Inlägg från: Anonym (Hum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Anonym (fjakf) skrev 2015-02-24 09:19:56 följande:
    Kan några få göra det då, vallfärda hit alltså? Hur många ungefär? Vad får det kosta då?
    Vi kan väl börja med att anpassa oss till vad övriga västländer tar emot i förhållande till befolkning och endast ta emot kvotflyktingar som väl ligger på 2000 flyktingar.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-24 09:26:07 följande:
    Frågan var enbart om det inte går att spara på alkoholen. TS hävdar att alkoholen inte kan sparas in på eftersom den inte kan förbjudas. Jag tror inte heller att ett förbud mot alkohol är möjligt, men att det ändå går att spara in på den.

Men detta är OT, så nu lämnar jag drogfrågan därhän.
    Hur menar du spara in på alkohol?
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-24 09:29:57 följande:
    Så en viss invandring är OK, trots allt, så länge det inte kostar för mycket?
    Varför tror alla att man antingen måste vara för massinvandring eller totalt stop? Sen när var allt svart eller vitt, ni PK-ister har mycket att lära ser jag.
  • Anonym (Hum)
    Dr Love skrev 2015-02-24 10:46:34 följande:
    Så du skulle vilja omdirigera pengarna som läggs på flyktingmottagning och istället lägga det på internationellt bistånd?
    Vilket parti skulle man då rösta på?
    Nu tar vi ju bistånd som tidigare gick till fattiga människor för att lägga på massinvandringen i Sverige.
  • Anonym (Hum)
    Dr Love skrev 2015-02-24 11:10:04 följande:
    Det besvarar inte någon av mina frågor.
    Med minskad invandring hade vi haft råd att hjälpa betydligt fler och öka Sveriges välfärd.
  • Anonym (Hum)
    Dr Love skrev 2015-02-24 11:26:20 följande:
    Så... ja? Du svarar väldigt diffust, så jag får försöka tolka vad det är du menar. Du menar att om vi minskade invandringen skulle vi få pengar (åtminstone kortsiktigt) till bistånd som skulle kunna hjälpa fler. Där fattas det siffror som stödjer att bistånd ger större nytta per människa än flyktingmottagande.
    Men sen säger du öka Sveriges välfärd. Vilken förändring är det egentligen som du vill se?
    Du skriver positivt om SD men de vill ju bromsa flyktingmottagandet och sänka biståndet.
    Biståndet används redan fel i Sverige nu då man använder stora delar av den till invandringen i Sverige och inte på de fattiga.

Förbättringar kan göras i skola och sjukvård, t.ex cancervården som jag tagit upp tidigare.

Minskar vi invandringen till Danmarks, Norges eller Finlands nivå skulle läget förbättras enormt mycket.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-24 12:00:29 följande:
    Snälla dra inte up pensionärerna när SD bevisligen har svikit dom varje gång dom har haft chansen till att förbättra för just pensionärer.

Hela den här tråden och vissa inlägg andas bara propaganda och främlingsfientlighet.
    Du verkar väldigt hatisk av dig, lugna ner dig och andas lugnt..
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-24 12:27:32 följande:
    Det finns inget infantilt över ts sätt att medvetet försöker vinkla sanningen.

Oavsett vilken åsikt man har så är det sin egen trovärdighet man sätter på spel när man ändrar, vinklar och cencurerar bort delar som man anser inte passar.
    Vad har censurerats bort?
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-24 12:46:28 följande:
    Sluta nu ts, det känns som om prata med någon med multipla personligheter, så här har du hållt på genom hela tråden.

Alla som har följt den här debatten från början vet ju hur du först uteslöt delar i artikeln för att sen fortsätta i samma stil tills du efter långt om länge ändrade din tråd igen. Taktiken att först låtsas som det regnar för att sen rätta till och återigen låtsas som det regnar håller inte, folk är mer kritiska än så.

Du är en propagandamedlem som vinklar och väljer ut det som passar ditt ändamål. det är få i tråden utom dina gelikar som tar dig på allvar.

Din tråd är bara en i raden av samma smörja som spammat familjeliv på sistone, den är inte originell på något sätt och de vanliga medlemmarna ignorerar såna här trådar, det är en liten grupp människor oavsett åsikt som skriver i dom antingen för eller mot men den stora massan ignorerar det för dom har sett det förr.

Varför startar du såna här trådar på ett familjeforum om det inte för för att sprida propaganda.
    Jag har inte vinklat något och vem som helst kan läsa originalartikeln. 
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-24 13:03:10 följande:
    Det är ju bara att läsa igenom tråden så ser man ju att du inte talar sanning så varför ljuger du om saker som folk lätt kan ta reda på själva? är det för att du tror folk om som lite och att dom bara ska köpa allt de ser rent av?

Tycker du ska sluta dumförklara människor. hela den här tråden har backfired för dig.
    Flyktingmottagandet kostar oss ofantliga 50 miljarder kr, vad är felet med detta menar du?
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..