• Anonym (dåligt samvete)

katten anföll mitt barn

Denna morgonen började hemskt. Katten anföll sonen så han har massa rivsår runt sitt öga o det blir vårdcentralen sen. Nu till det dåliga samvetet. Denna katten är folkilsk o anföll min sambo igår när jag var på jobbet så blod uppstod . Katten har rivit sonen innan men ej så här allvarligt. Jag vet att jag måste avliva katten men bara jag tänker på det så brister mitt hjärta. Han får såklart inte skada folk men jag älskar den jävla katten så himla mycket. Jag älskar såklart min son mer. Men usch får så dåligt samvete. Har försökt omplacera katten länge men ingen vill ha en 8 år gammal bonnkatt.

planen är o ringa veterinären idag o jag gråter bara jag tänker på det.

• Svar på tråden katten anföll mitt barn
  • Anonym (Rosa)

Men ett djur anfaller oftast inte "bara sådär".

Hur gammalt är barnet? Han kanske gjorde något mot katten så den var tvungen att försvara sig.

Jag tycker det är dumt att avliva om det inte är djurets fel..

• Anonym (ursäkta?)

Det låter verkligen smidigare att du fostrar din son att inte behandla levande ting som leksaker så blir han inte klöst "bara så där"

Verkligen att föredra framför att du tar död på ditt husdjur för du inte klarar av att lära ditt barn hur man sköter om såna.

Anonym (Rosa) skrev 2015-02-23 06:52:39 följande:

Hur gammalt är barnet? Han kanske gjorde något mot katten så den var tvungen att försvara sig.

Jo tyvärr gö denna katten det. Har gett den katten så många chanser. Men idag kunde det slutat riktigt illa. Vågar helt enkelt inte har kvar honom. Han anfaller oftast min sambo helt oprovocerat. Barnet är 20 mån. Har två andra katter oxå o de har aldrig gjort nåt. Denna katt har varit lite ilsk hela livet men nu är det katastrof.
    Anonym (ursäkta?) skrev 2015-02-23 07:08:13 följande:

Det låter verkligen smidigare att du fostrar din son att inte behandla levande ting som leksaker så blir han inte klöst "bara så där"

Verkligen att föredra framför att du tar död på ditt husdjur för du inte klarar av att lära ditt barn hur man sköter om såna.

Du vet verkligen inte ett skit. Hur kan det komma sig att mina andra två katter ej skadar honom om han e så elak mot djur. Jag har uppfostrat honom till att vara snäll mot djur o när hsn bryr sig om katterna så klappar han dem snällt.
  • lövet2

En frisk katt attackerar inte ett barn på 1½ år, oavsett vad det barnet gör. En 3-åring som drar i svansen - ja - men inte en 1-åring. En normal vuxen katt är mycket noga med att skilja på barn i olika åldrar.
    Tyvärr, men något måste vara fel med din katt. Sjuk i kroppen eller psyket, men frisk är den inte.

lövet2 skrev 2015-02-23 07:37:04 följande:

En frisk katt attackerar inte ett barn på 1½ år, oavsett vad det barnet gör. En 3-åring som drar i svansen - ja - men inte en 1-åring. En normal vuxen katt är mycket noga med att skilja på barn i olika åldrar.

Tyvärr, men något måste vara fel med din katt. Sjuk i kroppen eller psyket, men frisk är den inte.

Nej det är det jag känner nu oxå. Katten mår inte heller bra av situationen. De andra två katterna går undan om sonen blir för på. Självklart säger jag till sonen. Men kan inte ha uppsyn jämt. Denna katten anfaller utan varning. O idag var det över gränsen när han skadar sonen så illa så man måste söka sjukvård.

Jag är ingen människa som avlivar djur till höger o vänster. Jag har kämpat med denna katt i 8 år med hans temperament o det kan alla som känner mig intyga men nu går det inte längre o det krossar mitt hjärta. Jag älskar denna katt. Har försökt få människor jag känner att ta honom men det går inte folk är rädda för honom. Annars hade jag inte haft honom så länge men känner nånstans att min sons säkerhet måste gå före.
  • Anonym (ursäkta?)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2015-02-23 07:12:07 följande:
    Du vet verkligen inte ett skit. Hur kan det komma sig att mina andra två katter ej skadar honom om han e så elak mot djur. Jag har uppfostrat honom till att vara snäll mot djur o när hsn bryr sig om katterna så klappar han dem snällt.

Han kanske hanterar dom bättre?

Känner igen mig i sitsen faktiskt, hade tre katter själv, en blev dotterns favorit över natten och hon började verkligen missköta denna, andra fick vara ifred men en fick försvara sig med klorna om och om igen.

Det tog i och för sig ett tag men dottern lärde sig till slut att katten är ingen leksak.

• viseversa

Jo det händer visst att djur anfaller "bara så där" min mammas kompis hade en sån katt när dom var unga. Hon kunde ligga och lurpassa bakom hörn och när någon fick förbi henne anföll hon folks ben med både tänder och klor. Och alla dessa hundar då som springer på och biter barn och vuxna utan någon anledning. Hur förklarar du det? Så JO djur kan anfalla bara sådär. Djur kan också ha psykiska problem som för dom farliga för andra.
  • Anonym (I)

• jenny99

Det finns katter som anfaller.Min svärmor har alltid tagit emot 1-2 äldre katter från katthem som haft det svårt,dom har alltid varit egna.Mycket speciella men dom är hennes bebisar och hon respekterar dom väl.Dom kan anfalla utan förvarning men det händer sällan då katterna lever i trygg och lugn miljö.Vår förra katt blev ca 20 år och sista 2 åren var hans humör inte det bästa men vi tillsammans med barnen såg till att han hade det lugnt.Han var kelgris men kunde bli arg ochså,men han varnade.Hur din katt mår har jag ingen aning,har ni frågat veterinär ?0

Svar på tråden katten anföll mitt barn