Mooki skrev 2015-04-11 16:38:33 följande:
Ett tillägg, vad menar kliniken med "next bleeding"? Om jag förstått det rätt bör jag få en "icke naturlig" mens nu när jag slutar med hormonerna. Är det menscykeln efter, alltså om ca 2 månader, som man kan påbörja ett nytt försök?
Till mig sa det nästa, dvs först blöder man när man slutar med medicinerna pga neg test sedan när det slutat väntar man på nästa blödig dvs mens och då mailar man dem.
Jag tror, utan att vara läkare men ändå, att det vore bra att få ner TSH till 1 med levaxin.
Hysteroskopin föreslog doktor Fodina just efter två misslyckade försök och erbjöd det för ett antal tusen där på kliniken men jag tänkte att man måste kunna göra det hemma på frikortet. Bad därför min läkare remiss. Det drog ut på tiden på först var det remiss till en gyn undersökning som skulle visa om hysteroskopi verkade behövas och efter den kollen (gyn tyckte det kunde finnas anledning att gå vidare , något såg ut att kunna vara ojämnt el vad det var) så var det remiss igen och det var innan sommaren så de sa att det kunde bli till hösten (!) Man är ju rätt stressad med tiden i denna ansenliga ålder så det kändes jättejobbigt. Bad dock om en återbudstid och fick komma i juli. (Därefter hade vi ett dödsfall i familjen så nästa ÄD försök blev iallafall inte förrän nov).
Vi hade inte mycket kontakt m Doktorn utan när vi hade frågor mailade vi koordinatorn (Jelena) som frågade doktorn i sin tur). Men det gick alltid snabbt att få svar så jag klagar inte.. Dock kan jag tycka att det är konstigt att man ska göra misslyckade försök innan man gör utredningar . Efter första misslyckade försöket föreslog dr Fodina immunologiska prover, lupus och vad det hette. Varför inte göra alla tester först ?
Andra ändringar som gjordes var att höja prednisolondosen . Doktorn sa att jag trol hade för bra immunförsvar och då stötte kroppen bort det främmande ägget .. Inför tredje försöket gjorde jag även akupunktur på kliniken . Mest för att jag inte vågade säga nej till nåt då man sen skulle kunna säga att om jag hade gjort det hade det varit större chans ... Ytterligare en sak vi gjorde annorlunda än tidigare var att vi inte hade sex på tre månader. Det var ingen som rekommenderade det utan det var jag son tänkte att det kanske inte är bra när livmodern drar ihop sig... (Sambon inte helt nöjd men vågade inte säga emot..) :S :)