• Anonym (anna)

min sambo har blivit så otrevlig mot mig

Anonym (jo) skrev 2015-02-24 20:25:01 följande:

jag känner igen det, för det låter som min man. Vet dock inte hur man ska komma ur det. Men fråga honom, någon passande tid, då han inte är stressad eller liknande, och prata lite försiktigt om att du känner att han ändrat sin ton mot dig.

"prata lite försiktigt"..

Det brukar gnällas på män som är tofflar men detta är ju inte klokt. 

Så ni ska spendera ert korta lilla liv bredvid någon som försurar er tillvaro, som ser till så att era dagar blir otrevliga, någon som inte ens klarar av att vara trevlig mot er?

Att vara trevlig borde vara det minsta man kunde begära av en kärleksrelation. 

Ok- han mår uppenbarligen dåligt. Men det vill han inte prata om eller erkänna. 
    Så vad gör man i det läget? 

Väntar på att någon polett ska trilla ner någon gång? 
    Hur lång tid av ditt liv ska du vänta på det? Kanske händer det aldrig ens.

Handling är det som gäller. Först talar du om vad du ska göra, och varför du tänker göra det. Sen gör det du har sagt att du ska göra. 

Kära Hans. 
    Du har blivit en otrevlig partner. Det är inte ok med mig. 
    Mitt liv är för kort för att spendera med någon som inte ens 
    är snäll mot mig. Och jag accepterar inte att våra barn ska 
    lära sig att det är ok att bete sig som du gör. 

Du mår uppenbarligen dåligt, och eftersom du inte vill prata 
    om det så lämnar du mig maktlös och med ett val, att lämna 
    hemmet tills du har blivit dig själv igen. 

Jag tar med mig barnen, vi flyttar till XXXX den 13/6 och 
    vi kommer inte tillbaka förrän du har tagit tag i dina problem 
    så att det går att leva med dig igen. Det finns bra coacher och 
    terapier nuförtiden. 

Jag älskar dig. 
    /xxx
  • Anonym (anna)
    Anonym (Tassa på tå) skrev 2015-12-04 09:27:18 följande:

Kunde varit jag som skrev detta. Min sambo är iaf medveten om att jag gör allt här hemma men han anstränger sig föga för att ändra på det, gör nåt ryck ibland. 
    Han är oftast otrevlig mot mig och barnen och ALLTID negativ. Negativ till allt. Hans uppgift är att ta ner mig på jorden...
    Jag vet inte vad jag vill göra. För barnens skull vill jag bita ihop och stanna men jag vill inte att de ska tro att en beter sig som han gör. Flyttar vi isär kommer han kräva barnen varannan vecka trots att han uttryckt att han ogillar familjelivet och bara stör sig på barnen.Har han dom varannan vecka har jag ingen kontroll alls över hur han beter sig mot dom...
    Vi har pratat om hans beteende och han kan inte ändra på vissa saker säger han. Han är oerhört känslig för kritik så allt i livet handlar om att tassa på tå och tänka på hur jag säger saker. Allt är en tävling om vem som har det jobbigast. Nästa steg är att ta upp separation eller rådgivning. 

Låter hemskt. 

Vad är det för FEL på folk. Hur kan man ägna sina dyrbara dagar till att sprida skit och förpesta livet för "nära och kära". 

Bättre för barnen om deras liv blir trevlig och glatt varannan vecka än ingen vecka. 

Go!
Svar på tråden min sambo har blivit så otrevlig mot mig