Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!
fortsätter min fråga, hur gick er spolning till. Nyfiken eftersom det verkar va väldigt väldigt olika. Till mig sa dom att spolning gör man inte förens man vet om det e fri passage i äggledarna eller inte? Eller ni menar att er kontrast röntgen är själva spolningen?
Själv började jag dagen med att ta lavemang för att tömma allt där nere för att få tydligare bilder på röntgen. Sen skulle jag ta två alvedon, jag tog två citodon för jag va livrädd. Sen kom jag till sjukhuset, " röntgen " fick ligga på ett vanligt röntgenbord med två gynben påskruvade. Sen kom en läkare och satte kanylerna i äggledarna, sen kom en och sprutade in kontrastvätskan som gör att det blir tyligare bilder på äggledarna eftersom dom blir lite större, dom ser även om vätskan har nått hela vägen fram eller om det är stopp nånstans. Sen va det klart. Nästa möte med min barnmorska gick vi igenom röntgenplåtarna.
Jag hade fripassage.
Oj, ditt lät allt lite värre.
När jag var iväg på spolning, och sa att jag var så jäkla nervös för att det ska göra ont, då sa läkaren att det inte är någon fara och att många blandar ihop med en annan undersökning.
Jag fick inge smärtstillande innan, det var bara att hoppa upp i gynstolen och dom förde in några slangar med vätska, då jag fick se på en ultraljudsskärm när dom spolade. Jag kände knappt något, bara lite obehag och en liknande mensvärk efteråt. Efter undersökningen sa läkaren att allt såg bra ut och att jag hade fri passage.
Jag har aldrig tänkt på olikheterna på undersökningarna faktiskt :p .