• Anonym (dåligt samvete)

katten anföll mitt barn

Denna morgonen började hemskt. Katten anföll sonen så han har massa rivsår runt sitt öga o det blir vårdcentralen sen. Nu till det dåliga samvetet. Denna katten är folkilsk o anföll min sambo igår när jag var på jobbet så blod uppstod . Katten har rivit sonen innan men ej så här allvarligt. Jag vet att jag måste avliva katten men bara jag tänker på det så brister mitt hjärta. Han får såklart inte skada folk men jag älskar den jävla katten så himla mycket. Jag älskar såklart min son mer. Men usch får så dåligt samvete. Har försökt omplacera katten länge men ingen vill ha en 8 år gammal bonnkatt.

planen är o ringa veterinären idag o jag gråter bara jag tänker på det.

• Svar på tråden katten anföll mitt barn
  • Anonym (Po)

Min katt är exakt likadan. Nu är hon fem år och är lite lugnare men när hon var yngre så anföll hon titt som tätt och det var inte på lek... Nu gör hon det bara ibland men hon blir väldigt lätt arg, piskar med svansen osv. Förstår dig till fullo TS och försök tänka också att katten mår ju inte bra av att vara sådär... Den känner sig säkert stressad :( då kanske avlivning är det bästa alternativet. Usch jag lider med dig. Är själv så otroligt orolig hur min katt kommer att reagera när jag skaffar barn... Min förhoppning är att hon då kommer vara så pass gammal att hon har blivit "normal".

• Anonym (Rosa)
    Drottningen70 skrev 2015-02-23 06:58:29 följande:

Idiot

Jasså? Varför? Utveckla gärna..
  • Anonym (Rosa)

Om vet att katten är ilsk, varför då lämna barnet utan uppsikt med den?

• Anonym (bort)

Om du vet att katten är ilsk, varför då ha kvar den? Åk till veterinären med en gång.

• Lurvenpajsaren

Det låter inte som att kissen mår bra. Jag har tre katter just nu och har alltid haft katter så jag anser mig veta väldigt mycket om dem. Om katten anfaller oprovocerat så mår den inte bra. Den kan ha ont. Den kan ha mentala besvär. Även djur blir sjuka.

En katt som biter till om ett barn eller vuxen gör den illa är ju förståeligt, men det här låter ju inte bra. Mina barn lär sig att man ska vara snäll mot djur så om någon av mina tre hårbollar helt plötsligt skulle anfalla dem utan anledning så är det något allvarligt på gång. Dottern på elva månader vill gärna klappa dem, men det blir ju ofta fel så hon drar tag i pälsen eller svansen hårt. Inte ens då attackerar de henne. Lite luggslitna går de därifrån, men detta sker ju endast under den millisekund man inte hinner stoppa henne. I de fallen skulle jag ha full förståelse för en rivning eller bett då det säkerligen gör mycket ont. Men omotiverade attacker är en signal på att något är på tok.

• Anonym (poon)
    Anonym (Rosa) skrev 2015-02-23 10:24:18 följande:
    Och vem ger dig rätten att kommentera å vara otrevlig? Självklart vet jag att djur kan attackera. Det är deras naturliga instinkter när de känner sig hotade, sjuka eller inträngda osv. Ett FRISKT (tam)djur attackerar däremot inte utan anledning.
    Disneyvärld? Det sämsta jag har hört idag faktiskt. Kom igen när du har något vettigt att komma med.
    Så du menar att en katt har en anledning att hoppa på en människa som går föbi? Spelar ingen roll vad katten har för anledning. Skulle vår katt attaketa MINA barn på det oprovocerade viset hade den avlivats. Mina barn ÄR och kommer alltid vara viktigast för mig.
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (poon) skrev 2015-02-23 10:28:08 följande:

Så du menar att en katt har en anledning att hoppa på en människa som går föbi? Spelar ingen roll vad katten har för anledning. Skulle vår katt attaketa MINA barn på det oprovocerade viset hade den avlivats. Mina barn ÄR och kommer alltid vara viktigast för mig.

Dum jämförelse tycker jag..
  • Drottningen70
    Anonym (Rosa) skrev 2015-02-23 10:24:18 följande:
    Och vem ger dig rätten att kommentera å vara otrevlig? Självklart vet jag att djur kan attackera. Det är deras naturliga instinkter när de känner sig hotade, sjuka eller inträngda osv. Ett FRISKT (tam)djur attackerar däremot inte utan anledning.

Disneyvärld? Det sämsta jag har hört idag faktiskt. Kom igen när du har något vettigt att komma med.
    Ja inte behöver jag DIN tillåtelse att kommentera i alla fall haha....

Du utgick ifrån att katten inte oprovocerat kunde ha attackerat, utan att det måste ha varit barnet som behandlat katten illa, trots att det uttryckligen står att katten är folkilsk och har en historia av attacker. Ingenstans står det att katten är frisk, ändå fortsatte du och mala om att uppfostra barn etc, på ett helt idiotiskt sätt.

Så återigen...Idiot.
  • FlutterDash

Vad har ni gjort för åtgärder för att hjälpa katten med den stressade situationen? Anpassa hemmiljön, testat feromoner? Kontrollerat katten hos veterinär så den inte har urinvägsbesvär? 

Katten är uppenbart stressad. Det finns mycket du kan göra innan du dödar den.

Svar på tråden katten anföll mitt barn