Vi som 40+ planerar ÄD 2015
Jag är 41. Min sambo och jag har försökt att bli gravida i 6 år och har 11 IVF-försök bakom oss, 7 färskförsök och 4 frysförsök. 2 av dessa försök har lett till graviditeter. Den första höll till vecka 16, men vi fick tyvärr avbryta den graviditeten. Jag fick prematur vattenavgång redan i vecka 14 och fostret hade ingen chans att klara sig. Andra gången jag blev gravid genom IVF blev det ett utomkvedshavandeskap och min vänstra äggledare opererades bort. Efter det gick musten ur oss och vi bestämde oss för att satsa på äggdonation istället.
I slutet av mars var vi på nya kliniken IVF Riga (Dr Fodina) för vårt första försök med äggdonation. Det lyckades tyvärr inte, fick besked igår. Tungt såklart, men vi har 5 embryon kvar i frysen. Är det någon som vet hur snabbt man kan komma igång med ett frysförsök (FET) efter misslyckad äggdonation med färskt embryo? Vi vill så klart komma igång så snart som möjligt, samtidigt kanske det kan vara bra att utreda vad som gick fel innan vi börjar med nästa försök.
Det blir i alla fall fler försök med äggdonation för oss under 2015 och följer gärna andra som är i samma situation.