• Anonym (besviken)

min sambo har blivit så otrevlig mot mig

Vi har vart tillsammans många många år och har tre barn hus stuga och hela paketet.

Men på senare år har han blivit så fruktansvärt otrevlig mot mig. Han gör inte många knop i hemmet. Sitter mest och surfar på mobilen.

Saker som bara måste göras tjatar jag om ett tag och sedan gör jag det själv. Är det saker jag av någon anledning inte fixar själv tjatar jag lite till. Efter mycket suck pust och stön kan de då bli gjort, men alltid under sura miner och alltid 'halv gjort'

Ett ex var när vi behövde en grind i trappan på övervåningen. Trappan är bred och lustigt formad och jag begrep inte att få dit den själv.

Jag köpte grind och skruv och hade fixat allt runt ikring. Jag går hemma med minstingen ochpå öövervåningen har vi alla sovrum samt kontor och tv. I två månader var det lönlöst för mig att ens vara på övervåningen då sonen var vaken eftersom jag hela tiden fick passa honom för trappan.

Så jag bad och bad och tillslut tjatade om att få upp grinden.

Tillslut kom den upp, men när han är 'klar' ligger samtliga verktyg och överblivna skruvar mm kvar på golvet. I tvättstugan där vi har verktygsskåpet ser det ut som ett bombnedslag efter att han letat de verktyg han behövde.

Så här är det med allt praktiskt som görs. Dessutom tjurar han gärna en hel dag när han behövt göra nått.

Och givetvis anser han att han gör precis allt hemma.

Jag handlar städar har hand om barnen betalar alla räkningar håller reda på alla tider vare sig det gäller besiktning av bilen eller föräldrarmöten.

Och det skulle vara helt ok, OM jag bara fick uppskattning för det. Istället för att få höra att han gör allt.

Utöver detta är han då allmänt dryg och otrevlig i tonen mot mig. Det är något som smugit sig på. Jag har eg inte tänkt på det, utan det är mer att jag börjat reagera när jag är hemma hos någon annan och hör hur snällt deras karlar bemöter dem.

Jag kan skämmas ibland när vi är bortbjudna eller har gäster och han sitter och är dryg mot mig. Oftast handlar det då om att jag tex ber honom gå och hjälpa barnen med något eftersom jag själv redan lämnat middagsbordet sju ggr för att hjälpa dem.

Rörigt inlägg, men känner någon igen beteendet? Hur ska vi komma ur det?

• Svar på tråden min sambo har blivit så otrevlig mot mig
  • AnnaZL
    Anonym (besviken) skrev 2015-02-24 20:32:24 följande:

Jag har försökt prata om det. Problemet är att jag är helt värdelös på att argumentera för mig. Han är så grymt mycket snabbare i tanken och käften så det slutar alltid med att han 'vinner' diskussionen kring det.

Nu handlar det inte om att vinna någon diskussion, utan om att ha ett förhållande där båda mår bra. Är han inte intresserad av det, varför ha ett förhållande med honom?
    Prova att gå till familjerådgivning.
  • Aaaaah

Ts och ni som känner igen er, ni måste ju vetat vem ni skaffat barn och valt att leva med är innan ni bestämmer er för det!?! Kan ju inte gått från drömprins till skitstövel över en natt

• AnnaZL
    Aaaaah skrev 2016-02-27 08:57:36 följande:

Ts och ni som känner igen er, ni måste ju vetat vem ni skaffat barn och valt att leva med är innan ni bestämmer er för det!?! Kan ju inte gått från drömprins till skitstövel över en natt

Hade det gått över en natt hade nog inte så många stannat kvar. Det kommer smygande. Googla på "normaliseringsprocess".
  • Aaaaah
    AnnaZL skrev 2016-02-27 13:17:54 följande:

Hade det gått över en natt hade nog inte så många stannat kvar. Det kommer smygande. Googla på "normaliseringsprocess".

Så det var en jättegullig, snäll, hjälpsam karl från början?

Frågar inte för att vara näsvis eller hånfull, är på riktigt nyfiken om vem som helst kan bli så, eller vax man ska hålla utkik efter
  • agentX69

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver även om det är stora skillnader på våra liv.

Jag gör det mesta medans frun är mest otrevlig och surfar.

Hon tycker jag bara latar mig fast jag under de senaste tre åren renoverat hela huset in och utvändigt, byggt ett garage, driver företag samt sköter 97% av all matlagning och matinköp.

Men jag ska inte klaga för mycket då hon tvättar och städar hjälpligt nån gång i veckan.

• Anonym (besviken)

Jag skulle inte påstå att han blivit en skitstövel över en natt. Snarast är det nog så att livet förändras kraven ökar men han har inte förändrats.

När vi fick första barnet bodde vi i en liten tvåa. Ingen trädgård ingen skötsel av hus osv. Även då gjorde jag nog 'allt'. Men det var ju fort gjort i en liten lägenhet och jag reflekterade inte över det.

men nu...tre barn, stort hus osv osv

• Tjernquist

Vad är det för otrevliga människor? Känner så igen detta! Den nya partner beter sig dåligt.

Jag så less på att bli dåligt behandlad så jag tog bilnycklarna och gick ut direkt. Inte en gång till.

• Anonym (Lillsyrran)
    Aaaaah skrev 2016-02-27 08:57:36 följande:

Jodå, många skitstövlar har varit drömprinsar från början. Och varken TS eller någon annan har påstått att förändringen har skett över en natt.
  • Anonym (Exfru)

Är så jävla trött på alla negativa,elaka män!Är hellre då ensam en med sån.Mycket bättre!

• Anonym (Samma)
    Anonym (Exfru) skrev 2016-05-19 22:03:00 följande:

Är så jävla trött på alla negativa,elaka män!Är hellre då ensam en med sån.Mycket bättre!

Tyvärr är det inte bara män. Jag bor med en kvinna som är sådan.
  • Anonym (Exfru)
    Anonym (Samma) skrev 2016-05-20 20:52:04 följande:

Tyvärr är det inte bara män. Jag bor med en kvinna som är sådan.

Och du själv är en ängel?!
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Exfru) skrev 2016-05-20 21:01:26 följande:

Och du själv är en ängel?!

Nej, är du?
Svar på tråden min sambo har blivit så otrevlig mot mig