Vi som 40+ planerar ÄD 2015
Trevligt att du vill vara med på min tråd och läsa eller dela med oss erfarenhet.
Skriver lite om mig och det hela resan tills nu.
När jag var 38 år så gjorde jag IVF av 7 utplockade ägg fick bara en embryo och det blev en dotter.På våren 2014 gjorde försök igen men den betalade själv på Linnea kliniken och av 2 utplockade ägg blev inget,när jag fick besked att min AMH värde ä låg som motsvarar 0 jag fick panik och ångest.Kunde inte sova,äta tills slut jag sökte vård.Vid ett tillfälle när jag kom till läkare på besök med min dotter träffade jag en kvinna som hade trillingar med sig vi började prata och jag berättade mitt hon berättade att hon gjorde ÄD i Riga.Jag fick klick i huvudet att kanske jag också prova att göra ÄD som hon men vet inte hur det känns att få barn som är inte ens gjord med mina ägg.Pratade med min man och vi tog beslut att prova.Jag tog kontakt med en klinik i Estland eftersom har en vän som bor där och nu jag ska åka dit för första besöket.Är det någon som har varit i samma situation eller planerar att göra ÄD i år vi kan följas åt och berättar erfarenheter,känslor till varandra.
Tacksam till alla svar.
MVH inell