sofiaC skrev 2015-02-28 07:46:24 följande:
Hej!
Sorry för segt svar.... Var upptagen hela dagen och kvällen igår :0) mycket att förbereda inför bebis ankomst.
Det som är så sjukt just nu är att efter hinnsvepningen så gick slemproppen men efter det har allt varit såååå lugnt!
Jag får sova, jag kan gå och röra mig, jag känner mig så pigg och frisk?! Vad händer? Som om psyket nu vet att det är ändå över snart så varsågod njut de sista dagarna :0)
Jag kan förstår din oro tjejen...
Vi håller tummar och tår att värkarna börjar när du om en vecka får börja röra på dig, annars har du ett datum... Eller så gör du som jag, gråt en skvätt, berätta hur psykiskt påfrestande det är att först inte kunna gå sen att ha ont och dessutom säger kroppen ifrån så kanske du som jag får ett tidigare datum för igångsättning.....
Jag har bara positiva upplevelser av mina förlossningar, jag set fram emot den även om jag vet att det kommer att göra ont.... Jag vill heller inte ha epidural för jag tycker det gör så ont att sätta den....
Men nu har vi ordnat barnvakt till barnen, det sista är fixat, väskan är packad och vi vet att på måndag/tisdag har vi våran lilla i våran famn och det känns så bra!
Vi har inte kollat kön på något av barnen och även detta blir en överraskning :0)
Vet ni vad det blir?
Jag har en flicka och en pojke sen innan så för mig kvittar det verkligen.....
Kram
Hallå där :)
Vi har en son med en mystisk magsjuka så tankarna om förlossningskänningar har varit lite mindre. Lite skönt ;)
Fast igår fick jag en liten sekund av förvirring iof. Det knäppte till i magen riktigt högt (alltså inte i magen/bebis utan mer ytligt). Och det har det gjort när vattnet gått med de andra barnen. Så mitt hjärta stannade lite. Fast det sipprade inget (jag får sån pyspunka och inte som i filmer med en flod) :) Så det var nog bara något annat.
Jag tror du ska se det som en bra sak att symptom och så har pausat lite så du får andas och återhämta dig. Kroppen är smart på det viset tror jag. Att den vet när det närmar sig och därmed fokuserar på bygga upp energin. När ska du vara inne imorgon? Fatta så himla spännande :) Förstår barnen att det är dax nu? Hur reagerar de?
Jag har 2 pojkar sedan innan. Men denna sista gång har vi valt att inte kolla kön. Känns himla spännande och mycket mysigare än vad jag trott. Fast vi misstänker en pojke till. Känns så rent statistiskt.
Mina pojkar är födda i Holland. Så detta är vår första graviditet och förlossning i Sverige. I holland är det riktigt alternativt/naturligt eller vad man säger, så jag har valt en förlossningsklinik här som arbetar på liknande vis. Har aldrig testat någon form av smärtlindring. Jag är dock lite lite nyfiken på lustgas denna gång. Får se. Vad är din erfarenhet av lustgasen? Positiv?