dock ont i brösten sen igår kväll och blivit lös i magen idag. Kanske "lugnet före stormen"? :)

Välkommen till tråden! Hur går det för dig? Har du får mer känningar, lät ju himla lovande. eller har bebis tom kommit kanske? :)

Mina kommer och går just nu. Främst uteblir de faktiskt. Så himla konstigt efter en hel graviditet med problem o känningar....så nu på slutet då pausar allt. Tänk om det fanns någon logik i allt detta. :)
  • Carolina81
    sofiaC skrev 2015-03-01 21:35:19 följande:

Tack snälla <3

Vad fint av dig!

Jag skriver så fort vi landat i allt :0)

Ta hand om dig så länge...

Kram

ja snälla, hör av dig när du orkar. Jättespännande att få höra hur allt sedan gick. jag känner mig nästan lite nervös och pepp faktiskt :) kram kram kram!
  • Carolina81
    Jacqueline85 skrev 2015-03-02 15:18:54 följande:

Tack! :DÄn ingen bebis. Väldigt lugnt just nu :) Har varit och shoppat halva dagen. Får passa på att göra sådant nu när kroppen tillåter :)

Najs! Till dig/bebisen? visst är man olik denna gång i sina förberedelser? inte lika organiserad alls känner jag.

Jag längtar efter att shoppa. men peppar mig med att det är lika bra att vänta tills några månad efter bebis kommit. Minns den där deg-fasen man har i början :)

Åååh på lördag får jag börja röra på mig igen. Längtar så sjukt mycket!!!
  • Carolina81

Godmorgon! Hur mår ni där ute?

Själv vaknade jag på ett riktigt dåligt humör. Känner mig helt tom och uppgiven. Könns som att jag inte orkar mer. Jag vet att det är bara någon vecka kvar. Men jag känner mig så där klar nu så varje dag känns som en evighet. Allt gör ont. Allt är jobbigt. Känns inte som det närmar sig alls. UscH. Idag vill jag bara säga stopp. Och på dey vill min man ha sympati då han tror han håller på att bli förkyld. :)

• Carolina81
    sofiaC skrev 2015-03-06 19:30:55 följande:

Hej på er!

Jag skriver en liten uppdatering i mellan vila, amning och massa gos....

I onsdags 4/3 kl 10.26 föddes min dotter efter en mycket lång och utdragen igångsättning så kom hon med rasande fart sen..... Det är 3860 och 50cm ren kärlek och perfektion :0)

Jag är heeelt kär på nytt!

Hur går det för er andra!

Kram

Woooohoooo! stort grattis!!!!!

Låter verkligen som det tog sin tid. Vilken hjälte du är. Du får ge mer info om förloppet när du har möjlighet.

Njut nu av er lilla skrutta. Är nästan lite avis. Vill också få träffa min skrutt :) händer inget alls på min front. Suck.

Ta hand om er nu. Ser fram emot uppdateringarna. :)

Trevlig helg. Kram!
  • Carolina81
    Jacqueline85 skrev 2015-03-09 17:19:33 följande:

Grattis till barnet! :)

Jag har 8 dagar kvar nu. Har de senaste 3 dagarna haft mycket förvärkar. Mycket kraftig *mensvärk* och sammandragningar. Inatt och idag har det dock varit väldigt lugnt :( Bebis bråkar mycket "där nere". Känns som han nyper mig :/ Väldigt ont och obehagligt. Var hos BM 3 mars och då var han fixerad :)

Åh vad spännande!! Håller tummarna att det är på g. Påminn mig, när kom dina andra? Idag satt jag och googlade när andra fått sina 3or. Verkar himla olikt alltså.

Idag när jag ställde mig upp efter toa så hörde jag ett splat ljud. Det var vad jag tolkar som en riktigt stor bit Slemmis. Har sedan kommit mer vid andra toa besök under dagen. Dock har jag fått mindre mängder tidigare i graviditeten så jag vet ju att detta säger noll. :)
  • Carolina81
    Vikkan333 skrev 2015-03-09 20:25:20 följande:

Spännande!

Jag önskar att en bit slempropp kunde lossna så att hoppet ökar och det händer nååågot. ;)

Ja detta med hoppet och väntan alltså :) jag tror absolut inte att i mitt fall att detta betyder något alls. Men kan såklart inte låta bli att önska.

Vilken vecka är du?
  • Carolina81

Blev inget mer igår än slem o klumpar, precis som jag misstänkte. Störigt. Är nu helt färdig med detta känner jag.

Ringde min spec.mvc läkare och hon hade möjlighet att ta in mig idag för kontroll. Jag nämnde även hinnessvepnining. Får se om hon är villig att göra det samt om det ens är tilräckligt moget för att utföra en. Nervös men hoppfull. Är så tacksam för denna läkare som varit ett underbart stöd under de sista månaderna av en jobbig graviditet.

När jag googlat (vilket man ju inte ska) verkar 3orna antingen komma mellan 1 och 2 an Eller att man går längst med den. Fast detta är ju inte statistiskt utan baserat på forum osv :)

• Carolina81

Jag förstår inte varför de ska vara så snåla med hinnessvepnining. Tänker då speciellt när man är fullgången. förstår såklart innan.

På min vanliga mvc gör de inga gyn kontroller eller svepning. Utan detta gör jag hos min läkare på special mödravården.

Hur är tålamodet och orken för din del?

• Carolina81

Haha. Ja alltså hur ska man ha humor, ork o tålamod när man känner sig som en val!?! ;) vad gör du för att få tiden att gå på dagarna?

När är det som du ska till fl för kontroll?

Det gick bra hos läkaren. De gjorde tul o lite sånt då mitt sf mått hoppat ned två kurvor. Utöver det så sa hon att jag är öppen mellan 2-3 cm o rätt mogen. Så hon kunde göra en svepning utan problem. Vi går se om den gör något. Annars ny kontroll på onsdag. :) har lite gojs som kommer ut nu men vanlig följd av svepning. Samt lite sammandragningar. Vi får vänta och se ;)

• Carolina81

Så på fredag bestämmer ni när du ska till fl för kontroll? Hoppas du får tid snabbt så du har det att se fram emot. Känns som man behöver små morötter just nu.

Här känns det mest lite obekvämt och konstigt i livmodern. Men inget annat.

På dagarna har jag fram tills i lördags varit i liggläge. Nu får jag röra på mig (yey!!!). Men känner mig sjukt osocial efter att ha levt i denna soffan så många månader. så jag får sakta börja boka in lite aktiviteter nu. :)

Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?