Inlägg från: majsan1980 |Visa alla inlägg
  • majsan1980

Hur orkar ni?

Har ett barn som nu är 7 månader och jag är såååå trött. Trött på aldrig sova, att han alltid ska ha full uppmärksamhet och att jag inte får så mycket avlastning. Visst hade man förstått att det skulle vara tufft men så här.... Hur orkar man ens skaffa ett andra barn. Förstår inte hur folk väljer att skaffa 2 eller fler barn.... Eller har ni så lugna barn eller är det jag som har världens sämsta tålamod?? Nu är jag över 30 år och bor med min partner så är varken ung eller ensamstående som tur är!

• Svar på tråden Hur orkar ni?
  • majsan1980

Tack för svar! Ja det är precis som du skriver Marian. S, på dagtid krävs det att jag går promenader för att han ska sova, ibland 2-3 promenader per dag. Vi går på öppna förskolan och jag har 2 st som jag regelbundet brukar promenera med. Förut sov han efter promenaden på balkongen men nu sover han inte alls när vi kommer hem. Ingenting är bra och gnäller för allt. Är antagligen en riktig gnällperiod nu. Hinner knappt vila när han sover för antingen sover han en halvtimma om jag har tur eller så måste jag promenera för han ska sova.

Nu i natt vaknade han varannan timma typ...
    Har ingen förutom min sambo som kan avlasta ibland. Men han jobbar ju också och på nätterna behöver han ju sova. Vi har släktingar långt ifrån oss och sen tycker jag han är för liten för att lämnas bort. Det skulle i så fall vara till någon som han känner väl, men nu bor som sagt alla så långt bort. Vissa dagar är värre än andra, igår ville jag bara lägga mig ner och gråta. Älskar min lille plutt men fasiken vad tufft det är ibland. Några syskon lär det inte bli här

• majsan1980

Jag ammar inte längre och visst får jag sova på helgerna. Nu har det blivit bättre och sonen sover bra på nätterna. Men han går in i olika utvecklingsstadier hela tiden så nu är det mycket smågnäll under dagarna... Men antar att det kommer vara så här. Sen visste jag ju innan jag skaffade barn att det skulle bli tufft men inte att det var så här. Sen har jag ju som sagt bara min sambo som avlastning. 

Ja visst är det övergående men att ge sig på det igen och få ytterligare ett barn och vara med om dessa utvecklingsstadier ännu en gång är jag inte sugen på direkt samtidigt som man har ett barn till, fast det behöver jag ju inte heller.

Svar på tråden Hur orkar ni?