• inell

Vi som 40+ planerar ÄD 2015

Trevligt att du vill vara med på min tråd och läsa eller dela med oss erfarenhet.

Skriver lite om mig och det hela resan tills nu.

När jag var 38 år så gjorde jag  IVF av 7 utplockade ägg fick bara en embryo och det blev en dotter.På våren 2014 gjorde försök igen men den betalade själv på Linnea kliniken och av 2 utplockade ägg blev inget,när jag fick besked att min AMH värde ä låg som motsvarar 0 jag fick panik och ångest.Kunde inte sova,äta tills slut jag sökte vård.Vid ett tillfälle när jag kom till läkare på besök med min dotter träffade jag en kvinna som hade trillingar med sig vi började prata och jag berättade mitt  hon berättade att hon gjorde ÄD i Riga.Jag fick klick i huvudet att kanske jag också prova att göra ÄD som hon men vet inte hur det känns att få barn som är inte ens gjord med mina ägg.Pratade med min man och vi tog beslut att prova.Jag tog kontakt med en klinik i Estland eftersom har en vän som bor där och nu jag ska åka dit för första besöket.Är det någon som har varit i samma situation eller planerar att göra ÄD i år  vi kan följas åt och berättar erfarenheter,känslor till varandra.
    Tacksam till alla svar.
    MVH inell 

• Svar på tråden Vi som 40+ planerar ÄD 2015
  • Lillan15

Lycka till!
    Vi har en dotter som kom till via IVF nr. 2. Sedan har vi en son som är 3 månader, han kom till via ÄD nr. 1 i Finland. Känns enormt roligt och skönt!

• MillaQ2

Hej, det skulle vara jätteroligt att höra hur det går för er andra. Jag är gravid V 22 efter ÄD försök tre (fryst). Hade jättestora blödningar i början och trodde det blev missfall. Men på gynakuten V 6 såg de ett litet pickande hjärta. Oron har suttit i ändå och fortfarande väntar jag på en katastrof och har svårt att glädja mig. Dock mår jag än sålänge väldigt bra och kubb och nupp test var bra liksom rutinultraljudet. Delar gärna erfarenheter och tankar med andra i samma situation

• Bling Bling

Hej jag planerar att göra äd nu inom snar framtid.Typ om 2 månader.
    Jag blir 47 i år.Ska göra äd på Invimed i Polen.
    Har varit på konsulation och tagit alla tester som krävs.

Bara vänta på svaren nu..
    Det nästa är att få donator listan.
    Är helt nybörjare på detta försöker ta in allt sakta men säkert.
    Hoppas fler hänger på här så vi kan bolla med varandra om erfarenheter...

• inell

Jag är 40 år o ska göra mitt första ÄD i Estland för mig ä det oxå nytt så det känns lite konstigt att få andras ägg för att mitt reservstation tog slut.Vi ska göra ÄD nu nästa vecka sedan få vi se vad det blir.
    Lycka till
    MVH
    Inell 

• MillaQ2
    Bling Bling skrev 2015-03-30 20:04:55 följande:

Hej jag planerar att göra äd nu inom snar framtid.Typ om 2 månader.
    Jag blir 47 i år.Ska göra äd på Invimed i Polen.
    Har varit på konsulation och tagit alla tester som krävs.

Bara vänta på svaren nu..
    Det nästa är att få donator listan.
    Är helt nybörjare på detta försöker ta in allt sakta men säkert.
    Hoppas fler hänger på här så vi kan bolla med varandra om erfarenheter...

Vad menas med donatorlistan? Är donatorerna kända (inte anonyma) i Polen? Vi var i Riga och sa bara våra önskemål om ålder och längd på donatorn (man kunde även ha önskemål om ögon- och hårfärg) Sedan blev vi tilldelade en anonym donator, vet endast åldern (23 år).
  • MillaQ2
    inell skrev 2015-03-30 20:15:54 följande:

Jag är 40 år o ska göra mitt första ÄD i Estland för mig ä det oxå nytt så det känns lite konstigt att få andras ägg för att mitt reservstation tog slut.Vi ska göra ÄD nu nästa vecka sedan få vi se vad det blir.
    Lycka till
    MVH
    Inell 

Ja lite konstigt känns det ju men samtidigt tänker jag att man bär ju på så många gener från olika släktingar så barnet kan ju bli på alla möjliga sätt och inte vara lik en ändå. Lycka till med transfern! :)
  • Bling Bling

MillaQ2.Dom kallade den donator lista i mailet.Men dom är anonyma.
    Får säkert samma uppgifter som ni fick kan jag tänka mej.

• MillaQ2
    Bling Bling skrev 2015-03-30 23:16:59 följande:

MillaQ2.Dom kallade den donator lista i mailet.Men dom är anonyma.
    Får säkert samma uppgifter som ni fick kan jag tänka mej.

Vi fick ingen lista alls, de bara mailade att de hade en "really good girl". Ja hon var bra på att leverera ägg iallafall, vi fick massor till frysen.. När vi skulle göra nupp och kubb frågade vi om hennes ålder och fick veta 23 år. Inte konstigt om de äggen är fräschare som är tjugo år yngre :S
  • Mia70

Efter mycket funderingar är även vi på väg till Tjecken för ÄD. Åker om några veckor för en första konsultation med läkaren. Har försökt bli gravid några månader men pga åldern fyller 45 så vill vi inte vänta längre. Glad 

• Mia70

Efter mycket funderingar är även vi på väg till Tjecken för ÄD. Åker om några veckor för en första konsultation med läkaren. Har försökt bli gravid några månader men pga åldern fyller 45 så vill vi inte vänta längre. Glad 

Svar på tråden Vi som 40+ planerar ÄD 2015