• Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Nya siffror vad invandringen kostar. Sverige lägger alltså överlägset mest skattepengar på invandring, 5ggr mer än vad man lägger på t.ex socialbidrag. 

MIGRATION. Nu finns nya siffror för vad flyktinginvandringen kostar den offentliga sektorn. Joakim Ruist, forskare vid Handelshögskolan i Göteborg, har ställt utgifter mot intäkter och tittat på den totala nettokostnaden för alla personer som någon gång kommit som flykting eller anhörig till en flykting och fått uppehållstillstånd i Sverige.

Enligt samma beräkningar kommer kostnaden år 2015 att motsvara 1,35 procent av BNP, cirka 50 miljarder kronor.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20361109.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 19:46
    Han skriver även om att vi måste börja sänka lönerna:

"Och ju mer gruppen lågutbildade invandrare växer, desto starkare skäl finns det att sänka lönerna."

joakimruist.blogspot.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 23:57
    Pga mångas önskan så tar jag med att Joakim säger att vi klarar av denna ofantligt stora kostnad trots att politiker säger att "ladan är tom":

"Å ena sidan är det mycket pengar, säger Joakim Ruist. Å andra sidan är det en kostnad Sverige klarar av, fortsätter han."

• Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (vakna) skrev 2015-02-24 09:10:00 följande:

Givetvis går det att spara på alkoholen, det görs genom att legalisera alla droger och ge folk valmöjlighet.

Så som det ser ut nu slösar vi bort mångmiljonbelopp på att försöka tvinga folk att använda en av dom sämsta droger som finns.
    Utan vidare framgång.

Bra inlägg, man kan definitivt spara på alkoholen. Men det tycker inte TS.
  • Anonym (hata)
    Anonym (vakna) skrev 2015-02-24 09:02:00 följande:

Jag kan nästan sätta mig högra arm på att det inte är Aftonbladet som har plockat fram dessa siffror som fortfarande saknar omkring 100 miljarder.

Samtidigt det man missar i sådana "uträkningar" är våldet på gatan och vad det kostar.

Lol. Våldet på gatan. Det är förstås enbart invandrarnas fel
  • Anonym (vakna)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-24 09:15:51 följande:
    Bra inlägg, man kan definitivt spara på alkoholen. Men det tycker inte TS.

Vad jag kan utläsa påstår ts att det går inte att förbjuda alkohol viket är sant, det går inte att förbjuda nån drog och få den att försvinna.

Det går däremot att minimera skador av alla droger som i många fall hänger på oss och inte droger i sig.

• Anonym (vakna)
    Anonym (hata) skrev 2015-02-24 09:16:52 följande:
    Lol. Våldet på gatan. Det är förstås enbart invandrarnas fel

Nej, i undantagsfall finns det svenskar inblandade i den givande sidan, dock allt som oftast på den mottagande sida.

• Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 09:14:40 följande:
    Vi kan börja göra som Norge, Finland, Danmark. Att inte ge permanent uppehållstillstånd till alla Syrier. Bara det gör att folk inte skulle vallfärda hit på samma sätt.
    Kan några få göra det då, vallfärda hit alltså? Hur många ungefär? Vad får det kosta då?
  • Anonym (hata)
    Anonym (vakna) skrev 2015-02-24 09:19:15 följande:

Nej, i undantagsfall finns det svenskar inblandade i den givande sidan, dock allt som oftast på den mottagande sida.

Lol. Den var bra! Jag antar att du hag några bra källor att citera.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-24 09:19:56 följande:
    Kan några få göra det då, vallfärda hit alltså? Hur många ungefär? Vad får det kosta då?
    Vi kan väl börja med att anpassa oss till vad övriga västländer tar emot i förhållande till befolkning och endast ta emot kvotflyktingar som väl ligger på 2000 flyktingar.
  • Anonym (vakna)
    Anonym (hata) skrev 2015-02-24 09:21:37 följande:
    Lol. Den var bra! Jag antar att du hag några bra källor att citera.

Nej den var tragiskt,
    Hur många hundra länkar vill du ha som behandlar importerad brottslighet?

Så på rak arm tänker jag på dom sista tre stora dåd som hände i malmö, arab på arab på arab.

I ett av dom tre så var det självsanering men dom andra drabbade svenskar, bland annat en mamma som blev av med ett ben under tiden hon promenerade med sitt barn mitt i stan mitt på ljusa dan.

• Anonym (fjakf)
    Anonym (vakna) skrev 2015-02-24 09:18:06 följande:

Vad jag kan utläsa påstår ts att det går inte att förbjuda alkohol viket är sant, det går inte att förbjuda nån drog och få den att försvinna.

Det går däremot att minimera skador av alla droger som i många fall hänger på oss och inte droger i sig.

Frågan var enbart om det inte går att spara på alkoholen. TS hävdar att alkoholen inte kan sparas in på eftersom den inte kan förbjudas. Jag tror inte heller att ett förbud mot alkohol är möjligt, men att det ändå går att spara in på den.

Men detta är OT, så nu lämnar jag drogfrågan därhän.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-24 09:26:07 följande:
    Frågan var enbart om det inte går att spara på alkoholen. TS hävdar att alkoholen inte kan sparas in på eftersom den inte kan förbjudas. Jag tror inte heller att ett förbud mot alkohol är möjligt, men att det ändå går att spara in på den.

Men detta är OT, så nu lämnar jag drogfrågan därhän.
    Hur menar du spara in på alkohol?
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..